RSS feeds meta data

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hoi,

Mijn php RSS Parser (onyxrss) pakt de Channel->Title niet. Ik denk zelf dat dat komt omdat de title tag niet netjes onder de channel-tag staat als metadata .. maar de 'image' tag ertussen komt.

Misschien moet tijdens het genereren van de feeds de title-tag netjes bovenaan komen? Zoals bij de meeste RSS bestanden?

Ben er niet helemaal zeker van .. aangezien ik geen expert ben op dat gebied .. maar misschien kan er es naar gekeken worden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een goede XML-parser gaat niet over z'n nek als de volgorde iets anders is dan hij verwacht. De title-tag staat netjes onder de channel-tag, en wat er allemaal voor of na komt zou niets uit moeten maken. Dat is zo ongeveer het hele idee achter XML.

[ Voor 46% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-02-2004 00:13 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• BoXie
Ok dat leek mij ook.
Maar toch .. bij mij werkt het niet .. ik wilde het alleen laten weten. En het viel me op dat vrijwel ALLE feeds die ik ken / heb gezien .. de title netjes boven hebben staan.
Misschien dat sommige parsers de meta-data in 1 ruk doorlezen ofzo .. en niet op tag niveau ... en dan 'gestoord' worden als ze ineens een 'image' tag met subtags tegen komen. I dunno.

Dus doe er uw voordeel mee (of niet ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Oftewel: je weet helemaal niet of het daar wel aan ligt. Probeer anders eens de file aan te passen in notepad ofzo, dan kun je er misschien echt achter komen wat het probleem is :).

• BoXie
Hoi,

Goeie tip .. inderdaad lui van mij om het niet te testen.
Heb de feed even handmatig gewijzigd (channel->title bovenaan gezet) en de feed lokaal geparsed. En geheel volgens mijn verwachting werkt het nu dus WEL goed. Hij geeft netjes de titel weer boven de description.

Daarna heb ik het xml bestand in originele staat teruggebracht en de image tag (en subtags) ertussen uit gehaald .. ook DAN werkt het parsen prima.

Het is mij dus duidelijk nu dat mijn parser zich verslikt als hij de meta-info leest en daarbij die image tag boven de title tag tegenkomt. Ik weet niet in hoeverre dit een noemenswaardige bug is . omdat ik niet weet of andere rss-readers/parsers hier ook last van hebben.

Nogmaals .. het is allemaal geen ramp, want ik tik zelf wel de titel erbij op mijn site .. just trying to help !

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Vreemd dat het echt daar aan ligt. Als ik jou was zou ik de bug melden bij de ontwikkelaars van onyxrss, want dit zou natuurlijk echt geen probleem moeten zijn :). Ik weet ook niet of andere parsers dezelfde problemen hebben, ik kan het me haast niet voorstellen eigenlijk, maar mocht het wel zo zijn dat de volgorde uitmaakt dan denk ik niet dat Femme veel zin heeft om voor iedere parser met tags te gaan schuiven :).

Pagina: 1