Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Legerkist mod

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een dag hadden we op scouting een afgedankte pc gekregen, deze kan leuk zijn voor op zomerkamp, films kijken etc... Scouting is nogal lomp, dus in de eigen case laten zitten was geen optie, toen hebben we hem maar in een leger/munitie kist gebouwd. Je kan er gewoon op staan :P Hier gaat het om:
Afbeeldingslocatie: http://www.jappo.nl/~nicje/sc1.jpg

De volgende hardware moest erin:
-aopen boardje
-pentium 3 600mhz.
-256 mb sdram
-netwerk kaart
-S3 savage4
-modem
-4 gigh harddisk
-cd-rom
-geluidskaart
-voeding

Dat was het wel zo'n beetje, en na veel puzzelen en knutselen(ongeveer 10 uur werk) hebben we dit in elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.jappo.nl/~nicje/sc2.jpg
Op de bovenkant ligt een plaat multiplex waar de knopjes in zitten, en later mischien nog boxen in komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jappo.nl/~nicje/sc3.jpg
beetje zooitje...
Afbeeldingslocatie: http://www.jappo.nl/~nicje/sc4.jpg
Omdat de voeding niet recht op een zijwand kon, of je moet een hele steunbalk weghalen, hebben we maar gekozen voor een soort airduct van multiplex. Dit is tegelijker tijd de outtake voor de pc.
Afbeeldingslocatie: http://www.jappo.nl/~nicje/sc5.jpg
En dit is de intake van de pc... Beetje klote werk om zo'n rond gat te maken als je er niet bij kan met je decoupeerzaag...

Sorry voor de wazige pics, ik heb nog steeds geen digicam....

En ik weet dat het geen mooi ding is, maar ik had geen zin om dat ding over te verven, en ik had ook geen zin om te investeren in lichten enzo, voor iets wat niet van mij is. Maar van mij mag je je mening geven.

Verwijderd

Ik zou zegge tof bedacht en handig voor op de scouts ;)

Verwijderd

wel leuk bedacht
functioneel
maar niet echt handig qua gewicht.
en het zal wel een wartebron zijn of niet? ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 18:57 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Best leuk wel. Zou je niet nog op die intake-fan een rooster zetten?
Lijkt me wel handig anders krijg je er allemaal troep in. Ja stof komt er bijna altijd wel in. Dus je zou er ook nog een stoffilter achter kunnen plaatsen. Best handig als je op kamp ben hoor. :)

Kben een tijdje terug ook met zo'n "projectje" gestart om een pc bij scouting te maken. Alleen dat projectje is ff gestrand. Komt wel weer. :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:56:
wel leuk bedacht
functioneel
maar niet echt handig qua gewicht.
en het zal wel een wartebron zijn of niet? ;)
-warmtebron, valt tegen.
-functinaliteit is idd erg goed, je kan er nog alles mee en hij is niet kapot te krijgen.
-en wat ook nog zo is: die kist is een goeie camouflage, zodat dieven niet weten dat het een pc is.(jullie nu wel.. :p)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 20:35

Super_ik

haklust!

zit die intake ook nie aan de lage kant?
k ken scouting gebouwen en al helemaal scouting camps :P
ligt altijd en overal wel zand op de vloer, en dan de intake zo laag

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 09 februari 2004 @ 18:57:
Best leuk wel. Zou je niet nog op die intake-fan een rooster zetten?
Lijkt me wel handig anders krijg je er allemaal troep in. Ja stof komt er bijna altijd wel in. Dus je zou er ook nog een stoffilter achter kunnen plaatsen. Best handig als je op kamp ben hoor. :)

Kben een tijdje terug ook met zo'n "projectje" gestart om een pc bij scouting te maken. Alleen dat projectje is ff gestrand. Komt wel weer. :7
Er moet idd nog een roostertje voorkomen, en een filter zou ook handig zijn.
Voor de uitgangen van moederbord en vga etc, komt als het goed is nog een soort luik.

Verwijderd

ik denk igg niet zo dat 'dieven' hem meenemen hoor :9
met alle respect maaar het is gewoon een oud barrel,..leuk om mee te oefenen maar niet om te jatten :)

{maarja er lopen van die gasten rond :? }

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:08:

{maarja er lopen van die gasten rond :? }
offtopic:
die met een auto de muur van je clubhuis inrijden, om vervolgends een krat bier en een magnetron mee te nemen :?

Leuke mod trouwens. Hoe ga je dat doen met beeldschermen en, op kamp niet onbelangrijk, stroomvoorziening?

Wij zijn ooit ook begonnen aan een PC op scouting, maar een 386 met win95 wordt je niet blij van, daarom houden we het nu maar bij JOTI.

Verwijderd

donders, die kisten gebruiken wij op school voor oud papier >:)

Verwijderd

Topicstarter
pepernoot schreef op 09 februari 2004 @ 19:14:
[...]

offtopic:
die met een auto de muur van je clubhuis inrijden, om vervolgends een krat bier en een magnetron mee te nemen :?

Leuke mod trouwens. Hoe ga je dat doen met beeldschermen en, op kamp niet onbelangrijk, stroomvoorziening?

Wij zijn ooit ook begonnen aan een PC op scouting, maar een 386 met win95 wordt je niet blij van, daarom houden we het nu maar bij JOTI.
We nemen een tv mee, en als het kan een beamer.(zou perfect zijn maar wel jatgevoelig) stroom is niet moeilijk, want we zitten in een huisje met kamp.
Wat nog wel belangrijk is, is een vochtvreter.

En voor de joti neem ik me eigen pc wel mee.

Er zit nu trouwens ook een grill voor de intake met een kapotte sok er8r

Verwijderd

Misschien een raar idee, maar voor op kamp zou waterdicht en shockproof (vooral de platters van de HD) misschien ook geen gek idee zijn. :X

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Zoiets mag vaker voorbij komen hoor !!
Eindelijk hufterproof cases :P

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 22:35:
Misschien een raar idee, maar voor op kamp zou waterdicht en shockproof (vooral de platters van de HD) misschien ook geen gek idee zijn. :X
spat dicht is de pc in iedergeval wel, als de klepjes erop zitten, maar de schokken worden idd niet echt gedempt, rubbertjes werken niet want de hdd zit nog altijd vast met schroeven die de schok wel door voeren. Heeft iemand een idee?

Ik zit zelf te denken aan harddisk rek er ff uit schroeven voordat hij in de aanhanger gaat, is wel zo lekker makelijk :P

Verwijderd

Misschien is zo'n geluidsdempend (in dit geval niet echt nodig 8)7 ) ophangsysteem voor in een 5,25" bay waarbij de HD in rubbers / elastieken hangt een idee.

Dan hangt de HD in ieder geval niet meer direct aan schroeven die de klappen doorgeven. Zal allicht iets schelen.

Verder een toffe mod. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 00:06:

Ik zit zelf te denken aan harddisk rek er ff uit schroeven voordat hij in de aanhanger gaat, is wel zo lekker makelijk :P
z'n removable hdd bay met slotje geen eenvoudiger idee?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Klaas Bruinsma is dood

"leger kist mob" -> "[CM] Legerkist mod"

Verwijderd

btw ik heb aan dit "ding" ook meegewerkt. Ik heb alleen een vraagje:

hoe maak je speakers magneteisch afgeschermd?? aangezeien de speakers erin moeten komen. We hebben nu al 2 speakers uit een kaapotte 17" monitor, maar het geluid kan wel iets beter.

We willen in misschien in de klep een laptopscherm plaatsen en die dan aansluiten op de VGA maar dat wordt wel wat werk. kga wel ff de topics doorlezen over dit onderwerp

Verwijderd

Topicstarter
die boxen erin zetten is geen probleem opzich... Gaatje zagen boxen erin hangen en klaar is kees! Maar ik vraag me af of het erg is als je een box net boven de cpu laat hangen. Heeft iemand dit al gedaan? zoja, vertel het me.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit heb je zeker wel leuk gedaan, alleen jammer dat het een beetje moeilijk te zien is ( misschien toch maar ff een digicam scoren :) )

Verwijderd

Leuk idee uitgewerk, misschien een idee om rubbertjes tussen de hardisk en moederbord te doen dat die beetje shock proof is.
Als je dat nog niet gedaan had .

Heb je ook gekeken of die beetje tegen vocht afgeschermt is, vaak zijn die clubgebouwen niet verwarmt daar door krijg je vaak vochtig ruimtes staan moet.
Je kan de pc aanlaten staan, of een klein verwarmings element in bouwen

Ik hoop dat die ook beetje Schönes-Wochenende-Ticket proof is als die in slechtste geval zo meegenomen moet worden voor kamp ;)

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
dit is idd leuk id.. het kan tenminste tegen een stootje ;)
Ik wil zelf ook nog ff wat orgineels weer gaan bedenken. maar goed.. dit is dus ook al geen optie mee :p (heeft namelijk dus al iemand gedaan ;-)

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Allemaal heel leuk en aardig, maar hij is wel 15 kilo.. :'( En dan te bedenken dat ik dat ding mee moet zeulen in de trein naar zomerkamp in Berlijn... De leiding is te crappy om met de auto te gaan.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Als je nu als heatsink een warmhoudplaatje gebruikt kun je er ook nog op koken (lekker efficient bezig zijn :p)

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 22-02-2004 15:47 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Leuk, maar had je als munitiekist niet beter zo'n aluminium kist kunnen nemen? Die hebben vaak van die afdichtrubbers en dat maakt het wat meer waterproof.
Ik weet hoe het toegaat bij Scouting, maar mits jouw groep niet de st-maartensgroep is, zal het kwa lompheid best meevallen... anders wens ik je zeer veel succes.

Oh ja, ik zou de hd ook in zo'n tray stoppen, dan kun je die in je backpack stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:21:
Leuk, maar had je als munitiekist niet beter zo'n aluminium kist kunnen nemen? Die hebben vaak van die afdichtrubbers en dat maakt het wat meer waterproof.
Ik weet hoe het toegaat bij Scouting, maar mits jouw groep niet de st-maartensgroep is, zal het kwa lompheid best meevallen... anders wens ik je zeer veel succes.

Oh ja, ik zou de hd ook in zo'n tray stoppen, dan kun je die in je backpack stoppen.
Dit was de eerste kist die we zagen staan, dus.... En ik had geen zin om verder te zoekn. Ik zie het nut zeker wel van een alukist! Maarja, gebeurd is gebeurd....

En kwa lompheid, valt het bij ons echt niet mee... Mensen die met een moker op basketbal slaan, en hem meteen weer terug krijgen tegen hun eigen harses. Mensen die elkaar begooien met stenen waardoor je bijna ligt te janken op de grond... Mja, het valt dus niet mee.... :P
Pagina: 1