Ik ben bezig met het ontwikkelen van een fotogallerij. Alles mooi en aardig, thumbnail tabel met daaronder een 'fotoframe' de bedoeling is dat als je op de thumbnail klikt je de foto op circa 200x300 in dat fotoframe te zien krijgt (wordt gerisezed door PHP, dus resize.php?src=foto.jpg). Als je dan op de vergrote foto klikt krijg je de grote versie in een popup.
Als je thumbnails aan het klikken bent wil ik dat alleen de foto in het fotoframe veranderd, en niet de hele pagina opnieuw hoeft te worden geladen. Ik heb tot nu toe in de head:
link achter de thumnail:
Picture in fotoframe:
Allemaal mooi, maar als je op een thumnail klikt dan word de fotoframe een wit vlak, als ik doe rechtermuis, show picture kom hij wel tevoorschijn. Als ik al eens vaker de thumbnail heb aangeklikt en geshowed doet hij het wel.
IDEEEN?!?!?
Als je thumbnails aan het klikken bent wil ik dat alleen de foto in het fotoframe veranderd, en niet de hele pagina opnieuw hoeft te worden geladen. Ik heb tot nu toe in de head:
code:
1
2
3
4
5
| function execute(target) {
imgClick = new Image();
imgClick.src = 'resize.php?size=small&picture='+target;
document.images['current'].src=imgClick.src;
} |
link achter de thumnail:
code:
1
| <a href="javascript:;" onClick="execute('./photos/wispo1.jpg')">THUMBNAIL</a> |
Picture in fotoframe:
code:
1
| [img]"resize.php?size=small&picture=./photos/wispo6.jpg"[/img] |
Allemaal mooi, maar als je op een thumnail klikt dan word de fotoframe een wit vlak, als ik doe rechtermuis, show picture kom hij wel tevoorschijn. Als ik al eens vaker de thumbnail heb aangeklikt en geshowed doet hij het wel.
IDEEEN?!?!?
R&D professional