Toon posts:

Probleem: Drivers Realtek AC'97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren,

Eerlijk geef ik het toe: "Ik ben een leek op computergebied". Vandaar dat ik uw hulp hard nodig heb bij het volgende probleem.

Twee dagen terug heb ik mijn C: schijf geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Alle toepassingen werken perfect, afgezien van mijn geluidskaart. Ondanks dat ik alle drivers op CD-Rom heb staan en de computer deze zonder problemen installeerd, geeft hij in apparaatbeheer aan geen drivers te herkennen. Gevolg is uiteraard een stille PC.

Via het internet heb ik reeds geprobeerd dezelfde driver te installeren, wat niet tot een beter resultaat leidde.

Ik ben benieuwd of dit probleem vaker voorkomt, maar ben eigenlijk op zoek naar een persoon met DE oplossing voor mijn probleem ! Indien meer informatie vereist is, zal ik hieraan voldoen.

Ik dank u bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees van der Toorn

Verwijderd

Zonder verdere info kunnen we niet veel.
Ik neem aan, dat geluid en lan onboard zitten, wat is het merk en type van je moederbord?

Overigens maakt Realtek netwerkkaartjes en AC 97 is geluid ;)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:27:
Overigens maakt realtek netwerkkaartjes en AC 97 is geluid ;)
Realtek maakt ook geluid, voornamelijk die ac97 onboard dingetjes..
deze bijvoorbeeld: http://www.realtek.com.tw...s1-2.aspx?modelid=2003084

De Topicstarter moet inderdaad even wat meer informatie over zijn systeem geven.
Staan er in apparaatbeheer wel van die gele vraagtekens van een onbekend apparaat (het geluid dus)?

[ Voor 38% gewijzigd door MrAngry op 09-02-2004 20:35 . Reden: url ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk een bij de fabrikant van je mainboard. Die zullen wel een update c.q. werkende driver hebben voor je geluidskaart.

P.S. Realtek maakt egenwoordig ook AC97 chips die geluid produceren. Zoals mijn soltek Qbicje met onboard ac97 van realtek (verders intel chipsets).

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Necrobic schreef op 09 februari 2004 @ 20:34:
...
P.S. Realtek maakt egenwoordig ook AC97 chips die geluid produceren. Zoals mijn soltek Qbicje met onboard ac97 van realtek (verders intel chipsets).
Sorry, ik heb blijkbaar een en ander gemist van Realtek, zo ben ik ook weer eens op de hoogte :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ter info: Realtek heeft Avance Logic hiervoor overgenomen, daarom heten die dingen nog steeds ALCxxx (bijv ALC650)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:22:
Geachte heren,

Eerlijk geef ik het toe: "Ik ben een leek op computergebied". Vandaar dat ik uw hulp hard nodig heb bij het volgende probleem.

Twee dagen terug heb ik mijn C: schijf geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Alle toepassingen werken perfect, afgezien van mijn geluidskaart. Ondanks dat ik alle drivers op CD-Rom heb staan en de computer deze zonder problemen installeerd, geeft hij in apparaatbeheer aan geen drivers te herkennen. Gevolg is uiteraard een stille PC.

Via het internet heb ik reeds geprobeerd dezelfde driver te installeren, wat niet tot een beter resultaat leidde.

Ik ben benieuwd of dit probleem vaker voorkomt, maar ben eigenlijk op zoek naar een persoon met DE oplossing voor mijn probleem ! Indien meer informatie vereist is, zal ik hieraan voldoen.

Ik dank u bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees van der Toorn

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem weet jij de oplossing al.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

vertel gewoon even welk moederbord je erin hebt zitten. Merk en type. Dan heb je binnen de kortste keren je geluid terug.
Pagina: 1