Toon posts:

zoveelste WLAN probleem....

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb even een vraagje, ik heb hier 2 pc's staan. PC 1 komt het internet op binnen via een USB modem, Vanaf NIC PC1 gaat er een kabel naar PC2. Nu heeft PC 2 ook een WLAN. ik zou graag via pc2 met mijn laptop wireless online willen gaan. Iemand enig idee hoe dit moet? heb het een en ander geprobeerd. als ik verbinding heb met de laptop en pc2 wlan kan ik deze niet pingen naar elkaar.
hoop dat het een beetje duidelijk is, vind het al lastig genoeg om het ty typen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je verhaal is echt totaal niet duidelijk. Lees eens wat FAQs door want op deze wijze kan niemand je echt helpen. (het is de gathering of tweakers he ;))

Wat ik vermoed is dat je 2 wireless kaartjes hebt die je met elkaar wil laten communiceren?

Dit kan maar ik heb hier geen ervaring mee dus weet niet of mijn input nuttig zal zijn. Gebruik anders de search optie eens er zullen vast wel meer mensen zijn geweest.

Verwijderd

Kwestie van de twee WLAN kaarten via 'ad-hoc' met elkaar verbinden en op PC2 een network bridge aanmaken. Aangezien je niet eens verteld welk OS je gebruikt kan ik je niet vertellen hoe dat moet. Dat moet je dus zelf maar uitzoeken:
• [search=netwerk bridge]
• [google=network bridge]

En over 'ad-hoc':
• [search=ad hoc wlan wifi]
• [google=wlan ad hoc connection]

Zoals gezegd door SSH is dit echt niet zo'n ingewikkeld probleem. Er is ook al machtig veel over geschreven, ik stel voor dat je je dáár dus eens op richt.

Succes :)

Dit topic is gesloten.