Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] TFTje in een "Blackard Bell" PC

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een 12" TFT touchscreen te hebben mogen ontvangen via Inkoopacties.net was ik op het idee gekomen om deze maar in de zijkant van mijn oude PackardBell kast te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pc%20mod%20(5).JPG
De kast eerst helemaal gestript
(kon niet wachten dus had gelijk me tft aangesloten: :9~
Werkt best wel leuk dat touchscreen stuff :)
Daarna windowtje eruit gedremeld
niet helemaal recht maar ach he komt tog een sierrandje omheen :)
(geen pic van sorry alleen onderstaand)
Daarna alle delen zwart gespoten (k vond dat wit grijze een beetje saai worden)

Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pc%20mod%20(1).JPG
Zijplaat met screenhole voor me TFT
Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pc%20mod%20(2).JPG
Front van de kast
Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pc%20mod%20(3).JPG
Top van de kast
Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pc%20mod%20(7).JPG
Het uiteindelijke resultaat tot nu toe ( k moet het nog allemaal een beetje bijwerken maar kon niet wachten met inelkaarzetten):P

Het is de bedoeling er een mediamachine van te maken waar al me muziek films enz. op komt te staan.
Ik zal binnekort wat pics van de tft in actie posten..

UPDATEJE
Hier wat pics van de TFT ze zijn geresized dus ze zien er wat brak uit maar het gaat om het idee, k zal morgen ff een filmpie posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pcmod%20(4).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/PCmod/Pcmod%20(3).JPG

UPDATEJE 2
Ff een mooier knopje opgezet en een blauw ledje maar dat ledje zit niet helemaal lkkr dus dat wordt weer een ander plaatje spuiten en bewerken maar ag he je mod of je mod niet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.extremewebmaster.nl/knopje.JPG

Tot zover miijn eerste grotere casemod k ben benieuwd wat jullie er van vinden en advies/tips zijn altijd welkom.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:36 . Reden: Update ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

BoAC

Memento mori

Leuk idee ik vind het alleen een beetje erg zwart maargoed smaken verschillen ;)

Geen plaatje van de TFT in actie? En wat ga je er verder op laten zien :?

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:12
Ziet er netjes uit. Heb je ook nog foto's met de tft aan of is dat nog niet af?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

leuk. een ruimtebesparende pc :)
maar waar dient dat onheilspellende schakelaartje op je front voor? om de touchscreen aan te zetten?

ps, ik vind alleen die bolle packardbells (hell mag niet, ik zou het ff weghalen als ik jou was ok dan ;)) niet erg mooi. ik zie liever een normale vlakke kast.

[ Voor 5% gewijzigd door mentalmadnizz op 09-02-2004 20:09 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op 09 februari 2004 @ 20:00:
leuk. een ruimtebesparende pc :)
maar waar dient dat onheilspellende schakelaartje op je front voor? om de touchscreen aan te zetten?

ps, ik vind alleen die bolle packardbells (hell mag niet, ik zou het ff weghalen als ik jou was) niet erg mooi. ik zie liever een normale vlakke kast.
Dat schakelaartje is de aan/uit knop aangezien ik de orginele had vermoerd.
En wat betreft de kast tja was alles wat ik had :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Strak! * Rataplan houdt wel van zwart :)

Heb je de hele zooi nou alleen gespoten en niet afgelakt? Het oppervlak ziet er wat 'ruw' uit.

Nog wel ff plaatje met werkend tft'tje posten, natuurlijk. Suggesties: Pitch Black of Men In Black, of de wat minder bekende films Black, Black, Black, Black, Black of Black >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Werkt dat direct in Windows? Kan je elke knop, link etc met je vinger aanwijzen en werkt dat? Of moet je drivers downloaden en werkt het dan maar in beperkte mate in alleen de ondersteunde programma's? - Ja dus. Dat is mooi zeg!

Quanta costa?

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 09-02-2004 20:52 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52

lonkhuijzen

100% ADH

Werkt net als gewoon je muis je raakt je scherm aan en daar is je muispointer dan ook. Ff tikken op je scherm en je klikt, doet het erg fijn.

* lonkhuijzen heeft hem ook gekocht :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

hahahaha

ik vinnem ckerste mooi dat complete zwarte

waar ik om moet lachen was het volgende: ik heb die kast ook :+ gare Packard bell kast van 5 jaar geleden :P waar mijn P2 in zat :D

misschien ideetje voor mij 8)

maar ik vinnem ckers koel post is wat actie pix !

-- Mx-Generætion --

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 18:13

ReLight

echo("What Now ? !")

Het werkt als volledige muis. Overal op het scherm in elk progsel :)

www.inkoopacties.net, de inschrijving sluit uiterlijk morgen, dit schermpje voor 180 euri exl verzending.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Whauh zeg , mag ik vragen wat jou touch apparaat heefft gekocht? En wat voor resolutie je er op kunt draaien?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

AMDFreak

Intel is zo..

Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als het echt draaidende is.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
Ff wat antworden:

Rataplan: ik had er helemaal nog niet aan gedacht om hem te lakken denk dat ik dat morgen maar gelijk ga doen thx voor et ideetje

c70070540: jep werkt onder windows maar wel met speciale drivers.

Mx-KAEY: moet er tog wat van maken :)

Blasterxp: koste 165 euries en heb em bij http://inkoopacties.net gekocht max res is 1024*768 maar draait et mooist onder 800*600

AMDFreak: k zal morgen ff wat tft pics posten en een filmpie van het schermpie in actie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:22 ]

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Echt heel leuk gedaan, maar die kast vind ik gewoon lelijk. :|

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

BioHazard

*\o/*

Cool :D Zoiets had ik altijd al willen maken! Handig als er veel HD's inzitten enz als fileserver :) Hoeft er geen monitor geen muis en geen Tobo aan :) Maja lastig in DOS denk ik ( Als je het ooit zou moeten) Maar iig mooi gedaan! >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg leuk gedaan hoor, is zo wel handig voor lans :)

Verwijderd

Ik had gwoon m'n hele pc in een monitor gebouwd, en dan dat tft schermpje voren drin, want nu zit je duz 8er je pc en dan heb je aan de rechterzeikant de cd-roms enzo, en links komen de kabels naar buiten

• Hahn
  • Laatst online: 26-11 21:15
Math2k schreef op 10 februari 2004 @ 16:54:
Ik vind 'm inderdaad ook niet zo geweldig op deze manier, hij glanst veel te veel. Als het mat zwart was geweest zou ik het al een stuk mooier vinden :)

Maar ben je (ZCOOL) van plan om hier echt mee te gaan werken, of is dit gewoon voor de lol/sier? Want het lijkt me toch niet echt handig om op deze manier van je computer gebruik te maken, een apart scherm lijkt me toch makkelijker :P

The devil is in the details.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Cooltjes :)
Mijn broertje wil nogeens een TFT scherm in de muur bouwen. In een gipsmuurtje moet kunnen :P

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 10 februari 2004 @ 17:07:
[...]
Ik vind 'm inderdaad ook niet zo geweldig op deze manier, hij glanst veel te veel. Als het mat zwart was geweest zou ik het al een stuk mooier vinden :)

Maar ben je (ZCOOL) van plan om hier echt mee te gaan werken, of is dit gewoon voor de lol/sier? Want het lijkt me toch niet echt handig om op deze manier van je computer gebruik te maken, een apart scherm lijkt me toch makkelijker :P
Math2k schreef op 10 februari 2004 @ 16:54:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar als ie niet in al te veel licht staat dan ziet het er wel mooi uit de flits van de cam is gewoon sterk.
Ik zit eraan te denken om er misschien nog wat andere kleuren op te doen in de vorm van flammen k zie wel ik vindt dit wel een geslaagde mod.

En wat betreft de gebruiksdoeleinde (het staat in me post maar oke) ben ik vanplan er een mediabox van te maken met al me Muziek films enz. voor mezelf en verhuur :)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Zeker mooi gemaakt.... Complementen... Ik heb al een tijdje het ID om een TFT met een PC te combineren.

Dat ding is inmiddels wel draaiend :D Maar moet nog wel 1 en ander aan "geMOD" worden ;)

Wel makkelijk voor LANparty's. Geen gezeul meer met een monitor. Alleen is 12" dan wel een beetje klein daarvoor... :?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

BioHazard

*\o/*

Hmmmm ik bedenk ineens als je de hardware ergens wegwerkt en Touch tft aan de muur met dikke speaker aan de pc... Dan zou je kicke stereo hebben :9

Verwijderd

Voor lanparty's :? Wat is de response time van dat schermpje dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:56:
Voor lanparty's :? Wat is de response time van dat schermpje dan ;)
Dont know gebruik em er tog niet voor aangezien er maar een 8mb videokaart inzit.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

cdgrit schreef op 10 februari 2004 @ 17:12:
Cooltjes :)
Mijn broertje wil nog eens een TFT scherm in de muur bouwen. In een gipsmuurtje moet kunnen :P
Dat heb ik vaker gehoord >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over het scherm: wordt dat ding zo gestript geleverd of zat er van oorsprong wel een kast omheen?

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hij wordt zo geleverd (maar wel erg goed verpakt in foam ;)).

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 10 februari 2004 @ 18:26:
Hij wordt zo geleverd (maar wel erg goed verpakt in foam ;)).
Idd zo geleverd en er goed ingepakt gelukkig :*)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Wat hiervoor al was gezegd, ik zou hem zeker aan de muur hangen (zonder Packard Bell kast ;) ) en hem gebruiken als multimedia ding.

Ultieme stoerheid als je je huis binnekomt en je zet zo je stereo aan. 8)

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Dutch_guy schreef op 10 februari 2004 @ 21:18:
Wat hiervoor al was gezegd, ik zou hem zeker aan de muur hangen (zonder Packard Bell kast ;) ) en hem gebruiken als multimedia ding.

Ultieme stoerheid als je je huis binnekomt en je zet zo je stereo aan. 8)
Zoiets willen mijn ouders dus ook hebben, daarom wil ik dit TFT'tje dus ook gaan gebruiken. Maar hoe kun je hier een mooie behuizing voor maken?!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Whaha OMG dat is wel heel erg jammer dan :X :D

@ TS: zo'n PB heb ik ook nog, maar niet dat scherm :(
Misschien ooit nog es ook zoiets modden ;)

Nu moet je alleen nog die witte randjes en dingen van je case bespuiten, dan lijkt dat ook weer mooi :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Whaha OMG dat is wel heel erg jammer dan :X :D

@ TS: zo'n PB heb ik ook nog, maar niet dat scherm :(
Misschien ooit nog es ook zoiets modden ;)

Nu moet je alleen nog die witte randjes en dingen van je case bespuiten, dan lijkt dat ook weer mooi :)
Staat in me 1e post......
( k moet het nog allemaal een beetje bijwerken maar kon niet wachten met inelkaarzetten):P
Pagina: 1