Gaming muizen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 00:02
Ik heb het volgende topic ook geplaatst op een Engels talige site en had geen zin om het helemaal te vertalen... dus is het in het Engels, maar je kan gewoon in het Nederlands antwoorden hoor ;)
Ik was benieuwd wat hier de ervaringen zijn met de verschillende muizen, en of jullie nog andere opties hebben die ik over het hoofd gezien kan hebben.

Hello all....

I saw to older gaming mice topics, but times change so here is a new one :D.

The thing is, I'm looking for a new mouse.

I'm playing Unreal Tournament online and need a fast and accurate mouse.
I have a normal Logitech Optical Wheel Mouse and a Logitech Cordless Optical MouseMan.
Both of them aren't good enough, te corded one is getting old and is a little damaged and has only 2 buttons.
The cordless one has more buttons but is suffering from great lag while making fast movements in UT.

My aiming is not so good so I need a steady mouse to aim with, but it should also be very fast to turn around with and react to sudden actions.

I'm looking at several mice but can't make up my mind, money isn't really the issue although I would prefer a cheap mouse over an expensive one offcourse ;).

These are the options:

Logitech MX 900:
This mouse has a fast optical engine and lots of buttons. But is the bluetooh connection faster then the original cordless tech?
Because I'm affraid it wil also lag.

Logitech MX 700:
Heard possitive things about this one... but doesn't it use the same cordless tech as my current Optical Cordless MouseMan?
Because in that case it will lag as well.

Logitech MX 500 and 310:
Both seem to be ok, is there any difference between them except for the buttons and looks?

Razer Viper:
Seems to be very fast.... but does it only have 2 buttons?

Razer Boomer Control:
They say it's designed for FPS gaming, that's a +.
But how about extra buttons?
And isn't the design a little uneasy?
Is it optical or with ball?

Razer Boomer Speed:
Designed for RTS etc. but they say it's also great for sniping?
For the rest same comments as the Control version above.

Belkin Nostromo n30:
Looks ugly, but is it worth calling itself a gaming mouse?
And is it with ball or optical?

Microsoft Wireless IntelliMouse Bluetooth:
I'm not really a Microsoft freak, but if this is a good mouse then why not?
Compareable with the MX 900 or not even close?

Microsoft Wireless IntelliMouse:
Same thing without bluetooth... is it worth taking a look at?

Well that was quite a story.... now I'd like to hear you guys :P
Cause I don't know what to do anymore.... give me some advise!

Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:28
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Dual Optical mouseman met snoertje.
Verder nog nooit last gehad van happeringen, accuraad en licht lekker in de hand.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Hu9o

Schokkend

Die MX500 vind ik behoorlijk lichte knoppies hebben. Ook is het zo dat de linker zwaarder gaat dan de rechter (of eigelijk de rechter nog lichter gaat dan de linker). Dit vind ik wel een beetje jammer. Ikzelf heb de microsoft optical mouse en die heeft veel strakkere knoppen. Het was het muiswieltje wel heel licht van (ook veel te licht) Dus die heb ik zelf strakker gemaakt mbv een stripje waarmee je de vuilniszak dichtknoopt (wit met metaal erin)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 09 februari 2004 @ 18:39:
Die MX500 vind ik behoorlijk lichte knoppies hebben. Ook is het zo dat de linker zwaarder gaat dan de rechter (of eigelijk de rechter nog lichter gaat dan de linker). Dit vind ik wel een beetje jammer. Ikzelf heb de microsoft optical mouse en die heeft veel strakkere knoppen. Het was het muiswieltje wel heel licht van (ook veel te licht) Dus die heb ik zelf strakker gemaakt mbv een stripje waarmee je de vuilniszak dichtknoopt (wit met metaal erin)
Strakker gemaakt ? stripje? hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
heb je de search knop al gebruikt? daar staan heel veel dingen over deze muizen.

ik kan iig vertellen dat de engine van de mx900/mx700/mx500/mx300/mx310/mx510 gelijk zijn, en dat het verschil em zit in de draad en de knoppen.
als je geen lag wilt hebben, kan ik je die alleen garanderen als je een draad gebruikt. zowel met bluetooth als met die conventionele techniek zal er enigszins een lag zijn. of je daar last van hebt, is per individu wisselend.
de mx500/700/900 ligt verder prettig in de hand en heeft een aantal knoppen meer dan de 300. verder is de mx300 ook voor linkshandigen.

als je wil kiezen tussen deze muizen moet je ff naar de winkel gaan en ff voelen. verder heeft logitech een hele goede garantie/service. voor mij alleen maar logitech
(heb een 2 mx500's)

[ Voor 3% gewijzigd door jpvk007 op 09-02-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx 500 of 700 is een zeer goede muis om te gamen.

mx 900 gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Mijn muis history effe

-Microsoft Muisje met bal
-Logitech Muis(lijkt op huidig Microsoft Optisch Muis) met bal
-Logitech Dual Optical
-Logitech Cordless Dual
-Aldi Noname Optische muis met keyboard
-MX300
-MX500

Twee dingen zijn belangrijk. Optische Sensor en vorm van muis.

Ik vind over algemeen sensor van Logitech iets beter prestesteren dan Microsoft en zeker met MX series vind ik sensor veel nauwkeurig voor games.
Als je vrij groot hand hebt, dan zit MX series misschien toch niet zo lekker maar dual optical serie of Microsoft juist wel goed.

Mijn huidige muis is MX500 maar ik moet toch zeggen dat vorm van dual optical best voor mijn hand was en dat is ook heel belangrijk bij game. En trouwens ik merk niet echt veel verschil met dual optical en mx series... dus ik zou eigenlijk voor vorm gaan.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 06-10 11:49
Cordless is volgens mij nog steeds een no-no...

Heb zelf een logitech dual-optical die helaas niet meer te koop is. Wat wel een flinke berg scheeld is een goede muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik hou dit topic vanaaf ff in de gaten, want ik heb idd een Cordless en wil zo snel mogelijk overstappen naar de MX310 of MX500. Nu dat ik weer redelijk fanatiek game kom ik er ook achter dat draadloos zeer fout is bij games.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb zelf een MX700 en speel veel Tactical Ops online (UT engine) en heb totaal geen last van lag. Muis is zeer accuraat, ook bij snelle bewegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MikeN schreef op 09 februari 2004 @ 18:57:
Ik heb zelf een MX700 en speel veel Tactical Ops online (UT engine) en heb totaal geen last van lag. Muis is zeer accuraat, ook bij snelle bewegingen :)
Ik merk dus bij CS met mijn Cordless dat ik heel erg lag :|

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ik heb hier sinds kort een MX700 en een microsoft Intelli Wireless Optical Mouse.

mx700 op mijn computer, MS muis op de pc van me vriendin...

gamen beide, maar die logitech is toch sneller in allerlei dingen, verder is het ook handig qua opladen, gewoon in de lader zetten na een tijd, of als je wegloopt... en je batterijen zijn weer vol voor gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 10:20
The_Greater schreef op 09 februari 2004 @ 18:38:
Ik ben zelf zeer tevreden over mijn Dual Optical mouseman met snoertje.
Verder nog nooit last gehad van happeringen, accuraad en licht lekker in de hand.
* Sluuut sluit zich hierbij aan ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Niels99 schreef op 09 februari 2004 @ 18:57:
[...]

Ik merk dus bij CS met mijn Cordless dat ik heel erg lag :|
Jouw muis en de MX700 zijn dan ook niet te vergelijken. Het euvel bij draadloze muizen was namelijk altijd dat er enige vertraging merkbaar was, maar dat is bij de MX700 dus niet het geval ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

December schreef op 09 februari 2004 @ 18:59:
[...]
Jouw muis en de MX700 zijn dan ook niet te vergelijken. Het euvel bij draadloze muizen was namelijk altijd dat er enige vertraging merkbaar was, maar dat is bij de MX700 dus niet het geval ;)
Jah hij is al 4 jaar oud 8)7 dus ik ga morgen gelijk een nieuwe halen :P omg eigenlijk best wel triest mijn muis. Maarja ik ga de tips en adviezen hier nu lezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Niels99 schreef op 09 februari 2004 @ 18:55:
Ik hou dit topic vanaaf ff in de gaten, want ik heb idd een Cordless en wil zo snel mogelijk overstappen naar de MX310 of MX500. Nu dat ik weer redelijk fanatiek game kom ik er ook achter dat draadloos zeer fout is bij games.
Ik heb een logitech cordless optical mar ik merk geen verschil in snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben nogsteeds erg tevreden over mijn mx300

hiervoor had ik een draadloze optical, maar dit speelt toch wel een heel stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie
Enige ervaringen met of meningen over de Razers?

Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Het ligt een beetje aan de gebruiker wat ie wil de een houd van een kleine muis en de andere van een wat grotere.

Ik heb nadat ik van een microsoft muis zoveel rsi steken kreeg en hij later ook nog eens kapot ging een andere muis gekocht van optical naar bal. Ik wou altijd al een razer boomslang proberen en had hem toen gekocht voor een zacht prijsje razer boomslang 1000 om precies te zijn. Speel zelf erg veel games nog en ben erg tevreden met de muis, het enigste nadeel is de bal techniek moet vaak schoongemaakt worden maar je merkt wel dat ie erg precies is en richt gevoelig.

Ik vond toen wel dat ik het merkte van die optical naar razer maar de optical techniek is zo verbetert en ook veel nauwkeuriger dat die muizen er nu tegenwoordig denk ik ook wel aan tippen. maar het blijft een fijne muis om te gamen vooral het model maar ligt ook aan de gebruiker zelf wat hij/zij zelf fijn vind.

Gewoon uitproberen dus en reviews lezen. :/

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 09-02-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 jaar met veel plezier en accuratesse genoten van m'n Razer Boomslang 2000. Ter info deze Razer had/heeft (ik weet niet hoe deze versie nu heet) 4 knoppen (lekker geplaatst) en een scroll wheel.
Als je een Razer aanschaft moet je wel rekening houden met spierpijn de eerste 2 a 4 dagen, door z'n rare vorm, maar daarna ging het stukken beter. (ik dacht gelijk dat ik RSI te pakken had)
Houd er ook rekening mee dat je elke week je binnenhuis moet schoonmaken en dat je een goede mat hebt (speed/ratpad/evergilde e.d)
En een ander nadeel... ze slijten.

Ik heb nu een MX500 met een speedpad, wat voor mij ook een hele lekkere combo is, btw ik speel nog steeds 10 uur per week Quake 3 :)

Nu Razers weer gewoon op de markt zijn (Terratec dacht ik) en voor wat normalere prijzen kunnen ze redelijk concureren met de MX'en

Mijn 2 centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb een hoop muisjes in me handjes mogen hebben, ik game alleen niet veel. Maar ik blijf écht bij me Logitech Dual Optical. Helaas zijn die niet meer te koop :( (Ik wilde een 2e voor me 2e bak :+)...
Toen thuisgekomen met een MX310. Helaas ligt deze níet fijn in me hand (lange fikken :P)...
Me broer heeft de MX500 en die ligt al een stuk beter in de hand met gamen (Hij vindt em heel fijn).
Het binnenwerk aan al die MX dingen is gelijk, de dual optical is minder. Maar hij ligt wel fijner in de hand. De muiscursor schijnt ook wel eens "weg te lopen" naar de rand van je scherm. Uit ervaring gemerkt dat dit te verhelpen is met een goede muismat. (MX-serie heeft dit probleem niet meer)..
Razor Boomslang is imho alleen voor mensen die nog stug denken dat een balmuis preciezer is :+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Zelf heb ik een MS Intellimouse Explorer 3.0. Dit is een optische muis met draadje en het stuk ongedierte heeft twee muisknoppen een scrollwiel/knop en onder de duim zitten nog twee knoppen.

Ik ben al een aantal jaren erg tevreden met deze muis! Hij lagged niet (Counter-Strike) is, volgens mij, precies en heeft geen gekloot dat je met draadloos nog wel eens tegen komt (lege batterijen of storing).

Eerst had ik deze in de 1.0 variant deze heeft 5 jaar! garantie! echt topper! Na ongeveer 1,5 jaar ging hij stuk en kon ik hem omruilen tegen deze 3.0 versie. De 3.0 versie is wat lichter dan de 1.0 maar dat went prima.

Kortom ik kan je die MS Intellimouse Explorer 3.0 echt aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb zelf de mx 500..

Game er mee ligt zeer relaxt in de hand, al is het eerst ff wennen (he moeder :P)
Heb ook de mx 700 geprobeerd, wordt door de batts's toch wat zwaar ( en ik haat opladen) verder zitten er lekker veel knoppen op, handig voor de microfoon aan te zetten. En deze doet het teminste ook goed op glade oppervlakten :@

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie
Heb op die engelse site de volgende review (MX700) gekregen... erg uitgebreid en veelbelovend.

http://reviews.designtechnica.com/review17.html

Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:41:
[...]

Strakker gemaakt ? stripje? hoe dan ?
Het stripje is zo'n wit stripje, met een staaldraadje erin. Die zitten meestal bij de vuilniszakken. Je kent ze wel.

Ik heb m'n microsoft opticla mouse opgengemaak. Het muiswieltje eruit gehaald. Deze heeft aan het asje een tandwieltje zitten. Dit tandwieltje gaat over een 'hobbeltje' waardoor er een 'klik' ontstaat. Dit hobbeltje heb ik doormiddel van dat staaldraadje iets verhoogt. Gewoon door het er een paar keer omheen te winden. Hierdoor is het muiswieltje een heel stuk strakker geworden!!

Want het was ontzettend licht. Ik kon met een flinke ruk het wieltje zo 5 keer rond laten gaan (rad van fortuin idee).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:37
Ik gebruik op het moment de microsoft intelli explorer 4.0 een erg precies game muisje die nooit overslaat :)
Had mx500 maar die sloeg nog wel eens over op me muismat (func1030) en was naar mijn mening ook erg zwwar tegen over de microsoft muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

GG85

.......

[rml][ PC] Welke muisje gebruik jij om te gamen?[/rml]

Kijk hier eens, er bestaat al zo'n topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]
Ik zie een vet product... iemand ervaring?

Zowiezo gaan we er vanuit dat je eerst grondig hebt gezocht voordat je een topic opent, maar als je bijvoorbeeld ervaringen e.d. wilt weten over een product, zou je eigenlijk extra goed moeten zoeken. 90% van de vragen over ervaringen is met de search te vinden namelijk.

Een aantal tips:

Zoeken op Tweakers.net waarbij je zoekt op het product levert over het algemeen een aantal nieuwsberichten over het product in kwestie op. Ook even Googlen op het product en het woord review levert al een hoop nuttige informatie op, en kijken bij sites als Anandtech loont ook de moeite.
Kortom zelf de moeite doen. Daar hoort het forumleren van je topicstart in correct Nederlands bij...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.