Toon posts:

Zijn er mobo's met netwerk boot ROM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie kan mij een pointer geven naar een mobo met VGA, 5.1 sound en LAN + bootrom. Ik wil ernstig geluid en ruimte gaan besparen. Het systeempje moet een multimedia bak gaan worden zonder HD. Een vraagteken hierbij is nog of het performed bij een 100Mbps draadloos netwerk...
Ik heb inmiddels heel wat af gegoogled, maar kan nog niet echt een bruikbaar plankje vinden. Oude Compaq's kunnen het volgens mij, maar die hebben weer geen 5.1 geluid, laat staan een fatsoenlijke VGA.

Groets,
Jeronimuz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, bij wijze van uitzondering laat ik deze openstaan omdat het idd niet 1-2-3 te vinden is. Ik heb idd ook een paar Compaq i810-based mobo's voorbij zien komen die het konden, maar die hadden allerminst 5.1 geluid en waren ook full-ATX.

Andere vraag mbt performance: wat moet ik me voorstellen bij een 100Mbps draadloos netwerk, laatste keer dat ik keek was draadloos max 54Mbps. Bovendien gaan adapters voor draadloos netwerken meestal in een PCI/USB slot en niet de integrated NIC...

Edit:
Dit net gevonden, Shuttle FlexATX mobo:
Model SS51G
SS51G
Version Spec, Change without Notification

[...]

Form Factor
Flex ATX

[...]

Onboard Graphic
Integrated SiS651 VGA
VGA Memory cache up to 64MB
VGA driver

Audio
Realtek ALC 650
AC '97 v2.2 (supports 5.1 channel) compliant CODEC on board
Support Digital SPDIF In/Out
Audio Driver

Onboard LAN
Realtek RTL8139 Family PCI/Cardbus Fast Ethernet
10/100Mb Fast Ethernet LAN
Support Wake on LAN, Boot to LAN, PXE 2.0
LAN driver

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 10-02-2004 08:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ik weet niet als je dit bedoelt. pxe http://searchwin2000.tech...0,,sid1_gci820091,00.html
je kan namelijk met pxe een pc laten opstarten zonder hd. Er zijn een aantal Intel mobo's die dat ondersteunen weet alleen niet als die 5.1 geluid hebben.

Mijn speelgoed

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
(jarig!)
de Asus A7N8x (Deluxe) kan booten vanaf een netwerk en heeft ook 5.1 geluid. als je geen Asus wilt, kan je ook een willekeurig ander nForce2 moederbord pakken, aangezien de meeste 5.1 geluid hebben en een BIOS die van netwerk kan booten.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ehm Romio, zou je je icon ergens anders willen plaatsen, ik wordt een beetje verdrietig van dat inlog scherm. ;)

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Jur schreef op 10 februari 2004 @ 08:37:
Ehm Romio, zou je je icon ergens anders willen plaatsen, ik wordt een beetje verdrietig van dat inlog scherm. ;)
Sowwy had nie gezien dat die nog aan stond.

Mijn speelgoed

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:11

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Tsjah, ik weet niet wat je exact verwacht van de videokaart, maar kijk anders eens naar een EPIA Mini-ITX bordje ?

http://www.viavpsd.com/pr...spec.jsp?motherboardId=81

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

MSI KT2 Combo MS-6764 (VIA KT266A) heeft netwerkkaart met bootrom en AC97 audio

Religion is Opium for the Masses

Pagina: 1