Toon posts:

micronet 3351 adsl modem-router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds vandaag speedxs adsl.
Ik kan gewoon internet op alleen kan ik programma's
als overnet (edonkey2000) niet gebruiken omdat ik een melding
krijg dat er een firewall aanstaat.

Nu ben ik na veel zoeken erachter gekomen dat mijn netwerkverbinding
niet mijn echt ip weergeeft, maar het lokale (?) ip-adres.
Ik heb begrepen dat ik nu mijn modem zo moet instellen dat mijn netwerkverbinding mijn juiste ip-adres laat zien.

Ik ben aan het zoeken geweest maar ik kom er niet uit.
Ik kan in mijn modem komen met IE door een lokaal ip-adres op te geven,
alleen heb ik geen id hoe ik hem zo moet instellen dat ik bij mijn netwerkverbinding
het juiste (speedxs) ip-adres te zien krijg.
Ik heb een heel klein blaadje van de micronet 3351 adsl modem-router dat als handleiding moet fungeren maar daar word ik niet wijs uit.

Wie helpt????

Verwijderd

Topicstarter
Heb na een hoop zoeken en bellen dmz ingeschakeld en doorverwezen naar mijn echte ip-adres en nog steeds staat mijn firewall aan (dit ervaar ik via een site waar je je systeem kunt laten testen op veiligheid).

Ook ben ik via telenet naar mijn router gegeaan om dat ik ergens heb gelezen dat je ook daar je firewall uit kunt zetten.
Helaas lukte dit niet.

Heeft iemand enig idee waarom ik nog steeds achter een hardwarematige firewall zit terwijl ik dmz heb ingeschakeld??? Of waarom ik nog steeds een melding firewalled krijg bij overnet terwijl ik toch duidelijk de betreffende 2 poorten heb open gezet via virtual server???

Een handleiding van micronet heeft geen uitkomst geboden, en ook een telefoontje met mijn provider lostte niets op.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Je moet de DMZ laten verwijzen naar je lokale ipadres van je eigen pc, dan stuurt de router alles door naar je eigen pc.
Wat je ook kan doen is gewoon het routergedeelte niet gebruiken, moet je wel even het MAC adres van je eigen netwerkkaart doorbellen naar speedxs. Als je dat hebt gedaan en het is aangepast meot je de modem/router in bridge mode zetten, dan werkt het prima.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dmz nu laten verwijzen naar 10.0.0.2 (mijn lokale ip) alleen krijg ik nog steeds melding dat ik firewalled ben.
Hiervoor had ik dmz ook enabled en laten verwijzen naar 193.xxx.xxx.xxx wat dus zegmaar het adres is wat ik via mijn provider heb gekregen.
Dit laatste was hetgeen wat ze bij de helpdesk hadden gezegd.

Ik hoefde alleen maar dmz aan te vinken en het ip adres in te voeren.

Het werkt dus nog steeds niet, doe ik niet iets anders verkeerd, ik bedoel bij mijn tcp/ip instellingen of iets???
Dat staat nu allemaal automatisch ingesteld (automatisch ip- toegewezen krijgen)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

10.0.0.2 is het IP van je router, wat jij even moet doen is het ip van je eigen pc achterhalen.

Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig

Dan staat er iets als 10.0.0.4 waarschijnlijk (daar begint die router met adressen uitdelen), je moet je DMZ dan naar dat ip laten wijzen.