De situatie:
1 fileserver (redhat 8.0) waarom samba draait
aantal clients (win2k/Fedora Core 1)
de situatie:
ik kan vanop men win2K-machines makkelijk overal aan, met volledig acces (read & write)
als ik op een Fedora-bak inlog als root, gaat dit ook vanzelf. Log ik echter in als gebruiker, dan heb ik enkel read-permissies (dus geen write, en net dat zou ik willen hebben.)
na topics te hebben doorgespit is gebleken dat men rechten op de betreffende dir's niet goed stonden, deze heb ik goed gezet (mode 777), maar dit biedt geen soulaas.
mijn /etc/samba/smb.conf:
voor alle duidelijkheid: het gaat hem om het volume '/store' waarop de permissies dus niet kloppen. ook de lijnen code die bij [Store] staan, komen uit een topic hier ergens, maar dan nog, geen oplossing... wie weet raad?
1 fileserver (redhat 8.0) waarom samba draait
aantal clients (win2k/Fedora Core 1)
de situatie:
ik kan vanop men win2K-machines makkelijk overal aan, met volledig acces (read & write)
als ik op een Fedora-bak inlog als root, gaat dit ook vanzelf. Log ik echter in als gebruiker, dan heb ik enkel read-permissies (dus geen write, en net dat zou ik willen hebben.)
na topics te hebben doorgespit is gebleken dat men rechten op de betreffende dir's niet goed stonden, deze heb ik goed gezet (mode 777), maar dit biedt geen soulaas.
mijn /etc/samba/smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| [global]
workgroup = BIRKNET
server string = Server
encrypt passwords = Yes
log file = /var/log/samba/%m.log
max log size = 0
addprinter command = /usr/bin/addprinter
domain admin group = sysadmin
logon script = logon.cmd
logon drive = h:
domain logons = Yes
os level = 99
preferred master = True
domain master = True
dns proxy = No
admin users = @sysadmin
printer admin = @sysadmin
hosts allow = 192.168.0.
printing = lprng
[netlogon]
path = /home/netlogon
write list = administrator
guest ok = Yes
[shares]
path = /
write list = administrator
guest ok = Yes
[Store]
path = /store
guest ok = yes
public = yes
browseable = yes
writeable = yes
[profiles]
path = /home/ntprofile
read only = No
create mask = 0600
directory mask = 0700
guest ok = Yes
browseable = No
[deskjet]
path = /tmp
printable = Yes |
voor alle duidelijkheid: het gaat hem om het volume '/store' waarop de permissies dus niet kloppen. ook de lijnen code die bij [Store] staan, komen uit een topic hier ergens, maar dan nog, geen oplossing... wie weet raad?