Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een formulier gemaakt in stap1.php
Dit formulier post de waarden terug naar stap1.php. Dit bestand ziet dat het formulier ingevuld is en valideert de gegevens met een aantal functies.
Als de gegevens allemaal goed zijn wil ik ze doorsturen naar stap2.php. Hier kom ik er niet meer uit.
Even wat code:
Nu zie je waarschijnlijk meteen het probleem. Ik probeer een sessievariabele te declareren, voordat er een sessie is aangemaakt. Hoe kan ik dit aanpakken, zodat ik de gegevens wel door kan sturen naar stap2.php?
Ik heb een formulier gemaakt in stap1.php
Dit formulier post de waarden terug naar stap1.php. Dit bestand ziet dat het formulier ingevuld is en valideert de gegevens met een aantal functies.
Als de gegevens allemaal goed zijn wil ik ze doorsturen naar stap2.php. Hier kom ik er niet meer uit.
Even wat code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $session = $_POST['session']; $email = $_POST['email']; $_SESSION['email'] = $email; $email_error = emailcheck($email); if (!isset($email_error)) { header("Location: http://" . $_SERVER['HTTP_HOST'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . "/" . "stap2.php?".session_name()."=".$session); }?> |
Nu zie je waarschijnlijk meteen het probleem. Ik probeer een sessievariabele te declareren, voordat er een sessie is aangemaakt. Hoe kan ik dit aanpakken, zodat ik de gegevens wel door kan sturen naar stap2.php?