Toon posts:

NavigatieSoftware dat snelheidcontroles ziet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De dagen van de radardetectieapparatuur is geteld en sinds januari 2004 is het verboden er1 in je auto te hebben.Nu zag ik gister op de belgische TV1 in het journaal dat sommige portabele/pocket GPSnavigatiesystemen met behulp van gemodificeerdesoftware de flitspalen kunnen lokaliseren en je daarvoor waarschuwt als je erbij in de buurt komt en tevens wordt de maximumsnelheid aangegeven hoe hard je daar mag rijden.Ik heb een portabele GPSnavigator van Garmin de ''Streetpilot III'' met de laatste nieuwe Mapsource City Navigator V.6.0 cartografie en ik ben benieuwd of het daar ook op werkt.Op het journaal zeiden ze dat de software of het programma gewoon op het internet te verkrijgen is, ben er indien bereid voor te betalen als het shareware is.Maar ik kan het nergens vinden ik heb ook geen naam helemaal niks, en de zoekmachines leverde ook niks op.Wie o wie weet hier meer van?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:51 ]

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 21:52
Het is mogelijk als het GPS systeem op een PocketPC werkt (meest bekend zijn de ipaqs), dan is er een stukje software: checkpoint, waarmee het mogelijk is om een overlay te creeeren bovenop de kaart en daar diverse POI's (point of interest) op weer te geven.

Dit in combinatie met een gesproken waarschuwing als je in de buurt van een dergelijke POI komt komt aardig in de richting van wat je zoekt.

En ja, als POI kan je idd snelheidscontroles downloaden, maar bijvoorbeeld ook alle vestigingen van een bepaald bedrijf

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Via GPS kan inderdaad, is AFAIK ook niet verboden. (Toch? :X )

Maar als het met een ingebouwd apparaat niet mag, zal een ontvanger in je PPC ook niet de bedoeling zijn --> laten we het daar maar niet over hebben op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zag het toevallig ook even op TV1. Heeft iemand trouwens ook gezien dat ze op internet aan het browsen waren? Volgens mij was dat namelijk op got. was in elk geval zelfde kleur paars.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is idd wel leuk zo'n PDA en dan bv. TomTom met POI. Maar als er ergens een onverwachte controle staat heb je helemaal niks aan je POI. :) Het is alleen de vaste en bekende plekken die er dan instaan.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt dus alleen in Combinatie met Tom Tom navigator met dat tooltje en PDA/Pocket PC?
De PIO's moet je zelf inprogrameren waar de flitspalen staan?Dan zal dat wel niet werken voor mn Streetpilot III aangezien dat een gewoon portabele GPS is :Z

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Je Streetpilot III ( _/-\o_ ) kan iig geen flitspalen "zien". Maar POI kan je er volgens mij wel inzetten.

ff kijken op: http://www.garmin.com/products/spIII

Levert het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.com/graphics/splllfind2.gif

Ja dus, je moet alleen zelf de coördinaten van de flitspalen als POI programmeren. Ik weet niet hoe dat moet, maar dat staat vast in de uitgebreide handleiding :)

Waar je een coördinaat van een flitspaal vandaan haalt weet ik ook niet, en je hebt natuurlijk nog zoiets als mobiele flitsers, die staan elke dag ergens anders, dus ik denk niet dat je die kan programmeren...

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Dericteur schreef op 09 februari 2004 @ 23:21:
Het is mogelijk als het GPS systeem op een PocketPC werkt etc...
Je hebt zeker nooit met een GPS gewerkt, het is natuurlijk mogelijk met deze garmin, je zou de flitspalen als een Waypoint kunnen aanmaken. (Weet alleen niet hoeveel je er kunt opslaan)

Zie deze pagina voor waypoints van flitspalen!

http://www.geocities.com/aprsmobielnl/GPS-FLITS.HTM

En er zullen nog meer van die pagina's zijn.

Leuke GPS heb je trouwens gekocht!

Ik heb trouwens via gps.pagina.nl deze link nog gevonden:

http://www.flitspaal.nu/

[ Voor 9% gewijzigd door Willems op 10-02-2004 12:13 . Reden: Linkje gevonden ]

Verwijderd

kan zeker, voor tomtom(2) bijvoorbeeld zijn er wekelijks nieuwe lijsten met flitspalen te vinden.

Slimste is om je ipaq (zoals ik zelf heb dan, weet niet hoe 't werkt met een andere handheld) continue laten syncen als ie in de dockingstation staat met de meer bekende flitspaal etc (mag ik zeker niet noemen op deze preutse site) sites om continue de meest recente meldingen te hebben voor je vertrekt.

De duurdere navigatiesystemen hebben ook een radio-info systeem dat je waarschuwt voor files en flitsers, echter zeer duur!
Pagina: 1