Toon posts:

Brandduur van een DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de brandduur van een DVD (4.36 gb of course)

Ik had een NEC 1100A, daar brande ik mee op 2.4 speed, en deed ik ongeveer 25 minuten over een DVDtje (met Nero 5.5)

Met een Sony DRU 530 brande ik op 4 speed een dvdtje vol, maar deed daar ruim 40 minuten over! Overigens op hetzelfde systeem getest. (Nero 6.0.3.2.)

Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een Plextor PX-708A, en brand ik op 4 speed binnen een half uur een DVD vol. (Nero 5.5, bijgeleverde software)

Ik vind de verschillen heel raar, dat een NEC 1100A op 2.4 speed er sneller over doet dan een Plextor, en een Sony op 4 speed!

Overigens gebruik ik Platinum DVD+ 4 speed. Heb ook Philips DVD+R's, zelfde resultaat.

Can somebody help me out ?

Tnx alvast voor de moeite _/-\o_

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-03 13:05

Hu9o

Schokkend

Heb je alles op hetzelfde systeem gebrand?? En alle dvd's volledig vol? En grote of juist kleine bestanden gebrand bij je test.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een niet zo snelle PC (hdd etc) waardoor hij steeds moet bufferen? (bufferunderrun-protection zal er in alle3 de gevallen wel opzitten).

2,4 speed is immers al 3 MB/s ofzo :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je Sony er 40 minuten over doet zou ik eens een firmware update erover heen gooien. Niet alle 4x DVD's worden standaard herkend, daarom brengt Sony regelmatig firmware updates uit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

het kan zijn dat de dvd niet goed herkent worden als 4 speed waardoor ze op lager snelheid worden gebrand want sommige merken dvd`s geven aan dat ze 4 speed kunnen maar of ze zijn later slecht te lezen of zijn het gewoon niet

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o: Ik heb alles op het zelfde systeem gebrand. Telkens zelfde bestanden gebrand.

Osiris: Kheb een AMD Athlon 1700+ met 512 mb ddr, 7200 rmp maxtor...dat zit allemaal wel goed.

Microkid: Als ik mijn firmware update, ben ik mijn garantie kwijt, heb het met mijn NEC 1100A gedaan, en die was kaduk...maar als hij gewoon op 4 x brand, moet het gewoon goed gaan, Platinum is een gerenomeerd merk (en ook goed).

Shalow: In Nero geeft hij altijd aan wat een DVDtje kan hebben, je kunt kiezen tussen verschillende opties. Bij die NEC 1100A was het: 2 x of 2.4 x.
Bij die sony: 2.4 x of 4 x. Bij mn Plextor: 2.4 x, 4.0 x, of 8.0 x.

Verwijderd

hoi,

ik brand zowel vanaf image als vanaf orgineel .
ik heb een sony en het duurdt ongeveer 23 min .

greetz
hexx

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:13
Snap niet dat je plextor er zolang over doet, het is mij gelukt (het verschilt wel per keer maar scheelt zeker nooit meer als 8 minuten) Maar ik heb dus ook een PX708A en heb daarmee een platinum DVD+R 4 speed in 8 minuten gebrand, een RW brand ik constant in een 15 minuutjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als jullie jullie resultaten melden, gaarne ook ff brand programma en eventueel merk van de DVDs erbij, tnx 8)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:07:
Hu9o: Ik heb alles op het zelfde systeem gebrand. Telkens zelfde bestanden gebrand.

Osiris: Kheb een AMD Athlon 1700+ met 512 mb ddr, 7200 rmp maxtor...dat zit allemaal wel goed.

Microkid: Als ik mijn firmware update, ben ik mijn garantie kwijt, heb het met mijn NEC 1100A gedaan, en die was kaduk...maar als hij gewoon op 4 x brand, moet het gewoon goed gaan, Platinum is een gerenomeerd merk (en ook goed).

Shalow: In Nero geeft hij altijd aan wat een DVDtje kan hebben, je kunt kiezen tussen verschillende opties. Bij die NEC 1100A was het: 2 x of 2.4 x.
Bij die sony: 2.4 x of 4 x. Bij mn Plextor: 2.4 x, 4.0 x, of 8.0 x.
Platinum is een bij elkaar geraapt zootje dvdr's. Vaak worden er restpartijen opgekocht die soms niet eens voldoen aan de dvd-r of dvd+r standaard en dan wordt er platinum op gedrukt.

Ik zou het eerst eens met een ander schijfje proberen Verbatim of eventueel princo als je verbatim te duur vindt.

Het verschil in beschrijfbare dvd's is op het moment nog heel erg groot, dus pas op met wat je koopt en lees als je tijd en zin hebt een review van media.

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op 09 februari 2004 @ 19:14:
[...]

Platinum is een bij elkaar geraapt zootje dvdr's. Vaak worden er restpartijen opgekocht die soms niet eens voldoen aan de dvd-r of dvd+r standaard en dan wordt er platinum op gedrukt.

Ik zou het eerst eens met een ander schijfje proberen Verbatim of eventueel princo als je verbatim te duur vindt.

Het verschil in beschrijfbare dvd's is op het moment nog heel erg groot, dus pas op met wat je koopt en lees als je tijd en zin hebt een review van media.
Ik heb ook Philips DVD's gebrand, met zelfde resultaten als die Platinums...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een DRU-530a van Sony. Ik heb laatst een backup gemaakt van de orginele Pirates of the Caribean DVD met behulp van DVD-Shrink en Nero 6.3.0.2 (intussen heb ik 6.3.0.3 installed). DVD-Shrink deed er ong. 20 minuten over om de DVD in z'n geheel te rippen en op schijf te zetten, en het branden naar een 2x speed DVD-RW (mijn DVD speler vreet alleen DVR-R en DVD-RW) duurde ongeveer 25 minuten voor ie helemaal vol stond.

Dus hoe je dat in 40 minuten op 4x speed deed is mij een raadsel eigenlijk.....

Ik gebruik Memorex schijven trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 09-02-2004 19:23 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ff wat verandert....:

Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > IDE ATA/ATAPI Controllers > Primair IDE kanaal > Geadvanceerde Instellingen > Apparaat 0 & 1 beide bij Overdrachtsmodus: "DMA indien beschikbaar" i.p.v. "alleen PIO" ingeschakeld, toen gereboot. Nu heb ik met 14:19 min een vol DVDtje klaar :9

Anyhow tnx 4 the support.

Verwijderd

Brander: NEC1100A
Programma: Nero Expres 5.5.10.13
Merk DVD: Maxell DVD+RW Single Sided (Rewritable)
Tijd: 15/20 Minuten

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:59:
Brander: NEC1100A
Programma: Nero Expres 5.5.10.13
Merk DVD: Maxell DVD+RW Single Sided (Rewritable)
Tijd: 15/20 Minuten
Same here! :7

Gemiddeld zo'n 15 minuten, maar het vreemde is dat ik snelheid 4x kan kiezen (en ie dat blijkbaar ook doet), terwijl ik dacht dat de 1100A toch echt een 2,4x brander was... :?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-03 11:03
Lite LDW-811S HS0J
Plextor PX-DVD+R4JC1 (€3,- p/st)
Nero 6.3.0.3
8 Minuten

Ben wel tevree hiermee })
Pagina: 1