Ik zoek dus een netwerkkaart die deze dingetjes ondersteund. En ik neem genoegen met een goedkoper merk, als het maar goed werkt. 3Com's prijzen vindt ik een beetje overdreven. Ik moet er een PCMCIA ethernetkaart aan vast kunnen knopen. Weet iemand een leuk kaartje?
Verwijderd
3com prijzen misschien wel een beetje duur, maar kwaliteit moet je gewoon betalen.
ik heb zelf 2 3com 10/100 kaartjes gekocht (f. 150 per stuk) en het werkt perfect.
Installeren geen probleem
Verbinding met internet no problem.
Dus misschien wel iets duurder, maar tel de tijd maar eens die je nodig hebt om zo'n goedkoop trust/target spul werkend te krijgen.
Komt nog eens bij dat je het ook werkend moet houden met die troep.
DUS, als je slim bent "investeer" je iets meer voor een beter resultaat en minder hoofdpijn/frustratie.
ik heb zelf 2 3com 10/100 kaartjes gekocht (f. 150 per stuk) en het werkt perfect.
Installeren geen probleem
Verbinding met internet no problem.
Dus misschien wel iets duurder, maar tel de tijd maar eens die je nodig hebt om zo'n goedkoop trust/target spul werkend te krijgen.
Komt nog eens bij dat je het ook werkend moet houden met die troep.
DUS, als je slim bent "investeer" je iets meer voor een beter resultaat en minder hoofdpijn/frustratie.
pffff.... ik heb hier gewoon RealTek... ook 10/100 en WOL deze dus... http://www.unex-tech.com/Product/adapters/ND012/ND012.htm
Gekocht voor 70 piek en dan was ik nog duur uit.... installeren geen probleem, voor i-net nutteloos, kan je beter een nog goedkopere kaart voor nemen aangezien je maar 10mbit nodig hebt....
Ow ja, kaart erin, diskette erin, tattaaa... de zooi werkt, zowel onder NT / Windows9X, tja zelfs onder Linux doet ie het prima.....
Minpuntje, ik heb gisteren de snelheid getest, had wel behoorlijk wat collisions, kan aan de kaart liggen, kan ook aan de hub liggen, ben ik nog niet achter.....
Maarre, ik zat op een 49,7Mbit, misschien wel leuk als personen met andere kaartjes ook de snelheden erbij zetten? Dit was btw via een 10/100 hub.
'T is maar wat je budget is.... maar voor 80 piek verschil per kaartje.... tja.... ik had er 3 nodig..... sorry, maar dat wordt mij te gortig......
Gekocht voor 70 piek en dan was ik nog duur uit.... installeren geen probleem, voor i-net nutteloos, kan je beter een nog goedkopere kaart voor nemen aangezien je maar 10mbit nodig hebt....
Ow ja, kaart erin, diskette erin, tattaaa... de zooi werkt, zowel onder NT / Windows9X, tja zelfs onder Linux doet ie het prima.....
Minpuntje, ik heb gisteren de snelheid getest, had wel behoorlijk wat collisions, kan aan de kaart liggen, kan ook aan de hub liggen, ben ik nog niet achter.....
Maarre, ik zat op een 49,7Mbit, misschien wel leuk als personen met andere kaartjes ook de snelheden erbij zetten? Dit was btw via een 10/100 hub.
'T is maar wat je budget is.... maar voor 80 piek verschil per kaartje.... tja.... ik had er 3 nodig..... sorry, maar dat wordt mij te gortig......
Een tijdje geleden hebben Edgix en ik ook snelheid zitten testen van kaartjes tussen 2 linuxbakken.
Ik geloof dat de 3Com 905B en SMC 9432 kaarten 94 Megabit haalden en de Intel iets minder (92 ofzo).
Op volledige snelheid lag het CPU verbruik op een C400 op 60%.
De pc's waren een P2 333 en C400, om het zaakje te koppelen hadden we een Level-One switch (met cross-link kabel was het even snel of zelfs iets trager als met switch).
Edgix: verbeter me als ik het fout heb.
Ik geloof dat de 3Com 905B en SMC 9432 kaarten 94 Megabit haalden en de Intel iets minder (92 ofzo).
Op volledige snelheid lag het CPU verbruik op een C400 op 60%.
De pc's waren een P2 333 en C400, om het zaakje te koppelen hadden we een Level-One switch (met cross-link kabel was het even snel of zelfs iets trager als met switch).
Edgix: verbeter me als ik het fout heb.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Raymond: het grote snelheidsverschil zal wel aan de testmethode liggen, wij hadden linux met kernel 2.2.14 gebruikt, met als testprogramma netperf.
We hadden getest met grote blokken data (1500 byte), kleine blokken gaan een stukje trager.
We hadden getest met grote blokken data (1500 byte), kleine blokken gaan een stukje trager.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Nog iets: Waar kan je troep van dat merk Unex kopen? Ze hebben een erg goedkope hub waar ik wel wat in zie.
1 normale D-Link kaart PCI 100/10 : 56 gulden
1 WOL D-link kaart PCI 100/10 : 96 gulden
1 Netgear Slimline hub 4p 100/10 : 183 gulden
Dit is voor zover ik weet het goedkoopste wat er is. Aan te raden of niet?
1 WOL D-link kaart PCI 100/10 : 96 gulden
1 Netgear Slimline hub 4p 100/10 : 183 gulden
Dit is voor zover ik weet het goedkoopste wat er is. Aan te raden of niet?
Dat kan goedkoper 
Ik heb 10/100 kaartjes gezien voor 32,50 en een 100 mbit 8 poort hub voor 200 ongeveer (dus bijna net zo duur als jouw 4 poorts geval)
Ik zou ff verder kijken als ik jou was.
Ik heb 10/100 kaartjes gezien voor 32,50 en een 100 mbit 8 poort hub voor 200 ongeveer (dus bijna net zo duur als jouw 4 poorts geval)
Ik zou ff verder kijken als ik jou was.
Verwijderd
FatalError: Welk merk netwerkkaart heb jij erin zitten?
En deden deze goedkope kaarten meteen goed hun werk, of waren er veel hardware problemen?
Ik zoek nml. ook een paar goede netwerkkaarten voor weinig.
En deden deze goedkope kaarten meteen goed hun werk, of waren er veel hardware problemen?
Ik zoek nml. ook een paar goede netwerkkaarten voor weinig.
Ik heb zelf alleen 3Com en SMC (Die 3Com kon ik heel goedkoop krijgen, vandaar).
Op de HCC heeft een vriend van me 2 Wisecom (d8 ik) kaartjes gekocht (met Realtek chipset), deze kaartjes waren 32,50 p/s.
Het kan aan mij liggen hoor, maar het lukt me niet om kaartjes met Realtek chip in Windows 95 aan de praat te krijgen, onder 98 is totaal geen probleem. Dus als je 98 draait kan je best deze kaartjes nemen.
Op de HCC heeft een vriend van me 2 Wisecom (d8 ik) kaartjes gekocht (met Realtek chipset), deze kaartjes waren 32,50 p/s.
Het kan aan mij liggen hoor, maar het lukt me niet om kaartjes met Realtek chip in Windows 95 aan de praat te krijgen, onder 98 is totaal geen probleem. Dus als je 98 draait kan je best deze kaartjes nemen.
ja hallo hé.... getest via een switch... da's full duplex dus een max van 200mbit de sec.... Bovendien heb ik het getest tussen 2 win98 bakken.... Ik zou graag de uitdaging aangaan onder NT en een dikke switch hier
erhm... 't is hier een blok van 100MB geweest. tot op de 1/10 sec nauwkeurig kunnen testen en omrekenen naar kB/s... voordeel van deze methode is dat er niets naar HD werd geschreven of van gelezen wordt.
Die kaartjes kon ik hier in Almere aan komen, verder hadden ze niets van Unex.
Die kaartjes kon ik hier in Almere aan komen, verder hadden ze niets van Unex.
Dat het via switch is maakt op zich niet zoveel uit, want je blijft 100 mbit snelheid houden in elke richting, het grote voordeel van een switch (of eigenlijk full-duplex) is dat je geen collision hebt, er gaat dus helemaal geen data verloren.
Netperf is HÉT programma om netwerken te testen, vrijwel alle testers gebruiken dit programma. Ik gelooof dat netperf ook met blokken van 100 mb werkt en dat in ieder geval niet naar de HD schrijft zodat, net als in jou geval, de HD niet gebruikt wordt en dus echt de snelheid van het netwerk getest wordt.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prestaties van NT in een geswitched netwerk, ik verwacht ongeveer dezelfde score als ik met linux haal.
Netperf is HÉT programma om netwerken te testen, vrijwel alle testers gebruiken dit programma. Ik gelooof dat netperf ook met blokken van 100 mb werkt en dat in ieder geval niet naar de HD schrijft zodat, net als in jou geval, de HD niet gebruikt wordt en dus echt de snelheid van het netwerk getest wordt.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prestaties van NT in een geswitched netwerk, ik verwacht ongeveer dezelfde score als ik met linux haal.
Verwijderd
Zelf gebruik ik 2 Olicom 10/100 kaartjes (OC_2326).
Werkt perfect, in Win98 enzo geen drivers nodig, alles gaat vanzelf. De fabrikant heeft een grote support site. Linux wordt ook ondersteund want deze kaarten maken gebruik van de Thunderlan chip
Heb ze gekocht voor maar ƒ49,- incl btw per stuk bij http://www.schako.nl
Het gaat om de kaart Olicom 2326
Meer info op: http://www.olicom.com/middle.asp?item=1949&fileitem=2778
GreeTz
The Force
Oow ja, zat allemaal netjes in een doos met boek en floppen. Completer kan het haast niet voor die 49 piek.
Werkt perfect, in Win98 enzo geen drivers nodig, alles gaat vanzelf. De fabrikant heeft een grote support site. Linux wordt ook ondersteund want deze kaarten maken gebruik van de Thunderlan chip
Heb ze gekocht voor maar ƒ49,- incl btw per stuk bij http://www.schako.nl
Het gaat om de kaart Olicom 2326
Meer info op: http://www.olicom.com/middle.asp?item=1949&fileitem=2778
GreeTz
The Force
Oow ja, zat allemaal netjes in een doos met boek en floppen. Completer kan het haast niet voor die 49 piek.
JA... dat het via een switch gaat maakt dus VEEL uit.....
Via een switch zit je dus op een max 200 mbit de sec, aangezien een hub half duplex is, haal je maar max 100..... dat scheelt dus een factor 2.
Via een switch zit je dus op een max 200 mbit de sec, aangezien een hub half duplex is, haal je maar max 100..... dat scheelt dus een factor 2.
Bij full-duplex heb je een kanaal van 100 mbit/s upstream en een kanaal van 100 mbit/s downstream,
bij half-duplex wordt één kanaal van 100 mbit/s verdeeld voor up en down. In de praktijk houdt dat in dat als je een ftp server en een client in half-duplex hebt dat er misschien 200 kbit/s up gaat (data zodat de server weet of de pakketjes goed zijn aangekomen enzo), dan houd je nog altijd 99.8 mbit/s over voor downstream
bij half-duplex wordt één kanaal van 100 mbit/s verdeeld voor up en down. In de praktijk houdt dat in dat als je een ftp server en een client in half-duplex hebt dat er misschien 200 kbit/s up gaat (data zodat de server weet of de pakketjes goed zijn aangekomen enzo), dan houd je nog altijd 99.8 mbit/s over voor downstream
In de meeste gevallen is het enige dat half-duplex traag maakt de collision die optreedt.
Dan gaan er veel pakketjes verloren en moeten ze opnieuw verzonden worden, zo houd je snel geen bandbreedte meer over.
Dan gaan er veel pakketjes verloren en moeten ze opnieuw verzonden worden, zo houd je snel geen bandbreedte meer over.
Pagina: 1