Olympus c-150 maakt alleen nog maar onderbelichte foto's

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
ik heb met mij ski vakantie mijn olympus c-150 digicam mee gehad, en veel foto's gemaakt. Bijna alle foto's in zonlicht waren overbelicht, terwijl foto's tijdens de apres ski wel lukte. De laatste dag lukte de foto's in de zon ineens wel, maar nu blijkt dat alle foto's die binnen genomen worden (met flits) zwaar onder belicht zijn.
Kan het zijn dat de beeldchip is doorgebrandt door te veel (zon)licht, dat weerkaatst werd door de sneeuw???
En heeft dit concequenties voor de garantie?? ik kan me namelijk niet herinneren dat er een waarschuwing in de handleiding stond over teveel licht...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zich kan zoiets niet doorbranden, alleen laser is schadelijk. En bij de garantie kunnen ze sowieso niet rieken dat je bent gaan ski-en. Dat zeg je er dus ook best niet bij als je hem binnenbrengt. Ze kunnen dan afkomen dat het daardoor is en dan ben je je garantie kwijt.
Is trouwens een gouden regel: bij inleveren onder garantie, zo weinig mogelijk details geven.