ik heb 2 active alesis m1 mk2 boxen. Ze bevallen me goed, alleen vind ik dat bij sommige opnames de bas erg zwaar ligt, heeft dit vooral met mijn akoestiek te maken, of staan deze boxen erom bekend dat ze zo zwaar vallen. OF: ligt het gewoon aan de opnames(vooral Neil Young, Air, en daarnaast wat oudere nummers)
Kun je dit niet gewoon met equaliser settings bijsturen? 
Als het niet bij alle opnames is (citaat: "sommige opnames") denk ik dat het aan de opnames ligt, niet aan de akoestiek of je boxen.
Als het niet bij alle opnames is (citaat: "sommige opnames") denk ik dat het aan de opnames ligt, niet aan de akoestiek of je boxen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
jah ok, maar moet ik voor elk nummer apart de equalizer gaan instellen. Het gaat me ervoor om of andere mensen geen problemen hebben met te zware klanken bij alesis m1 mk2 active boxen
ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan je plaatsing...
akoestiek voor dummies
akoestiek voor dummies
Ik heb er zelf ook regelmatig mee gewerkt en heb nog nooit problemen gehad met teveel laag. Dus ik denk toch dat het aan je plaatsing ligt.
Zoals eerder gezegt, de plaatsing heeft een belangrijke invloed, de bass kan op deze mnaier worden versterkt. Ga gewoon een schuiven en/of een totaal andere opstelling proberen.
Haal je speakers bij hoeken vandaan en geef ze de ruimte (dus niet tegen de muur terwijl je een bas refle pijp achter hebt)
tevens kun je spikes etc proberen.
Haal je speakers bij hoeken vandaan en geef ze de ruimte (dus niet tegen de muur terwijl je een bas refle pijp achter hebt)
tevens kun je spikes etc proberen.
Pagina: 1