Toon posts:

[XP] Verbinding ontvangt geen data.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort samengevat, de nieuwe XP comp van mn vader heb ik aangesloten op mn netwerk. Eigenlijk had ik verwacht dat ie het gelijk zou doen, omdat er voorheen een WinME comp op stond aangesloten die wel toegang tot het netwerk/internet had, maar nee dus.

Ik zit dus met de volgende situatie:

- Op mijn router zitten 3 computers aangesloten. Mijn 2 computers...eentje met XP en eentje met 2000 erop. En dan die XP comp van mn pa.

- Hij krijgt het ip toegewezen van 192.168.1.11 wat op zich goed is en hij gebruikt gateway 192.168.1.1, deze info krijg ik van ipconfig terug.

- Mezelf pingen gaat ook, maar als ik de gateway ping krijg ik TimeOuts.

- Ik heb al ipconfig /release en /renew al geprobeerd, maar dat had geen succes.
- Router gereset had ook geen effect.

- De andere twee pc's hebben de ip adressen 192.168.1.10 en 192.168.1.13 en daar werkt alles goed.

Wat ik zie bij de status van mn verbinding is dus dat er alleen data wordt verstuurd en niks wordt ontvangen. De firewall van xp heb ik uitstaan en voor de rest staan er geen firewalls aan.

Heeft iemand een oplossing? Als er nog meer info nodig is dat ik vergeten ben dan moet je het maar zeggen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 13:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:48:
- Ik heb al ipconfig /release en /renew al geprobeerd, maar dat had geen succes.
Ik zou graag weten wat daar fout ging :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

pcies, als je niet kunt renewen heb je dus geen link naar de router, of de router blockt je.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat bedoelde ik niet.... ipconfig /release en /renew hadden geen effect op het beter laten werken van de verbinding zeg maar :)

Leverde gewoon weer dezelfde ip addressen voor de pc en de gateway op, die goed zouden moeten zijn. Sory als dat een beetje onduidelijk was.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, iemand nog een suggestie voor mijn probleem? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat...

De LAN verbinding is er gewoon, krijgt een goed ip address aangewezen door de dhcp server....maar daar houdt het dan verder mee op. Er komt geen data binnen.

:? :? :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF een keer de netwerkkaart weggooien uit je hardwareoverzicht.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, opnieuw geboot...alles werd weer auto geinstalleerd door XP en alles stond weer goed, maar kon nog steeds niet naar de gateway of andere pc's pingen.

Ik ga vanavond een andere netwerk kaart erbij gooien ( degene die nu gebruikt wordt is onBoard ), misschien dat dat helpt. Ook heb ik net iets gelezen over alle protocollen enzo weggooien en overnieuw te installeren, dat probeer ik ook ffies dan.

Als laatste ga ik de kabel testen, maar het lijkt me dat deze gewoon werkt omdat hij verbinding krijgt en een ip adress krijgt toegewezen...het lampje op de netwerk kaart brand ook gewoon. De vorige pc gebruikte dezelfde kabel en die deed het wel dus lijkt me niet in de kabel te zitten..maar goed kan altijd proberen! :)

Dus jullie horen het vanavond wel, wat de uitkomst is....verdere ideeen om het op te lossen zijn altijd welkom.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
100 HDx of 100FDx of Auto ingesteld staan?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Staat nu op Auto Negotiation, heb geprobeerd om op forced op 100 Half of 100 Full duplex te zetten...maar dit had geen effect, de verbinding bleef er hetzelfde door.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet toevallig Norton Internet Security ge-installed ?
Kon ik gister ook bij een vriend van me weggooien, die blockte alles op een of andere manier. Kreeg niet eens dchp lease.

Verwijderd

Topicstarter
Er stond wel een zooi spullen van Norton op, dat heb ik er afgegooid. Het rare is ook dat ik wel een adres van de DHCP server krijg, nl. 192.168.1.11

Er gebeurt verder alleen niets...ik kan wel data verzenden maar er komt 0 bytes binnen. Bedankt voor de suggesties/hulp in ieder geval, ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Doe nu eens een system restore van voor de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik vanavond eens proberen ja...dat zou wel eens kunnen gaan werken dan. Ik hou je op de hoogte :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!! :D

Heel vaag probleem, nog nooit van gehoord ook..maar goed anders was het denk ook niet zo'n groot probleem geweest.

Ik had het al snel werkend eigenlijk, toen ik een andere netwerk kaart er in zette..maar toen vond ik het toch vaag dat de onboard ethernet controller zo vaag deed op die nieuwe pc.

Ik ging ff rond kijken, op zoek naar problemen met die netwerk controller van het nForce moederbord. Na een hoop gezoek bleek dus dat een iemand hetzelfde probleem had als ik.

Hij had de oplossing: zijn netwerk kaart had een bull shit mac address erin staan.
Dit was nl. 01-23-45-67-89-AB. 8)7 Ik ging bij mezelf kijken en bleek dat ik dit ook had, erg raar voor een pc die net vanaf de assemblagetafel komt rollen. Nou schijnt het dat dat wel vaker het geval is bij nForce moederborden, slechte zaak!

In ieder geval, ik in windows een ander mac address (degene die op de netwerk kaart stond die ik erin had gezet en die ik toch niet gebruik in het netwerk) op de onboard netwerk controller gezet in windows en het liep als een trein.

Bedankt voor iedereen die hulp heeft geboden!
Pagina: 1