Toon posts:

XP start niet met Asus radeon 9600 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc maar eens flink opgewaardeerd. Een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord, een Asus Radeon 9600 XT TVD en een AMD 2,8Ghz processor.

Het begon allemaal mooi. alles wilde installeren. Tot de volgende dag. PC aangezet, XP schermpje en vervolgens een zwart scherm. Na 10 keer stroom eraf, weer opstarten en weer zwart scherm.
Toen in veilige modus maar even gestart (zit ik nu ook nog steeds in). Daar even de drivers verwijderd, en opnieuw de drivers installeren. Toen weer opnieuw opstarten. weer een zwart scherm. De monitor maakt even een geluidje alsof de resolutie wordt veranderd, en daarna blijft het zwart.
Vervolgens de computer opnieuw opgestart en gekozen voor "laatst werkende instellingen". XP start nu op, en detecteerd de nieuwe videokaart. Ik geef aan waar de driers staan en hij gaat installeren. Maar ineens weer een zwart scherm en een knipperende cursor linksboven in beeld. En dat blijft een tijdje zo. Plots ineens naar windows, maar kan daar niks doen. De pc reageerd ontzettend traag.

Ik weet niet waar dit aan ligt. Het heeft goed gewerkt, maar nu niet meer. Heeft iemand dit ook gehad? En weet iemand wat te doen?

let me know,

Greetz!
blizz

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Allereerst.. Waar heb jij een AMD 2.8 Ghz vandaan? :+

Wat je kunt proberen is Systeem Herstel.. Wellicht werkt het dan weer goed. Anders zou ik persoonlijk andere videodrivers proberen, als dat niet werkt dan Windows gewoon opnieuw installeren.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik denk dat je voeding niet sterk genoeg is om alle onderdelen van stroom te voorzien. Wat voor voeding hangt er nu in?

Heb je je pc eerst geinstalleert met een andxere videokaart en daarna de 9600 erin gestopt, of was het een clean install?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

is sp1 geinstall.?????

Verwijderd

Topicstarter
De AMD 2.8 Ghz heb ik bij Norrod vandaan :P

De problemen ontstonden zomaar. Clean install van XP, originele drivers en SP1 geinstalleerd. Stroom lijk me ook geen probleem. De koeler werkt wel en de temperatuur in de kast is ook niet hoog. Voor de zekerheid heb ik zelfs apparatuur afgesloten van de stroom. Ik heb nu alleen een videokaart, 1 harde-schijf en 1 CD-rom die gebruik maken van de stroom.
Bij apparaat beheer staan bij Beeldschermadapters 2 namen. Dit zijn Radeon 9600XT en radeon 9600XT Secondary. Die laatste wordt omschreven als PCI kaart (??!!).
Maar goed, ik heb nu 3 dagen achter elkaar XP opnieuw geinstalleerd, verschillende drivers geprobeerd maar blijf de problemen houden. Of het ligt aan mijn videokaart, of het ligt aan mijn moederbord. Tenzij iemand anders nog ideeen heeft.
Ik heb nog wel een oud Matrox kaartje liggen van 8 Mb :P . eens kijke wat mn pc daarvan vind ;) .

Let me know,

oja, als ik t opgelost heb, zal ik het wel ff poste 8)7

Verwijderd

amd 2,8ghz bestaat niet |:(
het is een amd2800+ op ongeveer 2ghz

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

wat voor voeding heb je, merk en watt en ampere's ?
heb toch een sterk vermoeden dat het daar aan ligt.

En wat voor hardware heb je allemaal in je pc zitten ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn hardware:

Asus A7N8X-E Deluxe moederbord
Asus Radeon 9600 XT TVD
AMD 2,8 + 333Mhz processor
768 Mb DDR RAM
15 inch monitor
Standaard midi ATX 300 Watt

Nogmaals, ik heb alleen een hardeschijf en een CD-RW aangesloten. FDD heb ik ook afgesloten. Monitor krijgt echter wel voeding via de PC. Misschien dat ik daar een andere stekker voor moet halen zodat deze stroom krijgt via 't stopcontact.

Wanneer de pc wel goed opstart en naar windows ging (opstarten met recente instellingen die werkten) gaat XP de videokaart installeren. Plots krijg ik een zwart scherm met knipperende cursor. Soms springt ie daarna weer naar windows maar dan gaat alles teringsloom (CPU Usage 100%) en kan ik ook niks. Maar meestal blijft ie hangen in het scherm met de cursor. Ik heb de pc inmiddels maar naar Norrod gebracht om hem na te laten kijken. Misschien is het moederbord of de videokaart niet 100%.

een andere vraag: waarom noemen ze die processor 2,8 als ie maar 2,09 Ghz draait? en waarom die +333 Mhz erbij?

greetz!!!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:05:
een andere vraag: waarom noemen ze die processor 2,8 als ie maar 2,09 Ghz draait? en waarom die +333 Mhz erbij?
Die processor wordt niet 2,8 genoemd maar AMD Athlon XP 2800+
Dus geen 2,8 Ghz, maar gewoon 2800 vanwege marketingdoeleinden. En 333 Mhz staat voor de FSB snelheid (Front Side Bus: snelheid tussen geheugen en processor)

Verder:
Heb je de drivers van je moederbord geinstalleerd? En nog veel belangrijker is het om nieuwe drivers voor je videokaart te downloaden en installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Canard op 12-02-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hee, jij bent ook DJ?! Me tooo!!

Alleen heb niet van die leuke spullen als jij hebt. Ik mix thuis met BPM studio, 2 soundcards en mengpaneel. Ik werkte in een discotheek waar ze die nieuwe pioneer cd-players hebben. De CDJ-1000 :P . Echt leuk spul.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:14:
Hee, jij bent ook DJ?! Me tooo!!

Alleen heb niet van die leuke spullen als jij hebt. Ik mix thuis met BPM studio, 2 soundcards en mengpaneel. Ik werkte in een discotheek waar ze die nieuwe pioneer cd-players hebben. De CDJ-1000 :P . Echt leuk spul.
offtopic:
Leuk! als je een keer wat geld over hebt, kan ik je aanraden om wat apparatuur te kopen. Is toch een stuk leuker vind ik! check: How to become a Dj... deel IX

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
ontopic. De 9600XT van Asus kan (vreemdgenoeg, maar typisch een asus trekje) problemen geven met de A7N8X-Deluxe heb ik gehoord...

dus probeer het eens met een andere kaart en evt. een ander mobo en je weet waar het aan ligt.

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:09
Ik heb dus zelfde probleem, terwijl hij het voorheen wel deed :S
Pagina: 1