[Javascript] Pic geeft niet weer na veranderen

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een fotogallerij. Alles mooi en aardig, thumbnail tabel met daaronder een 'fotoframe' de bedoeling is dat als je op de thumbnail klikt je de foto op circa 200x300 in dat fotoframe te zien krijgt (wordt gerisezed door PHP, dus resize.php?src=foto.jpg). Als je dan op de vergrote foto klikt krijg je de grote versie in een popup.

Als je thumbnails aan het klikken bent wil ik dat alleen de foto in het fotoframe veranderd, en niet de hele pagina opnieuw hoeft te worden geladen. Ik heb tot nu toe in de head:
code:
1
2
3
4
5
function execute(target) {
        imgClick     = new Image();
        imgClick.src = 'resize.php?size=small&picture='+target;
        document.images['current'].src=imgClick.src;
}

link achter de thumnail:
code:
1
<a href="javascript:;" onClick="execute('./photos/wispo1.jpg')">THUMBNAIL</a>

Picture in fotoframe:
code:
1
[img]"resize.php?size=small&picture=./photos/wispo6.jpg"[/img]

Allemaal mooi, maar als je op een thumnail klikt dan word de fotoframe een wit vlak, als ik doe rechtermuis, show picture kom hij wel tevoorschijn. Als ik al eens vaker de thumbnail heb aangeklikt en geshowed doet hij het wel.

IDEEEN?!?!?

R&D professional

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://alistapart.com/articles/imagegallery/ is misschien wel leuk/handig.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 07:55
Images preloaden als ze niet te groot zijn?

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ziet er goed uit Crash One! Ik moet het nu gaan implementeren wat nog wel even gaat duren, maar de eerste testen zie er veel belovend uit!

Thanx m8 :*)

R&D professional

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem is dat je de toewijzing naar de image in je document al doet nog voordat de image goed en wel geladen is. Wat je feitelijk gewoon kan doen is dit:
JavaScript:
1
2
3
function execute(target) {
        document.images['current'].src = 'resize.php?size=small&picture='+target;
}

en anders zou je een constructie moeten maken om te bepalen wanneer de image volledig geladen is in je imgClick object voordat je hem toekent aan de image in je document (bv met een onload handler, of door de completed property uit te lezen).

Intentionally left blank