Toon posts:

Wel pingen geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een router staat waarop debian draait(geloof ik, ik weet er nie zo veel van), en dan twee computers met XP(1* home en 1* pro).
deed het prima, tot dat ik een nieuwe driver probeerde voor het haupage digitenne apparaat.

De windows XP home computer kan niet meer op internet komen... althans, wel pingen maar er schijnt iets mis te gaan bij het DNS gebeuren.
ik kan wel gewoon ip's op het internet pingen(ook de DNS servers van XS4ALL), maar www.google.nl doet hij niet. Ik heb alle instellingen van de wel internettende computer zo'n beetje overgenomen, maar het wil nog steeds niet lukken.
Het enige verschil in ipconfig /all tussen de 2 comps is dat bij de home ip-routering aanstaat(en natuurlijk de ip's en mac-adressen). zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Heb de search geprobeert, maar vond niets waar ik wat mee kon.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want anders kan ik WEER windows er opnieuw op gaan gooien ;(

Verwijderd

Heb je geprobeerd je dns server te pingen? |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:43 . Reden: niet goed gelezen ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

offtopic:
goed bezig sam ;)

Welke provider heb je? (XS4ALL?)
En welk modem?

(probeer anders het modem eens te resetten of anders de router)
(debian rebooten is simpel, inloggen met root rechten en dan reboot typen + <enter>)

Laat even weten of het gelukt is.

[ Voor 43% gewijzigd door KompjoeFriek op 09-02-2004 18:26 . Reden: edit edit en nog 's edit ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Een reboot mocht niet baten (wat ik ook wel een beetje had verwacht, want met de computer waar ik nu achter zit kan ik immers prima internetten).
het vreemde is overigens, dat ik als bij de XP home computer DHCP instel, dat hij niet goed werkt, terwijl het bij deze computer goed gaat.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb het net even voor je gecontroleerd, hier werkt het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: pc-naam
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .: Netwerk-kaart-naam
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : XX-XX-XX-XX-XX-XX
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
Wat belangrijk is is dat het adres van je router bij Standaardgateway staat.
(in mijn geval 192.168.0.1)
edit:
Over dat DHCP, er mag volgens mij maar één keer DHCP in het zelfde netwerk aangeboden worden :+

[ Voor 6% gewijzigd door KompjoeFriek op 09-02-2004 19:26 . Reden: dhpc added ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
op de XP home comp staat alles in ipconfig hetzelfde als bij de wel werkende computer... alleen staat IP-routering ingeschakeld op ja
weet alleen niet hoe ik dat aan kan passen... ik heb geen netwerkbridge ofzo staan bij mijn netwerkverbindingen.

edit:
Over dat DHCP
Ik heb het ook niet over DHCP server draaien, maar over de gegevens automatisch ophalen via DHCP

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:38 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
dat had ik vroeger vaak met w98se. Het was een winsock (winsock32.dll) probleem die moest ik dan herinstalleren en dan was het klaar.
Of XP die ook heeft...
uit faq:
Klein schopje

Dit staat overigens al heel kort vermeldt in de NT FAQ onder het kopje "DNS problemen met IE, terwijl er toch internet is", maar naar mijn idee komt niemand daar uit.

Zodra men gewoon een internetverbinding lijkt te hebben, maar niet kunnen internetten met een browser, doet dit erg lijken op een winsock probleem in het register.

In de meeste gevallen wordt dit probleem veroorzaakt door de spyware die bij KaZaA wordt geleverd, dan doel ik op de spyware "New.Net (NewDotNet)".
Uiteraard kan dit probleem ook door andere spyware of zelfs door bepaalde programma's (denk aan firewalls) komen, ik maak het alleen erg vaak mee met NewDotNet en dit is dan ook de bekendste variant die dit probleem veroorzaakt.

Enkele situaties die al vaker voorbij zijn gekomen hier op GoT:
[rml][ Win98]De zoekpagina kan niet worden geopend.*[/rml]
Wel verbinding... geen sites e.d.
[rml][ win98] dotnet~1.dll probleem.[/rml]

En zo zijn er nog een boel topics die daarover gaan.

Het probleem is "bijna" altijd hetzelfde, het lijkt erop dat je verbinding hebt, maar je kan niet internetten. Dit geldt dus voor alle internetverbindingen (56k/kabelmodem/adsl).

De oorzaak:
http://www.cexx.org/newnet.htm

De oplossing:
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453

De oplossing die ik altijd gebruik zie je hieronder:
Note1: Het pingen naar de gateway werkt alleen als je via een kabelmodem/adsl verbonden bent, aangezien je gateway nr van een inbelprovider dezelfde is als je ip-adres (waarom weet ik niet, maar dat kan iemand mij vast wel vertellen).
Note2: Op het einde staat er nog dat je de netwerkkaart nog opnieuw zou kunnen installeren, dit werkt dan (uiteraard) alleen als je via een netwerkkaart verbonden met je kabel/adsl provider, bij 56k modemgebruikers hoeft dit uiteraard niet.

<begin>
Probleem
Je hebt een IP-adres maar je kan niet browsen op het internet dmv. Internet Explorer of Netscape en je kunt wel pingen naar de gateway van <provider>
Hier is sprake van "corrupte winsock register sleutels".

Dit werkt alleen met Windows 95/98/Milennium dus ga dit niet proberen op Windows 2000/NT/XP
Overigens kan de tekst afwijken van de verschillende versies en taal van Windows maar het komt altijd op hetzelfde neer.

Oplossing
Allereerst maak je een backup van het register:
Start - Uitvoeren - type "scanreg /backup" en druk daarna op <ENTER>.
Mocht er namelijk iets fout gaan tijdens deze procedure, dan start je de pc opnieuw op en je drukt op F8 gedurende enkele seconden achter elkaar zodat het Boot-Menu tevoorschijn komt. Kies voor "Alleen MS-DOS Prompt", vervolgens type je in "scanreg /restore" <ENTER>, Je kiest de backup en drukt vervolgens op "OK".

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC niet opnieuw opstarten! *

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

* PC niet opnieuw opstarten! *

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Kan je nu nog steeds niet internetten dan zou je als laatste de netwerkkaart opnieuw kunnen installeren. Normaal gesproken is dit niet nodig, maar niet geschoten is altijd mis.
<einde>

Mocht dit probleem veroorzaakt worden door NewDotNet, moet je deze uiteraard uit je Software lijst verwijderen VOORDAT je deze oplossing gaat proberen. Zodra je nl. de computer opnieuw opstart en die NewDotNet start ook nog op _kan_ het probleem weer opnieuw optreden of kunnen er rare foutmeldingen verschijnen.
Wat je ook zou kunnen proberen is Ad-Aware (http://www.lavasoftusa.com) te gebruiken om alle spyware uit je systeem te halen en "meestal" wordt dan automatisch die winsock weer goed teruggezet door Ad-Aware.

Op een Windows XP/2000/NT computer werkt deze oplossing dus niet, wat ik in zo'n geval altijd adviseer dat is de HD formatteren en daarna uiteraard je OS opnieuw installeren.

Tevens schijnen er op die site van http://www.cexx.org/newnet.htm nog een aantal andere instructies/hulp-programma's te staan die ook zouden kunnen werken, dit heb ik nog niet uitgetest en weet dus ook niet of dit werkt (voor winxp/2000/nt gebruikers is het misschien handig om dat eerst uit te testen voordat je gaat formatteren).

Dit was het wel zo ongeveer. Sorry voor de lange post, inkorten mag altijd

[ Voor 95% gewijzigd door Initial G op 09-02-2004 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ik heb met de recovery console winsock.dll vervangen met de winsock.dll van de cd. B)
bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik kom er net achter dat hij gewoon op offline werken stond... met andere woorden, hij doet het nog steeds niet. :( :( :(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Voor degene die in A61 kan: Tracert foutmelding "geen bronnen"

Voor degene die daar niet in kan:
Dit even proberen: http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe
En zie

http://adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6924
http://www.cae-software.com/basicpro/source/SocketModule.bas
http://www.codecutters.org/resources/icmp.html

Oftewel: het lijkt op een overblijfsel van spyware

[ Voor 10% gewijzigd door Willem op 10-02-2004 01:18 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
heb je wel goede DNS servers ingesteld?

probeer eens te browsen naar het IP adres van tweakers:
213.239.154.35

Als je dat wel kan bereiken moet je gaan kijken naar je DNS instellingen.

Groet,

Keyser

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 21:34

bitflusher

flushed die *** pc

ook eens gehad, na verwijderen van spyware kwam er nix meer door, heb toen een ip of winsock repair tooltje gebruikt

"netsh interface ip reset c:\resetlog.txt" had toen geen goede werking

Verwijderd

Topicstarter
hmm, na het draaien van WinsockXPFix.exe deed hij het goed. even... toch maar even ad aware ofzo draaien.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zoek even welke DNS server je nodig hebt met de werkende computer.
Zet em even hardcoded in de advanced settings van TCp/IP.
restarten en dan gelijk pingen naar www.google.com
krijg je antwoord? Zo ja dan doet ie het naar behoren.

Verwijderd

Als tie nog steeds niet doet:

Moet je de MTU veranderen in regedit.
Dit geeft aan hoeveel data er per pakket over je netwerk wordt verstuurt.

Bij xp netwerken staat dit te laag. Verander op alle pc in net wek de MTU

zo kom je er:
UITVOEREN--> REGEDIT--> HKEY_LOCAL_MACHINE--> SYSTEM
--> CURRENTCONTROLSET--> SERVICES--> TCPIP--> PARAMETERS--> INTERFACES
-->zoek nu de 1 of 2 interfaces waarin MTU vermeld staat.

Verander deze naar 7da, dit is 2010. Op deze snelheid zou die het moeten doen.

Ook kan je ff het programma "dr. TCP" op internet op zoeken. Deze helpt de boel ook lekker op weg.

succes er met :*)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb hem nu eindelijk fatsoenllijk werkende.
Kheb adaware gedraait (het IS de comuter van mijn ouders...), en daarna nog een keer WinsockXPFix.exe, en nou schijnt hij het definitief te doen :)
Thx iedereen.
Pagina: 1