Toon posts:

Wegvallende verbinding Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb vanmiddag de benodigde spullen aangeschaft om een WLAN aan te leggen. Mijn netwerk en internet delen werken naar behoren. Echter er is een probleem. als ik een tijdje weg ga dan valt de verbinding weg en krijg ik de melding dat er geen beschikbare netwerken meer zijn. Als ik dan een tijdje wacht doet hij het weer. En dan krijg ik de melding dat er weer meerder netwerken beschikbaar zijn. Maar aangezien ik het deel met andere gebruikers is dit niet echt handig. Weet iemand toevallig of er een always-on optie zit in de Linksys WRT54G. De netwerkkaarten zijn goed geinstalleerd.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt hiermee opgelost. Ik heb nu de search gebruikt en kwam niet tot de oplossing voor mijn volgende probleem.

Wanneer ik het netwerk op ga kan ik met mijn pc wel naar de laptop zonder gb en / of ww in te vullen maar anders om niet. Wanneer ik naar de pc wil vanaf de laptop dan vraagt hij om een gast password. Terwijl dat in principe nooit is opgegeven. De ww die ik altijd gebruik zijn niet te gebruiken. Ik kom er dus niet in. Hoe kan ik dit uit zetten !!!

Verwijderd

Guest account is standaard disabled, en als je om een password gevraagd wordt is die account nog disabled. Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Local Users and Groups -> "Guest" -> Rightclik enable.

Overigens is het niet slim de Guestaccount te gebruiken in een WiFi-netwerk, dan heeft iedereen potentieel toegang tot je shares. Ik raad je aan accounts met passwords te synchroniseren op alle computers en die de benodigde rechten op de mappen/shares te geven.