[WinXP] VPN server wil niet extern

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik had een vraagje over een VPN server, ben al de hele dag bezig om deze aan de praat te krijgen (windows XP bak achter een linux router). Ik kan locaal en op het interne netwerk zonder problemen inloggen, maar van buitenaf komt er iemand op. Heb al op GoT gesearched naar een aantal poorten, maar de gesuggereerde poorten in die topics werkten ook niet :( kan iemand mij mischien concreet zeggen welke poorten er open moeten voor een VPN Server?

Verwijderd

Hangt er een beetje vanaf wat voor VPN software je gebruikt he B)

• CU2morO
Ik gebruik gewoon de standaard Windows XP VPN server (netwerklocaties -> nieuwe verbinding -> geadvanceerd -> vpn toestaan, blabla

• CU2morO
hmmm heb nu al door dat het mischien aan de Protocol 47 komt die nodig blijkt te zijn.
Ik heb een speedtouch Home -> Pro mod, op een Linux Router die met een 2e nic het internet over de Switch hier verdeeld.
Mensen kunnen nu wel inloggen, maar hij blijft hangen op controleren wachtwoord. Wat is die 'protocol 47' en hoe zorg ik dat ik het doorgeroute krijg en VPN werkende?
edit: uiteraard heeft de Speedtouch Home -> Pro mod als default server de Linux Router die voor de verdere routings zorgt. ik heb nu alleen poort 1723 doorgeroute

[ Voor 20% gewijzigd door CU2morO op 09-02-2004 23:33 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kan je niet ergens "other protocol" iod invullen? (en dan dus 47 als protocol)
bij mijn win98 bak met winroute ieg wel, werkt perfect.

• CU2morO
heb het opgelost \o/
het lag niet aan mijn speedtouch (die gaf alles met een forward door aan de linux router). Ik wist gewoon niet hoe de syntaxis werkte van die routing entries. Zoals bijvoorbeeld deze:
code:
1
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 1723 -i eth1 -j DNAT --to 192.168.0.244

Zoals leonie mij al aardig op irc instrueerde de 'trial and error' strategie toe te passen probeerde ik deze entry op puur geluk:
code:
1
iptables -t nat -A PREROUTING -p 47 -i eth1 -j DNAT --to 192.168.0.244

En hij werkt nu \o/

Alleen volgende probleem: windows XP kan maar 1 verbinding tegelijk aan dus moet ik op zoek gaan naar programma's om een VPN server te draaien (op me huidige Windows XP bak, desnoods op de Linux Router itself)
Iemand nog aanraders voor beide? weet al wel dat www.poptop.org te oud is voor de kernel die op me router staat :(

edit: sommige mensen die connecten via de bovengenoemde VPN tunnel naar mij, verliezen soms hun hele internet na 1 min. ofzo ingelogd te zijn, wat kan dit zijn?
Heeft het iets te maken met het vinkje 'Standaard-Gateway in het externe netwerk gebruiken' ?
De client zit OOK achter een NAT en heeft mxstream van kpn

[ Voor 17% gewijzigd door CU2morO op 10-02-2004 00:34 ]

Pagina: 1