Toon posts:

W98SE en te lage scherm resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb net op een oudere Compaq deskpro 300 met 256 mb intern en 6 GB schijven opnieuw W98SE gezet
Alles verliep, leek het, flekkeloos, tot ik internet opging en de letters etc te groot waren waardoor veel schermen niet meer lekker lezen
Ook geven somminge applictaies nu meldingen dat er meer kleuren in zouden moeten zitten
Voordat ik W88SE er opnieuw zette, had ik geen problemen in de resolutie
In de setting zegt Windows dat ik 2 of 16 kleuren kan kiezen en dat ik niet meer dan 640x 480 kan kiezen
Het analyse programma AIDA32 geeft aan dat de standaard PCI Graphics adapter (VGA) geinstalleerd is, een 3D versneller van ATI 3D Rage IIC gebruikt wordt en dat ik een Compaq V55 (14 inch) monitor gebruik

Het zal wel met een driver te maken hebben of een instelling op een andere plaats
IK heb geprobeeerd een andere driver voor de monitor te vinden, maar die zie ik niet en ik weet niet of ik misschcien een andere driver voor de videokaart moet zoeken, maar zo ja welke dan en waar

Wie kan mij helpen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
een 3D versneller van ATI 3D Rage IIC gebruikt wordt en dat ik een Compaq V55 (14 inch) monitor gebruik

Het zal wel met een driver te maken hebben of een instelling op een andere plaats
IK heb geprobeeerd een andere driver voor de monitor te vinden, maar die zie ik niet en ik weet niet of ik misschcien een andere driver voor de videokaart moet zoeken, maar zo ja welke dan en waar
Je geeft zelf al alle info die je nodig hebt én de oplossing voor je probleem. (M.a.w., met een beetje zoeken was je er zelf ook wel uitgekomen...)

Je moet Win98 drivers voor je videokaart (ATi Rage IIC) downloaden en installeren. Klaar is Kees.

Verwijderd

Je moet zoiezo het exacte model van je videokaart weten! Dan moet je bijvoorbeeld zoeken met Google of naar de website gaan van fabrikant zoals ATI, NVIDIA, etc...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De drivers kan je gewoon bij www.Ati.com downloaden. Je weet welke je moet hebben. :)

Erg grote letters in bv IE is gewoon de optie Tekengrootte (Beeld->Tekengrootte) dis op z'n grootst staat. :)

2 problemen en 2 oplossingen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door -=bas=- op 10-02-2004 11:55 ]

Senile! Senile Oekaki