Toon posts:

Toshiba SD-R6112 lees probleem !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal !

Ik heb een probleem, mijn DVD brander in mijn laptop (Toshiba SD-R6112) leest geen -R/-RW schijfjes meer, wel leest ie gewoon originele DVD's ! De schijfjes die ik getest heb hebben het voorheen wel gedaan. En ze werken ook op mijn andere pc nog steeds. Het merk van de DVD-RW zijn Princo en het merk van de DVD-R zijn Datawrite. Ik betwijfel of dit probleem aan mijn DVD's ligt, omdat ze uitermate goed werken in zowel standalone dvd-spelers als in mijn eigen computer en die computer van mijn vriendin. Mijn besturingssysteem is Windows XP Proffesional, heb de volgende software eropstaan die eventueel iets met het probleem zou kunnen te maken hebben.

- PowerDVD
- Nero Burning Rom v6.0.0.0
- DVD Decrypter
- Daemon Tools (Deze heb ik uninstalled, en ook nog wat dingen uit het register verwijderd die hiermee te maken hadden, ik had het probleem al toen ik dit programma eraf gooide).

Ik heb mijn firmware ook (nog) niet geupdate, ook betwijfel ik dit dat dit het probleem mocht zijn. Mochten jullie nog iets willen weten, vraag het me ! Ik hoop dat ik het probleem weg krijg, want heb hele leuke 1-en en 0-en op mijn schijfjes staan ;)

Bij voorbaat dank !

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hier iets van !?!?!?!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je de lens al eens voorzichtig schoongemaakt met een wattenstaafje en alcohol (of gewoon een cleaning CD)?
Misschien dat de lens gewoon vies/vuil/stoffig is. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

:o Heel toevallig heb ik precies ditzelfde bericht gepost in dit forum. Vet toevallig! 8)7

Op een of andere manier kan ik die topic niet meer vinden... |:(

Ik heb het probleem opgelost door Nero Burning Rom te updaten, hierdoor worden er nieuwe ASPI onderdelen geinstalleerd en werkt de brander weer.

Dit MOET de oplossing zijn, want ik heb namelijk dezelfde branden en had hetzelfde probleem. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu Nero Burning Rom aan het updaten zijn nog best grote files ook ! Ik zit dus dadelijk op version 6.3.0.3 dat zou de laatste versie moeten zijn, dit is gedaan met de eerste update. Alleen werkt het nog steeds niet. Ik probeer de andere 3 updates nog. En dan ga ik op zoek naar nieuwe ASPI bestanden, hoe kan ik die trouwens krijgen de nieuwste versie enzo !

Verwijderd

Hmmm, erg vreemd. :/

Oplossing 2: Ga via het startmenu naar: Ahead Nero ----> Nero Tool kit ----> Nero InfoTool.
Vervolgens laadt de pc wat data in.
Daarna zie je allemaal tabladen, en jij kiest dan voor: ASPI
Tenslotte kiez je Nero ASPI.

Succes.

Verwijderd

en.... is het gelukt? :?

Verwijderd

Ook ik heb dezelfde problemen :(
Zijn er misschien andere oplossingen _/-\o_

Rooky |:(

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Hallo,

Ik sprong een gat in de lucht toen ik dit zag, ik had al genoeg DVD's verkloot.

Maar nu na het proberen nogaltijd geen succes. Heb de nieuwste nero, DVD gebrand en wil die nu in lezen zonder succes.

In de nero InfoTool zie ik dat er geen systeem aspi is geinstalleerd, wel de nieuwste nero aspi.

Wat kan ik proberen/controleren om jullie beter van informatie te voorzien?

Alvast bedankt,

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Inmiddels ook ForceASPI met succes geinstalleeerd maar de gebrande DVD (status gaf oke) is niet te lezen.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Pagina: 1