Toon posts:

XP blijft hangen bij kopiëren grote bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs: XP pro op een ASUS P4PE, Pentium 4 3.00GHz, ASUS DVD-rom speler, NEC 1300A DVD-brander, 2 HD's (80Gig en 120Gig), GeForce 4 440MX, 2x 256MB DDR 333MHz geheugen (e.d.) (Installatie is ACPI Multiprocessor pc)

Nou, daar gaan we dan: Data-overdracht van DVD-rom en/of DVD-brander stopt telkens na een aantal seconden bij het kopiëren en installeren van veel data achter elkaar. Er is dan geen schijfactiviteit meer te bekennen en soms loopt ie helemaal vast of krijg ik een blauw scherm. Als ik dan toch weer terug in windows kan, is m'n DVD-rom drive soms ineens verdwenen (ik kan de lade dan niet eens openen)

Misschien ligt het aan m'n IDE-kabels, maar de standaard UDMA cable-select-kabel (40-aderig) is in ieder geval goed, want die heb ik al getest.

Soms loopt de hele zooi al vast bij het opstarten... Moederbord / UDMA100 kabel(80-aderig) / geheugen kapot? Of totaal iets anders?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 09:58
Tsjah dit kan zoveel zijn, als ik jou was zou ik opnieuw opstarten bij problemen uitvinken bij de geavanceerde opties van je computereigenschappen, zodat je elke keer een blauw scherm krijgt bij die foutmeldingen en dan op de MS knowledge base kunt achterhalen wat de oorzaken hiervan kunnen zijn.

Misschien is een BIOS update en daarna de standaarden laden een optie, en heb je je systeem overgeclocked? Ook al geprobeerd Windows opnieuw te installeren?

Als hij tijdens de installatie wel goed verloopt kan het dus bijvoorbeeld een driver probleem zijn van iets wat je pas installeerd als Windows erop staat...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je ook al de laatste drivers voor de chipset van je moederbord geinstalleerd?

Kapot geheugen kan het ook wel zijn, maar ook allerlei andere zaken zijn mogelijk.
Je zou de geheugentimings eens heel conservatief kunnen instellen.

[ Voor 50% gewijzigd door -=bas=- op 10-02-2004 15:50 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Chipset en bios ge-updated: geen resultaat. Systeem getest met Sisosoftware Sandra: geen fouten of iets, behalve dat er gesteld wordt dat er iets met m'n DMA niet aanstaat als ik m'n DVD-romdrive test, maar dat is wel het geval (in XP en in de bios). Daar ligt het dus ook niet aan.

Laatste optie zou dan een driverprobleem zijn, maar ik vrees dat de symptomen daar niet mee overeenkomen. Bij de laatste install van een groot programma met veel data-overdracht (niet de installatie van XP zelf overigens) blijft ie gewoon in het niks hangen, geen blauw scherm. Op een gegeven moment krijg ik wel de besturing terug, maar m'n DVD-romspeler is dan niet meer in XP terug te vinden (en wil ook niet meer open).

Ik heb ook nog 2x opgestart met een blauw scherm met errorcode: c000021a en daaronder: 0x00000080 (0x00000000 0x00000000). Deze code kan ik zo snel niet op de windowspagina terugvinden (en ook niet op de tweakers 'help').

Iemand nog verdere suggesties? :'(

EDIT: Kiek an! Resultaten! Wat blijkt nou (voor nu dan): ik had het programma Deamon-Tool geïnstalleerd (maakt virtuele CD-romdrive aan) en kennelijk kan dat niet samen met twee volle IDE-poorten. 8)7 Gedeïnstalleerd en hopla, leessnelheid hoger en installatie van grote bestanden lukt. Hopen dat dit het probleem was. 8)

In ieder geval bedankt voor het brainstormen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 00:08 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
/oud topic ophengelen/
Krijg nou het zuur. Ik had hetzelfde probleem, maar je kan in Deamon de virtual drives <b>ook</b> op disable zetten, dan is het probleem ook weg!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start een nieuw topic. Compleet met jouw PC-specs, jouw probleem-geschiedenis en wat jij allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.