Toon posts:

bomen voor realtime omgeving, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
H,

Bezig met modellen voor realtime compu-gfx. Bomen altijd moeilijk punt, kruisbomen zijn alleen van afstand acceptabel. Mafia-achtige bomen (stam=3d, bladerdek=3kruis) zijn tot 10 meter acceptabel. Full-poly bomen zijn veel te zwaar (polycount). Modelleerstrategie is ook afhankelijk van type boom; een den vraagt om een andere strategie dan een treurwilg.

Probeer dus bomen te maken die in nederland voorkomen en die qua polycount niet boven de 500 komen (heb helaast geen lod mechanisme ter beschikking). Daarnaast moet de boom liefst voor zowel verre afstand als tot 1 meter nog acceptabel zijn.

Iemand (recent) nog een tutorial gezien met redelijke / goede bomen ?
Iemand (recent) nog een realtime game (dus niet de gerenderde tussenfilmpjes ) gezien met daarin redelijke/goede bomen ?

Thnx,

MrB

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe en laatste poging mijn vraag onder jullie aandacht te krijgen.

Er moet toch wel iemand zijn die recent nog een game heeft gezien met daarin bomen die ook van dichtbij er nog goed uitzien (tbv reverse engineeren van de methode / werkwijze). Ik heb het dan niet over dennen en palmbomen (farcry) maar over boomtypen met veel (kleine) bladeren.

Verwijderd

Ik geloof dat 3D Mark 2001 een heel mooi en scherp scherm heeft met bomen tijdens de Benchmark!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
In Americas Army zijn de bomen op 'bridge' ook wel aardig. De stam is 3d, zo'n 10 (?) segmeten getapered cilinder, en de bladeren zijn horizontale georienteerde planes, die wel wat doorhangen aan de zijkant. Ik denk dat de polycount niet erg groot is.

De texture op de boom is erg mooi, de bladeren worden wat vaag (zoals we kennen in games) als je dichterbij komt.

Zelf heb ik een boom gemaakt voor een contest een poosje terug.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/render13.jpg

Ik denk dat ik zeker over de 500 heen ben gegaan, maar hier zijn de takken, de eerste vertakking vanaf de stam dan, ook 3d. Een 6 segementen cilinder was dat denk ik.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vind zelf de bomen ion BF ook wel ok.. al zijn dat volgens mij wel kruisbomen.. maar je merkt het in game niet behalve als je in vliegtuigje zit...

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/bf1942/screenshots_popup/full_screen_29.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
bomen in bf lijken me geen kruisbomen (gezien vanaf je pic), dat ze dat wel uit de lucht zijn is ivm lod-s.

Verwijderd

Wilde vanmorgen nog reageren maar dan maar even in mijn lunch ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.trialsofatlantis.com/screenshots/after3.jpg
Dit is een screenshot van DAoC:ToA. Een online game, oftewel MMORPG. Volgens mij gebruiken ze de GameBryo engine van NetImmerse... de bomen zijn volgens mij vorm gegeven dmv. een plugin. Kun je wel vinden op de site denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
bomen in camelot game komen uit speedtree. Om hun oplossing te kunnen gebruiken moet je c++ code gaan hangen in je realtime rendering software. Is erg grote stap om mee te testen.

Ze zouden ook een oplossing hebben om losse bomen te exporteren naar 3ds formaat (speedtreecad PRO) echter daar is geen demoversie van.

Verder wel erg mooie oplossing van nodige geometrie voor stam en takken en enorm aantal kleine billboards met bladermapje.

Ben op zoek naar soortgelijke (of meer eenvoudige) oplossing waarvan het resultaat (de 3dmodellen vd bomen) in 3dMax is te laden (en vervolgens te exporteren naar realtime X)

Voorbeelden van oplossingen / games zijn nog steeds welkom
Pagina: 1