Toon posts:

TVkaart of videokaart met video-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een computer aan kopen met een dvd-brander, zodat ik mijn videobanden over kan zetten op dvd.
Daarvoor moet ik tuurlijk nog wel een tvkaart hebben.
Dus ik heb een hele pc samengesteld met een Pinacle pro tvkaart.
Maar toen kwam ik ineens een videokaart tegen die een video-in heeft (V9520 Video Suite, 128MBDDR Video In/Out) voor maar 113 euro.
Maar is een videokaart met een video-in wel een beetje goede kwaliteit om videobanden over te zetten op dvd? Ik heb er nml. nog nooit van gehoord, een tv-in op je videokaart.
Ik hoop dat er iemand ervaring mee heeft.

Groeten Marco

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 08:57
Om maar ook een klein antwoord te geven en mijn eigen willetje te vragen :)

http://www.hauppauge.tv/prod_pvr350.htm deze kaart zag ik net, en die heeft ook erg veel functies waaronder wat jij wil. maar ik heb andere vraag

ik wil een pc in elkaar zetten, en die bij de dvdspeler enzo bij de tv neerzetten. zodat ik eventueel tv op pc kan opnemen of eeuh gedownloade films af te spelen op de tv, ik heb die kaart dus gezien, maar weet niet of er toevallig mensjes zijn die dat ding hebben enz..

of hebben sommige een ander id hiervoor ? ik heb gedacht aan zon vierkant pctje barebone volgens mij, maar geen id of dat btje betaalbaar is, want ik ga gewoon een simpel ding in elkaar zetten, tmoet geen 1000 euro worden :) oke, die kaart is 200 ofzo,maargoed

mensen iden?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Pak dan wel een fatsoenlijke kaart als de PVR 250/350 van Hauppauge. Niet een standaard tv-kaartje iig. Of een videokaart met video-in natuurlijk.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik heb zelf een videokaart met TV-in, toch heb ik een losse TV kaart aangeschaft in verband met synchroon lopen van het geluid.

ja ook zonder TV kaart was dit mogenlijk maar scheelt een hoop ellende (mijn mening)

nog een voordeel van de TVkaart, ideale voorinstellingen voor opnemen op HD zodat het makkelijk na te bewerken is en op DVD te branden.

• orange.x
bobsnl schreef op 09 februari 2004 @ 20:02:
Pak dan wel een fatsoenlijke kaart als de PVR 250/350 van Hauppauge. Niet een standaard tv-kaartje iig. Of een videokaart met video-in natuurlijk.
gamma :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bobsnl schreef op 09 februari 2004 @ 20:02:
het voordeel van die PVR kaarten is dat ze hardware-encoding hebben (mijn PVR-PCI iig wel)..

Hier staat tekst

• orange.x
Sjaak_Afhaak schreef op 09 februari 2004 @ 20:04:
[...]

het voordeel van die PVR kaarten is dat ze hardware-encoding hebben (mijn PVR-PCI iig wel)..
dus opzich ook wel goed voor mijn id? ik ben namelijk niet van plan om er een knoepert van een pc neer te gaan zetten, zonde van het geld, heb nog ergens een P2 350 liggen, maar dat zal wel iets te weinig zijn helaas

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

el1zer schreef op 09 februari 2004 @ 20:06:
[...]

dus opzich ook wel goed voor mijn id? ik ben namelijk niet van plan om er een knoepert van een pc neer te gaan zetten, zonde van het geld, heb nog ergens een P2 350 liggen, maar dat zal wel iets te weinig zijn helaas
die PVR kaart van me deed het overigens prima in een duron 600. Het zou me niets verbazen dat een 350 MHz het ook zou kunnen, max in te stellen bitrate = 12Mbit = 1,5 MB/s, dus dat moet voor zo'n bak ook wel te doen zijn...

Hier staat tekst

• orange.x
Sjaak_Afhaak schreef op 09 februari 2004 @ 20:08:
[...]

die PVR kaart van me deed het overigens prima in een duron 600. Het zou me niets verbazen dat een 350 MHz het ook zou kunnen, max in te stellen bitrate = 12Mbit = 1,5 MB/s, dus dat moet voor zo'n bak ook wel te doen zijn...
maar kan je dus ook films van pc naar je tv afspelen ? want daar gaat et eigenlijk om, want veel kaarten hebben geen tv-out of iig een uitgang

misschien dat ik een oude bak van me stageadres kan kopen ofzo, als die er 1 overhouden, misschien kan ik em wel gewoon meenemen :) maar die kaart is dus wel een aanrader..

Verwijderd

Topicstarter
sjonge, mijn topic wordt gewoon gestolen :p
Maar kan je met een videokaart (bijvoorbeeld die ik als voorbeeld gaf) met een tv-in ook van je videorecorder je videobanden capturen? Wil misschien iemand een voorbeeldje geven zodat de kwaliteit te bekijken is?
Of is het zowieso handiger om apart een videokaart (van ong. 80 euro) te kopen en apart een tvkaart (een pinnacle pctv pro)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er zijn wel veel meer kaarten met een s-vhs input hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
maar is die kwaliteit dan een beetje te vergelijken met die Pinnacle pctv Pro?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

el1zer schreef op 09 februari 2004 @ 20:12:
[...]

maar kan je dus ook films van pc naar je tv afspelen ? want daar gaat et eigenlijk om, want veel kaarten hebben geen tv-out of iig een uitgang

misschien dat ik een oude bak van me stageadres kan kopen ofzo, als die er 1 overhouden, misschien kan ik em wel gewoon meenemen :) maar die kaart is dus wel een aanrader..
nee dat kan niet. daarvoor heb je weer een TV-out nodig.

Hier staat tekst

• orange.x
Sjaak_Afhaak schreef op 09 februari 2004 @ 20:32:
[...]

nee dat kan niet. daarvoor heb je weer een TV-out nodig.
nou volgens mij beschikt die Hauppauge 350 ook:

Aansluitingen

TV-IN 75 Ohm
Composiet/S-Video-IN
omposiet/S-Video-Out met SCART
Audio Line In - 3,5 mm mni-jack
Aansluiting voor de bijgeleverde afstandsbediening

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

el1zer schreef op 09 februari 2004 @ 20:37:
[...]

nou volgens mij beschikt die Hauppauge 350 ook:

Aansluitingen

TV-IN 75 Ohm
Composiet/S-Video-IN
omposiet/S-Video-Out met SCART
Audio Line In - 3,5 mm mni-jack
Aansluiting voor de bijgeleverde afstandsbediening
ik heb een PVR-PCI, die heeft geen tv-out.. maar is ook al iets ouder als ik me niet vergis.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zit nu op zo goed als elke nieuwe video-kaart wel een tv-out.
Maar een tv-in niet! Maar is die tv-in die op sommige kaarten zit nu te vergelijken met een tv-kaart?

Verwijderd

Ik heb de Asus9560 videosuite. Werkt echt perfect. Heeft 2 DVI uitgangen voor 2 digitale monitors. Zitten 2 verloopjes bij van DVI naar 15pin D-Sub, zodat je ook 1 of 2 gewone monitors kan aansluiten.
Heeft ook analoog/TV in en uit! Ik capture VHS banden en neem TV progs op, met de videorecorder als tuner, met WinDVR3. Deze opnamen kan ik probleemloos branden op DVD of (S)VCD.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zie dat die kaart al voor 113 euro te koop is!!!!
Is hij kwa spellen ook nog goed? En kan je misschien voor mij een stukkie capturen zodat ik de kwaliteit kan bekijken?
Groeten Marco

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 15:18 ]

Verwijderd

De 9520 heeft een fx5200 chip. Mijn 9560 heeft een fx 5600 chip. Die chip is echt een stuk sneller en dus beter voor gamen. De 9560 videosuite is dan ook een stukje duurder. Kost nog minstens 160 euri.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dan denk ik dat ik goedkoper uit ben om apart een goede videokaart te kopen en apart de tv-kaart van pinnacle pctv pro.
Ik zag trouwens ook deze kaart:
GeForce FX5600 XT 256MB/TV-Out/DVI
Is dit een goede kaart?
Want jij zegt dat jij diezelfde chip hebt, en hierop zit ook nog eens dubbel zoveel geheugen.....

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 07:54 ]

• orange.x
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 10:42:
Ik heb de Asus9560 videosuite. Werkt echt perfect. Heeft 2 DVI uitgangen voor 2 digitale monitors. Zitten 2 verloopjes bij van DVI naar 15pin D-Sub, zodat je ook 1 of 2 gewone monitors kan aansluiten.
Heeft ook analoog/TV in en uit! Ik capture VHS banden en neem TV progs op, met de videorecorder als tuner, met WinDVR3. Deze opnamen kan ik probleemloos branden op DVD of (S)VCD.
waar heb je dat ding vandaan dan ?? want op de Pricewatch staat deze er niet bij.. wel de 5200 videosuite...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:57:
Ow, dan denk ik dat ik goedkoper uit ben om apart een goede videokaart te kopen en apart de tv-kaart van pinnacle pctv pro.
Ik zag trouwens ook deze kaart:
Is dit een goede kaart?
Want jij zegt dat jij diezelfde chip hebt, en hierop zit ook nog eens dubbel zoveel geheugen.....
Goede kaart, maar volgens mij geen dual monitor en video-in

Verwijderd

waar heb je dat ding vandaan dan ?? want op de Pricewatch staat deze er niet bij.. wel de 5200 videosuite...
Lokaal gekocht, maar bij de meeste grote webshops te koop. bv Alternate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kaart gekocht:

daar zit inderdaad geen video-in op, dus heb ik ook nog de pinnacle pctv pro gekocht voor het capturen van mijn VHS-Banden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 20:21 ]

Pagina: 1