ATI Tray Tool met ATI 9800SE

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb de ATI Tray Tool net zelf uitgeprobeerd ik kreeg in 1 keer vreselijke strepen en texture corruption toen ik het programma aan had laten staan zonder een instelling te veranderen ( lijkt net GTA3 zonder xp update) alleen erger.

Nadat ik me pc opnieuw had opgestart nog steeds hetzelfde, de driver 4.1 van ati eraf gehaald en de nieuwste omega driver geinstalleerd geen enkel probleem.

Nu merk ik met Halo (alleen dit spel nog maar getest) dat mijn fps zonder dat ik een instelling verander verschrikkelijk omhoog gaat van 19 fps naar dik 30/40 fps heeft iemand dit probleem ook ( demo versie halo ).

Het vreemde is dat ik het programma wel heb draaien maar niks veranderd heb.

Heeft iemand de 1.4 pixel shader al getest met andere games inplaats van die ellendige PS 2.0/2.1

Ervaringen met dit programma zou ik zeer graag te weten willen komen omdat die PS2.1 veelste zwaar draait voor deze 9800se waardoor deze kaart verschrikkelijk slechte fps haalt.

Mijn systeem

ATI Radeon 9800SE 128 mb ( standaard )
AMD Athlon XP 2800@3200 (512)
512 DDR 333 geheugen.
200 Gigabyte hardeschijf Maxtor 7200 RPM
MSI KT6 Delta moederbord.

Verwijderd

Wat is Ati Tray Tool :?

• Gatygun
Dit is een programma dat net te downloaden is van tweakers.

Dit programma kun je snel je instellingen van je ATI kaart aanpassen.
Hij kan ook tweaken inplaats van die ellendige PS2.1 die de kaarten gebruiken kun je hem de 1.4 bijvoorbeeld laten gebruiken hiermee haal je veel meer fps winst in Halo tot zover ik het gezien had.

meuktracker: ATI Tray Tool 1.0.0.195

[ Voor 7% gewijzigd door Gatygun op 09-02-2004 19:40 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Gatygun schreef op 09 februari 2004 @ 19:29:
Nu merk ik met Halo (alleen dit spel nog maar getest) dat mijn fps zonder dat ik een instelling verander verschrikkelijk omhoog gaat van 19 fps naar dik 30/40 fps heeft iemand dit probleem ook ( demo versie halo ).

Heeft iemand de 1.4 pixel shader al getest met andere games inplaats van die ellendige PS 2.0/2.1

Ervaringen met dit programma zou ik zeer graag te weten willen komen omdat die PS2.1 veelste zwaar draait voor deze 9800se waardoor deze kaart verschrikkelijk slechte fps haalt.
ik heb het ook geinstalleerd, om mn pixel shader 2.0 naar 1.4 te forcen.. ook op 9800SE... daarna mn SE @ Pro gezet omdat deze iets heeft tegen PS2.0 als hij op pro mode draait.. heb het gevoel dat Far Cry opeens stukken sneller is... :)
net mn eigen geheugen teruggekregen, en eigen moni, 19 inch
geen ellendige hdd usage meer :) (broertje had geheugen nodig, dus ik @ 256mb, maar nu > 768mb)

That's all folks :P

• Gatygun
Inderdaad bij mij loopt far cry ook een stuk beter

• Gatygun
Het doeleinde van de softmod is dat je SE een stuk sneller gaat.

Halo inplaats van 15 fps als het druk is sneller te krijgen met de zelfde kwaliteit.

Nu heb ik een oplossing gevonden voor de gene waar de softmod niet mee is gelukt om hem toch zo'n beetje op dezelfde snelheid te krijgen alleen wat minder kwaliteit.

Het probleem is bij de SE versie dat die Pixel Shader 2.1 in Halo en Doom III en zo worden gebruikt.
Deze PS is gewoon to much for the 9800SE.

Nu heb ik een Geforce 4 TI 4200 128 mb ik speel daar Halo mee en ja verrek de zelfde snelheid als die 9800SE terwijl deze toch een stuk beter uit de benchmarkten komt.

Die Pixel Shader moet je dus gaat verlagen naar 1.4 waar die geforce 4 op draait zodat je dezelfde kwaliteit PS heb maar wel een enorme speed boost.

Mijn test met Halo was op PS 2.1 15/19 fps
En met de PS 1.4 40/50 fps

Vindt de kwaliteit niet veranderd maar toch een supergoede gameplay.

Dit al die je met het programmatje ATI Tray Tools V1.0.0.195

Dit programmatje laden en tweaks kiezen daar pixel shader en versie 1.4 drukken even een knipperend beeld en klaar je halo en vele andere games gaan stukken sneller.

Heb net ook even Half life 2 alpha getest en inderdaad dezelfde snelheid als een pro en dat met maar 4 pipelines ( en zag geen kwaliteits verschil perfect)
Pagina: 1