voor mn 2e systeempje heb ik vandaag een Epox 8RDAE aangeschaft, een nforce 2 - 400 bordje voor maar 54 euro! Maar helaas doet ie vrij weinig, als ik m inschakel, dan gaat de voeding aan, gaat de HD en de fans draaien en verder gebeurt er niets (niets te zien op de monitor, hij blijft zelfs op stand-by staan). De post-code (die verschijnen op het statusdisplay wat op het moederbord zit) staat telkens op FF;
* bios chip inserted incorrectly
* incorrect bios version
* mainboard problem
* add-on card inserted incorrectly
Ik heb geprobeerd:
* andere voeding (q-tec 400 watt ipv no-name 300 watt)
* mét en zonder processor (xp2500+), zonder processor doet hij precies hetzelfde, hij gaat niet piepen ofzo
* mét en zonder geheugen (512MB Twinmos), de nieuwste BIOS zou een probleem met twinmos geheugen moeten verhelpen, maar zover kom ik niet. Bovendien zou er dan een andere code moeten verschijnen..(denk ik?)
* mét en zonder PCI kaarten
* mét en zonder AGP kaart (tnt2 pro)
* mét en zonder harddisk/floppy
* andere fan aangesloten op cpu_fan aansluiting, de cpu koeler is namelijk tempgestuurd en draait heel langzaam bij het opstarten
zie ik iets over het hoofd, heeft iemand dit ook gehad of moet ik morgen toch maar terug naar Alternate (wil het natuurlijk zeker weten voordat ik daar weer 3 kwartier in de rij ga staan).
Ik heb de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" al bekeken en de search gebruikt....
* bios chip inserted incorrectly
* incorrect bios version
* mainboard problem
* add-on card inserted incorrectly
Ik heb geprobeerd:
* andere voeding (q-tec 400 watt ipv no-name 300 watt)
* mét en zonder processor (xp2500+), zonder processor doet hij precies hetzelfde, hij gaat niet piepen ofzo
* mét en zonder geheugen (512MB Twinmos), de nieuwste BIOS zou een probleem met twinmos geheugen moeten verhelpen, maar zover kom ik niet. Bovendien zou er dan een andere code moeten verschijnen..(denk ik?)
* mét en zonder PCI kaarten
* mét en zonder AGP kaart (tnt2 pro)
* mét en zonder harddisk/floppy
* andere fan aangesloten op cpu_fan aansluiting, de cpu koeler is namelijk tempgestuurd en draait heel langzaam bij het opstarten
zie ik iets over het hoofd, heeft iemand dit ook gehad of moet ik morgen toch maar terug naar Alternate (wil het natuurlijk zeker weten voordat ik daar weer 3 kwartier in de rij ga staan).
Ik heb de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" al bekeken en de search gebruikt....