[XboX Live]Wat te doen met gratis modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Hoi, een vriend van mij wil XboX Live gaan gebruiken. (Dat is een soort internet voor XboX-users only) Nu zit ie alleen met het volgende. Ze hebben bij de aanschaf van hun breedband internet gekozen voor een gratis-poep-usb-modem. Die heeft als ingang gewoon telefoon, en als uitgang een usb kabel. Dit werkt met een pc natuurlijk wel leuk. Maar nu wilt ie een switch/router/hub/whatever tussen de modem en de pc, zodat hij daar z'n XboX op kan aansluiten. Het probleem is alleen dat er, voor zover ik weet, geen routers bestaan die als dsl ingang usb hebben.
Mijn vraag is dus hoe ik dit kan oplossen?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:47
DrayTek Vigor 2200USB

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

De DrayTek Vigor 2200USB is een router waarop één van de ondersteunde USB ADSL modem kan worden aangesloten. PC's welke via standaard (10/100Base-T) Ethernet netwerkkaarten aangesloten zijn op de DrayTek Vigor 2200USB hebben dan gezamelijk toegang tot het internet alsook firewall en VPN faciliteiten. Aangezien de DrayTek Vigor 2200USB een eigen (host) USB poort heeft kan de USB ADSL modem rechtsreeks op de router worden aangesloten.

[ Voor 77% gewijzigd door T-Blizzard op 09-02-2004 21:50 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

Ethernet modem kopen? en USB de deur uit doen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
AMDFreak schreef op 09 februari 2004 @ 21:35:
Ethernet modem kopen? en USB de deur uit doen?
Mja... dat lijkt mij ook inderdaad de beste oplossing... Ik hoopte eigenlijk op een andere oplossing. Maar zo'n usb-router is het geld niet waard vind ik. Maar ik betaal toch niet >:)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Switch kopen, goedkope PC neerzetten met USB, die fungeert als verdeelstation(dwz, een nic erin :9) en die PC op de switch aansluiten... Neeh, k zou dan toch USB router kopen :p

[ Voor 29% gewijzigd door RSpliet op 09-02-2004 21:50 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
mycosis schreef op 09 februari 2004 @ 21:48:
[...]
Mja... dat lijkt mij ook inderdaad de beste oplossing... Ik hoopte eigenlijk op een andere oplossing. Maar zo'n usb-router is het geld niet waard vind ik. Maar ik betaal toch niet >:)
Betere oplossing, een router kopen met adsl modem in 1.

Krijg je wat minder rommel van :)

• orca
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

de Xbox heeft aan de achterkant een ethernetpoort

dus elke cable-modem-router kan gebruikt worden.

ik werk met veel plezier met de draytek en de xbox zowel op chello (vroeger) als op ADSL nu en dat met dezelfde draytek...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Mja, het gebruiken van een USB-modem op een LAN is echt vaker langsgekomen. Alle opties zijn gegeven - een USB-router, servertje of een nieuw modem/router :)

Ik raad je dus aan de genoemde tips ter harte te nemen en voor aanvullende informatie de search te raadplegen :)

Succes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.