Toon posts:

Wel pingen geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerkje aangelegd met twee pc's en een laptop. Op de laptop en een pc kan ik via een draadloze router zonder problemen internet op. De derde pc zit met een draad aan de router vast en die geeft problemen.

Ik kan met deze pc pingen naar een ip-adres op internet of op het interne netwerk en krijg dan een reactie. Ik kan ook een url pingen en krijg dan ook netjes een reactie. Ik kan echter met de pc geen websites opvragen, zelfs niet de beheerwebsite van de router.

Het ligt voor de hand dat het een dns probleem is, maar dan zou ik ook niet moeten kunnen pingen op de url. In de netwerkeigenschappen heb ik aangegeven welke gateway en welke dns servers de computer moet gebruiken. Dit zou normaal moeten werken maar in dit geval niet.

Als ik de WAN kabel uit de router haal en in de netwerkkaart stop, krijg ik geen ip adres maar wel de melding dat de dhcp server niet te bereiken is, terwijl de router wel een ip-adres krijgt uitgedeeld.

Ik heb de netwerkkaart al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt ook niet. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat de netwerkkaart wellicht defect is, maar ik twijfel daar sterk aan omdat de andere functies wel werken. De kabel is ieder geval goed, want die is vandaag nog gebruikt.

Als de PC op de router staat, krijgt deze netjes een ip adres, en staat de gateway ook goed ingesteld.

Even wat achtergrondinformatie:

Internet: Kabelfoon
Router: e-tech 54 Mb wireless 10/100 switch
Laptop: draadloos windows xp
PC1:draadloos windows 98
PC: bedraad Windows 98

Als iemand ideeen heeft hoor ik ze graag.

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1. Staat er bij internet explorer een proxy of iets dergelijks ingesteld.

2. Staan de DNS servers goed?!

Ik weet niet of er nog andere opties zijn...

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

firewall uit, verkeerde werkgroepnaampje, verkeerde subnet, brakke drivers.
spyware, virus ??
op deze manier is het een beetje koffiedik kijken.
twisted kabel i.p straight

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:19:
Het ligt voor de hand dat het een dns probleem is, maar dan zou ik ook niet moeten kunnen pingen op de url.
Juist, dus het is geen DNS-probleem.
In de netwerkeigenschappen heb ik aangegeven welke gateway en welke dns servers de computer moet gebruiken. Dit zou normaal moeten werken maar in dit geval niet.
Als gateway en als DNS-servers zou je gewoon je router op kunnen geven.
Als ik de WAN kabel uit de router haal en in de netwerkkaart stop, krijg ik geen ip adres maar wel de melding dat de dhcp server niet te bereiken is, terwijl de router wel een ip-adres krijgt uitgedeeld.
Misschien moet je, net als bij @home, de hostname veranderen?
Ik heb de netwerkkaart al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt ook niet. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat de netwerkkaart wellicht defect is, maar ik twijfel daar sterk aan omdat de andere functies wel werken. De kabel is ieder geval goed, want die is vandaag nog gebruikt.
Dat de netwerkkaart en de kabel goed zijn is logisch, anders kon je ook niet pingen.

Staat er misschien een proxy-server ingesteld, of heb je misschien een firewall die het verkeer blokkeert?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel die ik heb gebruikt is een werkende kabel zonder twist. De drivers vand e netwerkkaart heb ik opnieuw gedownload, maar ik zou het nog eens kunnen proberen.

Als gateway heb ik het adres van de router gegeven. De DNS servers zijn de servers van kabelfoon. Ik kan hier niet het dns adres van de router ingeven aangezien de router geen dns server heeft. Deze constructie heb ik op meerdere pc toegepast met kabelfoon internet en dat werkt perfect.

Ik heb geen proxy ingesteld want die draait niet op het netwerk. Een firewall staat er niet op die pc en de firewall van de router heb ik aan en uit geprobeerd. Een virus kan ik me haast niet voorstellen. Er draait een bijgewerkte versie van McAffee op. Spyware lijkt me niet uitgesloten aangezien het een internet/e-mail pc betreft. Kan het zijn dat spyware voor dit gedrag verantwoordelijk is?

Wat ik net vergat te melden is dat het gisteren wel werkte (dus voor de installatie van de router) met het modem direct op de netwerkkaart.

Een foute netwerkkaart of kabel kan denk ik bij deze uitgesloten worden. Ik heb zojuist geprobeerd met een modem in te bellen, en ook dan kan hij de geen pagina's openen of mailservers vinden.

Is er buiten de hosts file nog een bestand dat verantwoordelijk is voor het versturen van dns verzoeken?

Ik heb nu aardig wat netwerkjes in elkaar geknutseld, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:17:
De kabel die ik heb gebruikt is een werkende kabel zonder twist. De drivers vand e netwerkkaart heb ik opnieuw gedownload, maar ik zou het nog eens kunnen proberen.

Als gateway heb ik het adres van de router gegeven. De DNS servers zijn de servers van kabelfoon. Ik kan hier niet het dns adres van de router ingeven aangezien de router geen dns server heeft. Deze constructie heb ik op meerdere pc toegepast met kabelfoon internet en dat werkt perfect.

Ik heb geen proxy ingesteld want die draait niet op het netwerk. Een firewall staat er niet op die pc en de firewall van de router heb ik aan en uit geprobeerd. Een virus kan ik me haast niet voorstellen. Er draait een bijgewerkte versie van McAffee op. Spyware lijkt me niet uitgesloten aangezien het een internet/e-mail pc betreft. Kan het zijn dat spyware voor dit gedrag verantwoordelijk is?

Wat ik net vergat te melden is dat het gisteren wel werkte (dus voor de installatie van de router) met het modem direct op de netwerkkaart.

Een foute netwerkkaart of kabel kan denk ik bij deze uitgesloten worden. Ik heb zojuist geprobeerd met een modem in te bellen, en ook dan kan hij de geen pagina's openen of mailservers vinden.

Is er buiten de hosts file nog een bestand dat verantwoordelijk is voor het versturen van dns verzoeken?

Ik heb nu aardig wat netwerkjes in elkaar geknutseld, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
ik zou maar beginnen met zoeken naar spyware(ad-aware ofzo)
je wilt niet weten wat die shit kan uitvoeren ;)
wat je verder nog zou kunnen proberen is over netwerk scannen naar virussen op die pc (al is dat wireless niet echt snel :O )

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem!! Maar dan met 2 windows XP clients op een Belkin ADSL+Router (wireless). De connectie is er, de LAN is er, pingen kan naar url's en adressen krijg uitstekende resultaten. Maar in explorer lukt het maar niet om een pagina op te vragen.

Weet iemand hoe dit opgelost moet worden? Of moet ik grijpen naar het laatste redmiddel = alle pc's geheel clean installen? (ik heb namelijk verder ECHT van alles geprobeerd)..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:15:
Ik heb hetzelfde probleem!! Maar dan met 2 windows XP clients op een Belkin ADSL+Router (wireless). De connectie is er, de LAN is er, pingen kan naar url's en adressen krijg uitstekende resultaten. Maar in explorer lukt het maar niet om een pagina op te vragen.

Weet iemand hoe dit opgelost moet worden? Of moet ik grijpen naar het laatste redmiddel = alle pc's geheel clean installen? (ik heb namelijk verder ECHT van alles geprobeerd)..
Wat heb je allemaal geprobeerd dan? We kunnen je wel proberen te helpen maar met risico hele verhalen te vertellen over iets je al geprobeerd hebt lijkt me een beetje stom.

Dump verder even je Ipconfig /all settings, DNS gegevens van je ISP en config/backup file van je router/modem.

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Aangezien het van te voren wel werkte zonder router kun je kijken of je NAT uit of aan hebt staan op de router.

Of moet je nog "inbellen" via de router (B.v. bij KPN ADSL moet dit namelijk).

Bij mijn ADSL modem/router, belt mijn modemgedeelte in op het ADSL netwerk en het routergedeelte verzorgt de verbinding met het netwerk via NAT.

Kun je geen screenshots van je instellingen van je modem en router maken?

Verwijderd

Helaas kan ik vanaf hier geen screenshots maken: het problematische netwerk is bij mijn ouders..

Om dit weekend niet geheel onvoorbereid ermee aan de slag te gaan was ik op GoT op zoek naar mogelijke aanknopingspunten.

Een beknopt overzicht van de situatie en wat ik heb uitgeprobeert:

- We hebben een Belkin Wireless ADSL Modem+Router 54g;
- Deze heeft een internet connectie met xs4all adsl (de connectie is o.a. te zien in de setup van de router), de router krijgt dus een IP aangewezen en via de setup is een DNS lookup ook succesvol;
- Aan de router zitten 2 win XP pc's d.m.v. de ASUS wl138g wireless pci-netwerkcards;
- Bij de eerste installatie van het netwerk deed internet het meteen op de pc's, echter door tijdnood had ik toen geen WEP, firewall, etc. geinstalleerd (<- mogelijke oorzaak van het probleem?)
- Internet deed het voor ongeveer een dag, daarna kreeg ik te horen dat mijn ouders het internet niet meer op konden.
- Status: pingen naar url's kan, dns lijkt prima te werken, loc.netw. is helemaal top. Echter geen pagina's in explorer.
- Heb firewall ingesteld: niets, zonder firewall: ook niets
- WEP aan en uit ook geen invloed
- Gateway en dns opgeven ipv dhcp server ook geen effect
- 1000 maal internet-opties bekeken en aangepast, en hetzelfde geld voor netwerkverbindingen eigenschappen en alle andere mogelijke instellingen. Bij alle logische netwerkconfiguraties levert het steeds niets op.
Pagina: 1