Ik heb een Alcatel Speedtouch Eternet Router v500. Ik heb een pc waarop het internet wel naar behoren functioneert, maar op de andere pc (win 98 SE), kan ik alleen verbinding maken door de console van de router te openen. Ik neem aan dat dit makkelijker moet kunnen, maar hoe? Ik zou graag verbinding willen maken d.m.v. standaard connectie scherm zoals XP.
Verwijderd
Naar mijn weten moet je die router in laten bellen voor je.. dus waarom moet je een verbinding maken?
Welkom op GOT b.t.w.
Deze vraag hoort volgens mij thuis in:
Network Troubleshooting
En ik raad je aan deze even door te lezen:
FAQ Network Troubleshooting
Welkom op GOT b.t.w.
Deze vraag hoort volgens mij thuis in:
Network Troubleshooting
En ik raad je aan deze even door te lezen:
FAQ Network Troubleshooting
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:43 . Reden: thnx to intoxicated ]
Ik bedoel dus eiegenlijk, hoe zet ik 98 aan om de router verbinding te laten maken? Ik zal hem ff in het andere thread posten!
[ Voor 21% gewijzigd door Rowanov op 09-02-2004 18:42 ]
Verwijderd
alcaltel.... 
Misschien kan je proberen hem als DHCP te zetten?
Mijn Micronet (met zelfde fonts als microsoft...
) router staat hier als DHCP-server, alle computers (p1, met win 98 SE, zwaar beveiligde bedrijfs laptop en normale win XP) werken op deze router en krijgen gewoon verbinding
*blij*
Mijn Micronet (met zelfde fonts als microsoft...
ik krijg ook wel verbinding, maar alleen op een omslachtige manier. DWZ console van router oproepen via de browser etc.
Alcaltel? nog nooit van gehoord maar, natuurlijk bedoel je Alcatel. En naar mijn weten is het geen 2e rangs merk maar een goed breed geaccepteerd maar ook erg veel gebruikt merk in de ADSL routers.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:45:
alcaltel....
Mijn Micronet (met zelfde fonts als microsoft...) router staat hier als DHCP-server, alle computers (p1, met win 98 SE, zwaar beveiligde bedrijfs laptop en normale win XP) werken op deze router en krijgen gewoon verbinding
*blij*
TS:
Ik snap nog steeds niet wat je nou precies bedoelt. Hoe is je sitautie percies thuis? hoe zit wat aangesloten?
het is mij ook nog een beetje duister wat voor verbinding je bedoelt, maar ik denk dat je telnet oid bedoelt, aangezien je het over een consolekabel hebt?
foutje, geen consolekabel, ik heb niks gezegd
foutje, geen consolekabel, ik heb niks gezegd
[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 09-02-2004 20:35 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat zou ik je graag willen vertellen, punt is alleen dat ik geen idee heb waar je het over hebt (ik ben n00b).
Nog even het probleem, maar dan in het nederlands:
2 pc's, beide op de multi pc ethernet dsl modem van alcatel (versie 510)
Pc 1: Win XP pro, zet router aan tot het maken van verbinding d.m.v. snelkoppeling naar lan
Pc 2: Antieke bak, met Win98 SE,
ben alleen maar in staat om router aan te zetten door http://10.0.0.138 in mijn browser te typen en dan op connect te drukken.
Mijn probleem is, ik wil bij win98 ook op icoon kunnen klikken om gelijk toegang tot internet te krijgen. Dat gebeurt nu niet.
Hij maakt ook GEEN verbinding als ik IE start, omdat IE geen ingestelde verbinding ziet. Ik kan dan wel op verbinding toevoegen klikken, maar dan gaat dat ding lopen schreeuwen dat ik een 56k modem heb (wat ook klopt, maar die ik niet gebruik)
Ik hoop het nu eindelijk duidelijk uit te hebben gelegd.
BTW, de kabels zijn aangesloten, en ik heb nu ook verbinding dus dat kan het niet zijn
Nog even het probleem, maar dan in het nederlands:
2 pc's, beide op de multi pc ethernet dsl modem van alcatel (versie 510)
Pc 1: Win XP pro, zet router aan tot het maken van verbinding d.m.v. snelkoppeling naar lan
Pc 2: Antieke bak, met Win98 SE,
ben alleen maar in staat om router aan te zetten door http://10.0.0.138 in mijn browser te typen en dan op connect te drukken.
Mijn probleem is, ik wil bij win98 ook op icoon kunnen klikken om gelijk toegang tot internet te krijgen. Dat gebeurt nu niet.
Hij maakt ook GEEN verbinding als ik IE start, omdat IE geen ingestelde verbinding ziet. Ik kan dan wel op verbinding toevoegen klikken, maar dan gaat dat ding lopen schreeuwen dat ik een 56k modem heb (wat ook klopt, maar die ik niet gebruik)
Ik hoop het nu eindelijk duidelijk uit te hebben gelegd.
BTW, de kabels zijn aangesloten, en ik heb nu ook verbinding dus dat kan het niet zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Rowanov op 09-02-2004 20:40 ]
Verwijderd
Dicht dus. Gelieve het in het vervolg bij één topic te houden, op deze manier wordt het natuurlijk een zootje.
Router probleempje
Router probleempje
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()