Toon posts:

msn valt weg maar verbinding met internet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een toch wel hardnekkig probleem, ik zit met een pc een router en een wireless laptop.
de pc die de internet aansluiting heeft met draad uit de router doet het prima surfen en msn ook,

maar de wireless laptop beneden kan wel continu surfen afentoe wat msn, maar msn laat het om de haverklap af weten (ben voor de mensen waar ik mee praat ofline terwijl het hier lijkt of ik gewoon online ben.

wat kan hier het probleem zijn

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Reptile209

- gers -

Waarschijnlijk sluit de router na een tijdje van inactiviteit de verbinding tussen MSN en de MSN-server. In de meeste routers kan je de idle-tijd van een TCP-connection aanpassen: zet 'm eens hoger en kijk wat er gebeurt.
Het alternatief is, dat er toch wat storing is op je wireless waardoor je laptop soms heel even verbreekt. Zelf merk je dat niet met surfen e.d., maar voor MSN is de verbroken verbinding de nekslag. Ga eens kijken of er ergens storing van het 1 of ander is. Of laat eens een ping 10000 keer naar je router lopen en kijk eens of je pakketjes mist.

edit:

Dat je het overigens zelf niet merkt, maar de personen die jou in hun lijst hebben staan wel, komt door het feit dat de MSN-client geen mogelijkheid heeft om te checken of de server er nog is. De server mikt je er af als er wat misgaat, en checkt op onregelmatige tijden met een soort ping of de client het nog doet. De client kan niet voorspellen dat er iets mis is als hij 10 minuten niks heeft gehoord, want hij weet niet wanneer hij iets moet verwachten.

[ Voor 30% gewijzigd door Reptile209 op 10-02-2004 00:40 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartstikke bedankt voor je antwoord Reptile209! ik heb morgen wat uit te proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Update! ik ben er nu achter dat het bovenstaande probleem zich alleen voordoet als de pc die boven staat ook actief en online is, want al die uitstaat is er geen enkel probleem meer met msn op m'n wireless laptop ontdekte ik vandaag.

Wat kan de reden zijn van deze storing? is er misschien iemand met een ervaring gelijk aan deze :?

kort samengevat het gaat om een pc, een wireless laptop, en een router, als de pc met draadje online komt en gaat surfen,krijgt de wireless laptop beneden grote random disconnection problemen met msn... maar surfen op het net kan gewoon wel 8)7

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
probeert de pc met draadje dan ook niet online te komen met hetzelfde MSN accoutn? Dan wordt je huidige inlog verbroken, als je dan weer op de laptop MSN aanmeldt wordt MSN weer op de pc met draadje verbroken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.