Licenties/cd-keys moet je ze ook gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik werk hier in een bedrijf met ongeveer 35 computers. Nu worden alle licenties keurig gekocht etcetera.
Maar nu heb ik de gewoonte om alle licenties in de kluis te donderen en er eentje te gebruiken om alle pc's mee te installeren. Weet iemand of dit mag??? Of moet ik echt elke losse kopie een eigen install key opgeven.

P.S. Het licentie programma wat wij hier hebben gemaakt werkt ook op basis van ingeven wat de license key is, hoeveel licenses zijn er gekocht en hoeveel zijn geinstalleerd. Lekker simpel. Als ik extra kopieeen nodig heb dan bestel ik gewoon de software en gooi deze in de kluis in verpakking en al. Heb nu dus ook al tig jaar 34 dichte win98 dozen in het magazijn staan.

Reden van deze vraag is omdat ik steeds meer software zie verschijnen die via internet checks doen / op datum gegenereerd worden zodat een license maar een bepaalde tijd gebruikt kan worden op die versie.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Als jij kan aantonen dat jij licenties hebt maakt in de praktijk niet uit welke serial/product key je gebruikt. Je zou zelfs een key van internet kunnen gebruiken als je maar de licentie hebt.

Als je er op de pc een stickers van Win2K zit of XP kan je met welke cd dan ook gewoon installeren. Je kan in principe van 1 Windows CD tig kopieen maken als je maar aan kan tonen dat jij voor 30 pc's een licentie hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door CycloneX op 09-02-2004 18:48 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Gomez12
Aantonen is geen enkel probleem, maar omdat wij nu zitten te denken over het overstappen naar xp / 2003 en hiervoor nog geen groot licentiemodel (==1 key) hebben kunnen vinden. Moet ik dus alle pc's activeren via inet / tel. En dan zou microsoft het best wel vreemd kunnen vinden dat ik 35 x dezelfde key gebruik. En ik weet niet of microsoft ( en andere softwaremakers ) dit wel helemaal ok vinden omdat zij geen enkel inzicht hebben of ik mijn licenties wel 100 % op orde heb.
Als je er op de pc een stickers van Win2K zit of XP kan je met welke cd dan ook gewoon installeren. Je kan in principe van 1 Windows CD tig kopieen maken als je maar aan kan tonen dat jij voor 30 pc's een licentie hebt.
XP heeft 2 versies (home /pro) dus kan je niet zomaar elke xp cd pakken. Maar is ook niet echt wat ik bedoel, want ik was toch niet van plan om winxp home pc's te kopen en hier winxp pro op te gaan zetten, maar gaat mij er meer om of ik geen gezeur met leveranciers krijg op deze manier.

[ Voor 37% gewijzigd door Gomez12 op 09-02-2004 18:53 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:13

Tags NL

Harmful or Harmless?

De Corp versies van Microsoft zijn hiervoor gemaakt, deze versies zijn bedoeld voor bedrijven met veel machines die allemaal onder een key kunnen worden geinstalleerd. Dit geldt dan bijvoobeeld voor Microsoft Office, Windows en meerdere van Microsoft zijn/haar producten...

Weet alleen niet wat voor soort bedrijf je zijn om dit te kunnen gebruiken qua grootte...

Ik zou hier eens gaan kijken :

http://www.microsoft.com/resources/sam/lic_suggestions.mspx

[ Voor 12% gewijzigd door Tags NL op 09-02-2004 18:53 ]

https://powershellisfun.com

• Gomez12
-={Fred_Perry}=- schreef op 09 februari 2004 @ 18:51:
De Corp versies van Microsoft zijn hiervoor gemaakt, deze versies zijn bedoeld voor bedrijven met veel machines die allemaal onder een key kunnen worden geinstalleerd. Dit geldt dan bijvoobeeld voor Microsoft Office, Windows en meerdere van Microsoft zijn/haar producten...

Weet alleen niet wat voor soort bedrijf je zijn om dit te kunnen gebruiken qua grootte...
Weet ik, alleen ik dacht uit mijn hoofd dat je dan over meer dan 100 licenties ging praten en dat is hier dus niet het geval. En het gaat niet alleen over Microsoft maar meer over licenties in het algemeen.

na nakijken blijkt dit op te gaan vanaf 250 licenties en om nu 215 loze licenties te hebben :X

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 09-02-2004 18:56 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:13

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gomez12 schreef op 09 februari 2004 @ 18:54:
[...]

Weet ik, alleen ik dacht uit mijn hoofd dat je dan over meer dan 100 licenties ging praten en dat is hier dus niet het geval. En het gaat niet alleen over Microsoft maar meer over licenties in het algemeen.
Over licenties in het algemeen kan ik alleen maar zeggen dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk moet maken, corporate/enterprise licenties zijn het makkelijkst te implementeren. Je moet echter wel makkelijk een lijst kunnen opleveren met alle pc's waarop bepaalde software is geinstalleerd als de BSA langs komt O-)

https://powershellisfun.com

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53

Duinkonijn

Huh?

Gomez12 schreef op 09 februari 2004 @ 18:51:
Aantonen is geen enkel probleem, maar omdat wij nu zitten te denken over het overstappen naar xp / 2003 en hiervoor nog geen groot licentiemodel (==1 key) hebben kunnen vinden. Moet ik dus alle pc's activeren via inet / tel. En dan zou microsoft het best wel vreemd kunnen vinden dat ik 35 x dezelfde key gebruik. En ik weet niet of microsoft ( en andere softwaremakers ) dit wel helemaal ok vinden omdat zij geen enkel inzicht hebben of ik mijn licenties wel 100 % op orde heb.

[...]

XP heeft 2 versies (home /pro) dus kan je niet zomaar elke xp cd pakken. Maar is ook niet echt wat ik bedoel, want ik was toch niet van plan om winxp home pc's te kopen en hier winxp pro op te gaan zetten, maar gaat mij er meer om of ik geen gezeur met leveranciers krijg op deze manier.
je zit idd met je activatie das het enige..

maar je zou ook gewoon alles netjes kunnen noteren per pc.

35 pc`s in een netwerk met xp zijn nou ook weer niet zo veel dat je dagelijks moet herinstalleren. heb een netwerk van 350 pc`s en daar komen gem 3 pc`s per week terug voor herinstall. en dat komt voornamelijk door onjuist handelen van leerlingen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1