Plotseling verlies van snelheid/signaal WLAN

Pagina: 1
Acties:

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 17:01
Hallo allemaal,

Ik heb een ad-hoc (peer to peer) WLAN netwerk tussen 2 pc's, een e-tech 11mbps pci en een linksys 11mbps pci. Alles werkt perfect. Internet Gateway naar 2mbit ADSL draait, en netwerk draait. Snel. Toch lopen de ping tijden om de zoveel minuten (30-45 min) gigantisch omhoog (1000ms+) en dan faalt de verbinding. Na enkele seconden kan hij weer verbinding maken.

Verder: geen p2p/spyware draaiend. Alle encryption is goed ingesteld en is niet de bron van het probleem.

Hebben anderen dit probleem, en weet iemand hier een oplossing voor?

dank

edit: ik ben wel posts tegengekomen op andere websites, maar die bieden geen oplossingen. more importantly: dit waren kaarten van andere merken... dus het probleem is niet specifiek aan deze modellen...

[ Voor 16% gewijzigd door ThomasH op 09-02-2004 22:57 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tja, wifi werkt op ongelicenseerde, voor iedereen toegankelijke frekwenties. Als de buurman een 'draadloze video-link' koopt kun je al de klos zijn, of als het frietkot in de straat een lekkende magnetron heeft, of als... noem maar op - er zijn honderden toepassingen voor de 2.45 GHz ISM band.

Een slim systeem schakelt over naar een ander kanaal, of een lagere snelheid. Probeer eens een andere antenne, een andere positie, een upgrade van je firmware enz enz.

• ThomasH
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 17:01
joopv schreef op 09 februari 2004 @ 23:11:
Tja, wifi werkt op ongelicenseerde, voor iedereen toegankelijke frekwenties. Als de buurman een 'draadloze video-link' koopt kun je al de klos zijn, of als het frietkot in de straat een lekkende magnetron heeft, of als... noem maar op - er zijn honderden toepassingen voor de 2.45 GHz ISM band.

Een slim systeem schakelt over naar een ander kanaal, of een lagere snelheid. Probeer eens een andere antenne, een andere positie, een upgrade van je firmware enz enz.
dat is allemaal welgezegd, maar het feit dat het probleem regelmatig terugkomt doet mij denken aan een ander probleem. Ik heb ook gelezen dat interference niet zomaar in een keer je netwerk neer zou moeten gooien.. Mijn 2.4 ghz telefoon heb ik naast de antenna gelegd, aan, uit, etc, maar het geeft hoogstens een vermindering van throughput...dus...nog andere ideeen?

nog iets... de computers staan dicht bij elkaar (een plafond, verder niet meer dan 3 meter.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasH op 09-02-2004 23:21 ]