[Linux] Video stream tussentijds bewerken?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben benieuwd naar het volgende. Ik heb een videostream, afkomstig van een webcam, zeg /dev/video0. Dit device wordt afgetapt door palantir, een mooi stukje software dat er voor zorgt dat de stream via internet te begluren valt.

Ik zou echter wat info in de video willen stoppen. Ik zou de tijd willen invoegen, of een tekst met de lokatie bijvoorbeeld.

Vraag: bestaat er een tool die de videodevice uitleest, er een bewerking op uitvoert en deze vervolgens middels (bijvoorbeeld) een fake-device weer doorvoerd aan andere aps?

Verwijderd

Ik denk dat gstreamer iets voor u is?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
GStreamer is a development framework for creating applications like media players, video editors, streaming media broadcasters and so on. That said, very good media players can easily be built on top of GStreamer and we even include a simple yet functional media player with GStreamer, called gst-player.

Nee, het is niet de bedoeling dat ik zelf hier code ga lopen kloppen. Ik zoek in feite een tooltje dat het mogelijk maakt om wat tekst in een stream toe te voegen. (klok, locatie camera, of andere ongein)

Camserv bijvoorbeeld, kan dit, evenals motion. Maar die aps zijn niet stabiel en Camserv wordt niet meer onderhouden.