Toon posts:

Graag hulp ivm "hacker"

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is een iemand die mij zit te flooden (zodat ik moeilijk nog online kan spelen) hij doet dit niet altijd maar toch wanneer ik een wedstrijd moet spelen... Dezelfde persoon bedreigt me ook en probeert mijn computer te hacken. Ik zou graag wat informatie gewild hebben wat ik hier kan tegen doen.

Alvast bedankt,

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Firewall installereen?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

de Flooden? constant packages sturen, maar gewoon 'ping' of meer in de trand van DoS(verbinden met server om vervolgens niks meer van je te laten horen). Als je n kort antwoord wilt, neem contact op met zijn provider, die kunnen m waarschuwen z'n abbo op te zeggen ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
heb ik k'zit zelf achter een router etc.

Verwijderd

begin eens met het posten van je logs :D

tweakers hebben nog steeds geen kristallen bollen.

verder kun je over het algemeen weinig doen. ISP achter het ip zoeken en een mailtje naar de abuse desk iig.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

je bent niet helemaal duidelijk in je verhaal: waar flood hij? in games, windows?
wat heb je zelf al gevonden aan oplossingen?

kijk anders ff voor:

* Firewall
* Windows messengerservice uitzetten etc..
* als je in een game bedreigt wordt, neem dan contact op met de betreffende admin...
waarschijnlijk wordt zo iemand meteen gebanned...

suc6

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat hij bij afdeling abuse werkt bij zijn interprovider. En hij lagt me ingame, hij kan zelf complete servers doen crashen..

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
welke router heb je als ik vragen mag?

draytek 2200E (en waarschijnlijk andere) kan de ping disablen en hebben sinds 1- na-laatste firmwire bescherming tegen DoS etc

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij zegt dat hij bij afdeling abuse werkt bij zijn interprovider.
Grote bek heet dat. Lekker boeiend. Als je echt zeker weet dat hij je problemen veroorzaakt, uitzoeken wie zijn baas is, en deze een brief schrijven.
En hij lagt me ingame, hij kan zelf complete servers doen crashen..
Alleen ingame? Ken je hem? Je zei iets over bedreigingen? Explain? Er is ook nog zoiets als de politie :)

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Da's dus een NOOB, allereerst, stuur die gast naar www.watbenjedan.nl, www.31337.pl of error.digiplay.nl... Als je genoeg dubbel hebt gelegen om de flauwe humor van de vorige 3 pagina's bel je netjes de abuse-service van de provider waar die zit, leg je het probleem uit aan een van zijn collega's en eis je dat hij ermee ophoud. Ik vrees dat er niet zo belachelijk veel aan te doen is als hij gewoon ranzig aan het (D)DoS'en is (zie voor ranzige DDoS'jes eens www.sco.com niet, die ligt volledig plat). Houden ze er niet mee op, neem dan contact op met je eigen ISP en meld dat ze er bij die ISP niks aan doen waar hij z'n pakketjes van wegslingert. Met een beetje geluk kunnen die zijn IP blocken en voila.

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 09-02-2004 22:13 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
misschien een van je tegenstanders :P die er niet tegen kan dat jij um 0wnt >:)

[ Voor 8% gewijzigd door DutchTSE op 09-02-2004 22:12 ]

Verwijderd

welke provider gaat het om dan? de meeste vallen wel onder de NLIP ( www.nlip.nl ), en dan kun je die altijd nog mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Een diva 2230/2240

Verwijderd

Mail me het IP eens.
Kijken wat we kunnen doen. :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bewaar zijn mailtjes / berichten.
Inmiddels link gelezen. Weet al genoeg.
Is er geen meldpunt computer-criminaliteit ?

[ Voor 139% gewijzigd door Brothar op 09-02-2004 22:28 ]

eagle

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:07:
Hij zegt dat hij bij afdeling abuse werkt bij zijn interprovider. En hij lagt me ingame, hij kan zelf complete servers doen crashen..
M A C H T S V E R T O O N

=> Neem die kerel eens goed te grazen !

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
dit forum moet je oof ff lezen http://www.clanbase.com/zforumframe.php?gid=17 hij is hamas maar zal je wel vlug doorhebben :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:21 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haal dat IP weg aub

done :)

[ Voor 39% gewijzigd door Mike Jarod op 09-02-2004 22:22 ]

Verwijderd

Gna; Erug verleidelijk Schouw; en ik ben het niet oneens.

Echter denk ik dat de TS eerst de logs moet posten. NOFI, maar eea moet wel "controleerbaar" blijven (als je begrijpt wat ik bedoel ...)

@TS; mijn eerste indruk (voor wat het waard is) heb je te maken met een blaataap; post de logs.

Verwijderd

LMAO, een DDOS stop je niet met een firewall stelletje n00bs :D

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij hoor is dit allemaal chinees ddos etc :p

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:21:
Dezelfde persoon bedreigt me ook en probeert mijn computer te hacken.
:/
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:22:
Voor mij hoor is dit allemaal chinees ddos etc :p
Link

[ Voor 33% gewijzigd door Leon T op 09-02-2004 22:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:20:
Gna; Erug verleidelijk Schouw; en ik ben het niet oneens.

Echter denk ik dat de TS eerst de logs moet posten. NOFI, maar eea moet wel "controleerbaar" blijven (als je begrijpt wat ik bedoel ...)

@TS; mijn eerste indruk (voor wat het waard is) heb je te maken met een blaataap; post de logs.
Ik ga hem niet hacken oid hoor.

Maar idd, laat eens wat logs zien.
Als er genoeg te zien is, gaan we (over)morgen eens wat rondbellen.
Dat gaan we natuurlijk niet voor niets doen..

EDIT:
Owja, hij accepteert ICMP requests.
Nou zegt dat niet alles, maar wel veel. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:25 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:21:
En sinds wanneer is een DDOS gelijk aan een synflood :+

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om te weten te komen wie hij is met behulp van zijn ip?

Verwijderd

maarja, zijn main-concern was zijn lage ping tijdens het spelen, dat los je niet op met een firewall, sterker nog, daar word je ping alleen maar hoger van (extra hop)
:/

Verwijderd

@TS; snelle vraag. Waarom kom je hier met je probleem en neem je geen contact op met je provider ??? (of met zijn provider ??)

• RSpliet

RSpliet

*blink*

d0ubled schreef op 09 februari 2004 @ 22:21:
d0ubled: -1 troll

Als ik dat op t forum lees moeje je weinig zorgen maken. Waarschijnlijk ziet ie tussen nu en n minuut of 5 dat Sub7/Netbios net iets te lastig voor m is, en kloot ie maar wat aan. Als ie om je IP vraagt, zeg maar dat t 127.0.0.1 is, dat houd m wel een tijdje zoet gok ik zo :9... Onthoud, met zo'n gedrag is hij GEEN hacker.

[ Voor 25% gewijzigd door RSpliet op 09-02-2004 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een icmp request? Wat moet dat dom klinken :s :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Ik ga hem niet hacken oid hoor.

Maar idd, laat eens wat logs zien.
Als er genoeg te zien is, gaan we (over)morgen eens wat rondbellen.
Dat gaan we natuurlijk niet voor niets doen..

EDIT:
Owja, hij accepteert ICMP requests.
Nou zegt dat niet alles, maar wel veel. :P
/off topic; Shouw wil een virus en ik een biertje ;-)

@TS; je meld een hoop maar kan dat (nog) niet ondersteunen. Lees ook mijn eerder post mbt provider(s), en geef antwoord op eerdere vragen. Ik weet zeker dat je (voor zover mogenlijk) assistentie kan krijgen (of wijze raad ;-))

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor logs?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:24:
Is er een manier om te weten te komen wie hij is met behulp van zijn ip?
Niet direct, wel een manier om te weten te komen wie zijn provider is (voor de abusemail ;)).
Maar post de logs van je router nou eens, dan kunnen we zien wat ie daadwerkelijk doet dat je verbinding zo traag wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door MadMarky op 09-02-2004 22:30 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Euh... Je zegt dattie je flood en je hebt een firewall (toch????) daarin wordt bijgehouden wie wat doet over jou verbinding; die gegevens zijn nodig.

Leg eerst maar uit wat je *precies* gebruikt aan software/hardware. (beveiligingen)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer zegt dat onze router geen log heeft.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 16:53
Je zegt dat hij jou zit te laggen enzo, maar je hebt nog geen bewijs gepost dat dit echt zo is. Voordat mensen hier allerlei radicale tegenmaatregelen gaan aanbevelen zou het wel fijn zijn om zeker te weten dat die kerel jou echt lastig valt. Als je weet dat hij het is zul je toch ook logs van je router oid moeten hebben waarin dit te zien is. Of anders mailtjes enzo waarin hij je bedreigt...

EDIT: ok geen logs van je router... maar hoe weet je nou precies dat het die gast is die voor jouw lag zorgt??

[ Voor 10% gewijzigd door DocB op 09-02-2004 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
11(091711:093511:091911) 10!¡ 09Q11uery11 with 11(09fatttuies11) 11(09~erer@qn-82-217-132-193.quicknet.nl11)
11(091711:093511:091911) 10!¡ 09T11otal queries0:11 109 11(09~6.1 per day11)
11(091711:093511:091911) 10!¡ 09Q11ueries today0:11 7
11(091711:093511:091911) 10!¡ 09C11ommon channels0:11 #clanbase.rvs
11(091711:093511:091911) 11×-----------------10-------------11--------10---11-- -10---11- --10- -- -11- -10- 11- 10 -

11(091711:093511:091911) 11(09fatttuies11)09: mwa
11(091711:093511:092311) 11(09fatttuies11)09: als je zo dom ben
11(091711:093511:092811) 11(09fatttuies11)09: om me te unbannen
11(091711:093511:093111) 11(09fatttuies11)09: dan doe je alles
11(091711:093511:093811) 11(09Syncro|Medion11)09: lol
11(091711:093511:094111) 11(09fatttuies11)09: zeker als ik hem een paar weken lag
11(091711:093511:094611) 11(09fatttuies11)09: ik heb een bot op een andere pc
11(091711:093511:095711) 11(09fatttuies11)09: yep niet mijnes
11(091711:093611:090311) 11(09fatttuies11)09: en die flood hem stabie
mirc logs...

Verwijderd

@TS; kan je ook een normaal leesbare log plaatsen ??

[edit] mirc log will not do the job ...... allen een stukkie text waarin iemand blaat is niet genoeg.

Graag wil ik opmerken dat je vanaf vandaag op GoT geregistreerd bent en dit je eerste post is. Zegt natuurlijk niet per definitie iets...

Ga in op mijn eerdere vragen; hardware/sofware beveiligingen ect. Als je nu in "paniek" spullen post kunnen wij er geen soep van maken. Complete gegevens ect zijn benodigd.

Je broer zegt dat je router geen log heeft; wat is het type router ???

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moest ik toch logs hebben van mijn router hoe geraak ik er aan?

Verwijderd

lekker leesbare log. :/

Maarre... ik zou gewoon contact zoeken met de abuse desk van zijn ISP.
Dat hij daar werkt kan ook gewoon grootspraak zijn (bullshit) om te zorgen dat jij geen actie onderneemt.

Weet je wellicht ook hoe hij heeft (niet z'n nickname dus) dan zou je eventueel dat nog in een brief kunnen schrijven aan de directie van zijn ISP mocht dat echt het geval zijn dat hij daar wel werkt, al moet je dan wel met concrete bewijzen komen.

Ook zou ik naast zijn ISP jouw ISP ook inlichten, want wat hij doet met jouw pc is ook overlast voor het netwerk van jouw ISP, dus dienen zij ook hiertegen wat te doen.

Ga jezelf iig niet verlagen tot zulk soort vergelijkbare acties, want daar schiet je zelf niks mee op en dan zal je ISP ook eerder geneigd zijn om je niet te helpen.
Gewoon netjes blijven en de legale weg bewandelen en het zien op te lossen met de abuse desk van zijn ISP en de jouwe.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor het snelle antwoorden allemaal. :)

Verwijderd

En gebruik die hostmangling op quakenet of gebruik een bnc op irc zodat je eigen host niet voor iedereen zichtbaar is. Als je geen statisch ip hebt zal het voor hem een stuk lastiger zijn om je te packeten/flooden/ddos'n etc..

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:35
mwa
als je zo dom ben
om me te unbannen
dan doe je alles
lol
zeker als ik hem een paar weken lag
ik heb een bot op een andere pc
yep niet mijnes
en die flood hem stabie
mirc logs...
dit lees ik uit die onleesbare log.

Dus die ip is niet van hem of hij wil dat je/wij zo denkt(en).

Maar wat voor een form is dat? Dat je zo kan bedriegen zonder dat iets gedaan wordt? Er moet toch niemand zijn die hier iets aan moet doen op die form?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:47:
En gebruik die hostmangling op quakenet of gebruik een bnc op irc zodat je eigen host niet voor iedereen zichtbaar is. Als je geen statisch ip hebt zal het voor hem een stuk lastiger zijn om je te packeten/flooden/ddos'n etc..
We hebben een eigen bouncer op irc zo hij kan mijn ip onmogelijk zien via irc.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:55:
[...]

We hebben een eigen bouncer op irc zo hij kan mijn ip onmogelijk zien via irc.
In die logs wat je hebt gezet is een ip wel zichtbaar. Ik weet niet hoe een bouncer precies werkt maar als jij zijn(?) ip in je logs kan krijgen is het niet mogelijk dat hij ook jouw ip in zijn logs krijgt?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Evengoed - bot of geen bot op een andere PC - wordt het IP in die log misbruikt.
Via Google en surfen ben ik via een tool terechtgekomen bij:
Quicknet BV
Havinghastraat 27
1817 DA ALKMAAR
Netherlands
Wellicht is dit het adres voor een eerste brief.
Zoals ik al zei: bewaar de berichten/e-mails en (zie boven) logs en alle info die je krijgt of kunt verzamelen.

En verder lezen bracht me bij:
Technical contact:
Afdeling Abuse voor alle meldingen van misbruik
<telefoonnummer>
abuse@multikabel.nl

[ Voor 24% gewijzigd door Brothar op 09-02-2004 23:12 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Waar je normaal de persoon zijn ip ziet staat bij mij @clansyncro.nl dus hij kan mijn ip niet langs daar zien.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Oke, dit is genoeg geweest zo.

Ik zie hier veel te veel prive gegevens langskomen, men gaat truucjes uithalen op IP's en andere leuke dingen: Niet de bedoeling.

Topicstarter, als je last hebt van een persoon, dan schrijf je een abuse mail naar zijn provider. Of desnoods naar je eigen provider (met zoveel mogelijk info, stukken meer als dat je hier postte dus). Die kan er dan nog wat mee doen.

Via GoT is dit in ieder geval niet op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 09-02-2004 23:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.