Vorig jaar had ik last van een moederbord wat stuk was gegaan. Namelijk dat de monitor vaak niet aan wilde. Heel raar allemaal, je zette de pc aan en dan was het maar afwachten of de pc monitor aanging... en het werd steeds erger. Alles getest aan een andere pc en toen tot de conclusie gekomen dat het moederbord vervangen moest worden. En dat hebben we gedaan.
Maar daarmee is het verhaal nog niet afgelopen, want nu een jaar later is hetzelfde probleem terug, oude kuren nieuwe spullen. Want er hangt ondertussen een andere videokaart, andere processor en dus een nieuw moederbord in. Maar nu begon ie eerst weer met het monitorprobleem, maar nu weigert ook al vaak het geluid en het lijkt erop alsof ook de muispoort aan het doodgaan is.
Zou het kunnen dat onze oude en slechte monitor het moederbord kapot maakt ofzo? Of kan het zijn misschien doordat de pc niet geaard is? (da is de mijne ook ni, maar die heeft in 4 jaar tijd nog geen problemen gehad)
Systeempje:
-Athlon 1400 (was een 800)
-TNT 2 videokaart (was een TNT 2 M64)
-ECS K7S5A mobo (was een MSI K7T (d8 ik))
-Philips 15" monitor met speakers (15B ofzo)
-Windows XP pro
Maar daarmee is het verhaal nog niet afgelopen, want nu een jaar later is hetzelfde probleem terug, oude kuren nieuwe spullen. Want er hangt ondertussen een andere videokaart, andere processor en dus een nieuw moederbord in. Maar nu begon ie eerst weer met het monitorprobleem, maar nu weigert ook al vaak het geluid en het lijkt erop alsof ook de muispoort aan het doodgaan is.
Zou het kunnen dat onze oude en slechte monitor het moederbord kapot maakt ofzo? Of kan het zijn misschien doordat de pc niet geaard is? (da is de mijne ook ni, maar die heeft in 4 jaar tijd nog geen problemen gehad)
Systeempje:
-Athlon 1400 (was een 800)
-TNT 2 videokaart (was een TNT 2 M64)
-ECS K7S5A mobo (was een MSI K7T (d8 ik))
-Philips 15" monitor met speakers (15B ofzo)
-Windows XP pro
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM