Toon posts:

Video's streamen via de Flashplayer

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Kan je met behulp van de flashplayer ook filmpjes laten 'streamen' (dus dat het filmpje al begint te spelen voordat het is gedownload) op het net?

In plaats van dat je dan iets van Media Player, Quicktime oid gebruikt, wil ik, zo mogelijk, gebruik maken van de Flashplayer, omdat (volgens Macromedia) de meeste internetgebruikers (98%) wel een flashplayer geïstalleerd hebben..

Verwijderd

Ja dat kan, gewoon stills / avi / oid. importeren in flash en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. maar dan is dus wel zaak dat je eerst al je mpg'tjes in Flash importeert..

het wordt dus lastiger als je live videomateriaal wilt streamen met flash.. of is dat ook mogelijk??

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
live == Flash Communication Server

anders (recorded) kun je flv files streamen (gratis). Maar voor goede kwaliteit wel Sorenson Squeeze aankopen

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Als je serieus met steaming video aan de slag wilt voor flash zou je eens naar de volgende paketten moeten kijken:

- Sorenson Squeeze (www.sorenson.com) voor on demand video.
- Flash Communication Server (www.macromedia.com) voor live video.

Ik gebruik Squeeze al een tijdje op het werk en het is een super-pakket. Perfecte controle over de bitrate en de kwaliteit.

• Canard
  • Laatst online: 20:42
Wil je geen Flash Communication Server, kan kun je de nieuwe feature "progressive download" gebruiken, hier staat wat meer info: http://www.macromedia.com...grate_flashmx2004_04.html

Maar dan heb je wel Flash Player 7 nodig... en die heeft nog niet iedereen.

• roytanck
  • Laatst online: 12-05 15:11
Canard schreef op 10 februari 2004 @ 10:06:
Wil je geen Flash Communication Server, kan kun je de nieuwe feature "progressive download" gebruiken, hier staat wat meer info: http://www.macromedia.com...grate_flashmx2004_04.html

Maar dan heb je wel Flash Player 7 nodig... en die heeft nog niet iedereen.
Klopt, maar dan nog heb je geen live video. En streaming (eigenlijk ook "progressive download", want er is geen streaming server voor nodig) kan met Squeeze-output ook.

Verwijderd

Weefselkweekje schreef op 10 februari 2004 @ 09:55:
Als je serieus met steaming video aan de slag wilt voor flash zou je eens naar de volgende paketten moeten kijken:

- Sorenson Squeeze (www.sorenson.com) voor on demand video.
- Flash Communication Server (www.macromedia.com) voor live video.

Ik gebruik Squeeze al een tijdje op het werk en het is een super-pakket. Perfecte controle over de bitrate en de kwaliteit.
I second that. Gebruik hier ook squeeze....werkt perfect. Hebben ook een *grote* commserver install, maar om deze voor alleen het streamen van video's te gebruiken....zonde.

Verwijderd

Weefselkweekje schreef op 10 februari 2004 @ 10:55:
[...]

Klopt, maar dan nog heb je geen live video. En streaming (eigenlijk ook "progressive download", want er is geen streaming server voor nodig) kan met Squeeze-output ook.
Je kan dan alleen niet door-skippen naar een positie, en vanaf daar laden.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt natuurlijk ook gewoon mijn flash player downloaden en aanpassen op http://www.xangadix.net/index2.php?id=01321 ik gebruik overigens ook Sorensen squeeze, briljant spul is dat.

Voor live video inderdaad comm server en uhm, wel wat B-top zei en wat Weefselkweekje zei ;)

[ Voor 22% gewijzigd door XangadiX op 10-02-2004 16:53 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Vraagje, ik wil ook een server opzetten met live video streaming.
Via die Flash Communication Server, dat gaat wel zo dat de cam op een pc zit, die pc maakt verbinding met de server, en vanaf de server gaat het naar de client toch?

En hoe zijn de ervaringen hiermee, is het moeilijk, zijn er belangrijke problemen waar ik rekening mee moet houden?

Tot nu toe hebben we geexperimenteerd met een mediaserver (microsoft), waarbij de client de stream opvraagt via MediaPlayer.
Alleen die mediaplayer lijkt te zorgen voor een vertraging van 10 seconden en dat willen we niet.

Zou dit wel goed gaan met die Flash Communication Server?
Pagina: 1