Shoutcast server met lokale mp3

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een shoutcast server aan staan. Nou wil ik graag lokaal mp3's kunnen streamen naar de lokale shoutcast server. Het moet via de commandline kunnen. xmms schijnt alleen te werken met X en dat heb ik dus niet.

Nou kwam ik darkice tegen maar deze heeft geen lame ondersteuning voor debian zodat ik shoutcast niet kan gebruiken. mpg321 en mp3blaster kan ik ook weinig mee icm shoutcast. (voor zover ik weet).
Zijn er andere mogelijkheden?

I'll be back

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf wat opgezet met ices en icecast2. (ices2 ondersteund alleen ogg). Maar ik weet niet of dat is wat je wilt.

Ices is als het ware de player die een mp3 naar de shoutcast server stuurt. Ices is een daemon die met een playlist (plain tekst) of middels python kan worden bestuurd.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25

woutur

Klauwtjes uit!

sc_trans. Staat overigens gewoon op de shoutcast homepage met uitleg.
In een notedop:
Paar files waarvan 1 doodsimpel configje, een playlist en een binary.
Je zet je files op je playlistje en je start sc_trans. Dat is al.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• herminator
  • Niet online
icecast is niet echt een optie aangezien ik al wat scripts heb gemaakt in een website met output van schoutcast. Maar ik zal die sc_trans eens proberen. Ik had er nog niet van gehoord.

update.
sc_trans werkt prima.

[ Voor 11% gewijzigd door herminator op 10-02-2004 04:09 ]

I'll be back

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

prachtig, ik heb hier ook al enkele malen naar gezocht maar dat trans gebeuren heb ik nergens gelezen, blijkbaar over het hoofd gezien :?

Makerij Hofman

• herminator
  • Niet online
sc_trans bestaat nog niet zo lang. Vroeger was er alleen die winamp plugin. En ik ben al een tijd niet meer op die shoutcast pagina geweest. Iig niet helemaal onderaan waar die plugin voor linux staat.

Het wordt nog stukken beter binnenkort.

Song request (nicely listing requested or none)
Playlist management and scheduled rotation and advertisement.
Current played song and recent 20 playsongs
Mysql database for song request function
On demand and download song feature for paid customer
Album Photo displayed for currently play song.
Intergrated forum board(phpbb2 and Vbulletin) with playlist for instant comments and voting like the one Digi-import currently have.
Paypal and instant sign up feature for paid listeners(this optional feature require dedicated server)

Hier is meer te lezen.
http://forums.winamp.com/...ad.php?s=&threadid=147514

[ Voor 14% gewijzigd door herminator op 10-02-2004 19:11 ]

I'll be back

Pagina: 1