Toon posts:

PCMCIA USB 2.0 uitbereiding voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCMCIA USB 2.0 (USB 2.0 Hi-speed CardBus Adapter, 32bit PC card) uitbreiding gekocht maar mijn laptop (Toshiba Sattelite Pro 6000) pakt hem niet. Ik heb Win XP pro en alle updates van Toshiba zitten downloaden en installeren. Hij ziet de kaart wel maar als ik er dan een usb-muis of memorystick opaan sluit dan doet hij niks. Ik heb het probleem met de SP1 van Win XP (dat hij geen USB 2.0 meer herkend) geprobeerd op te lossen maar ik krijg geen goed resultaat. Wie o Wie?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je ook al andere PCMCIA spullen in gebruik of is dit het eerste kaartje?

Het kan namelijk zijn dat de drivers voor de PCMCIA -controller/slot niet geinstalleerd zijn. Dan doet ie ook helemaal niets.

In sommige gevallen moet je zelfs de Cardbus ondersteuning uitschakelen omdat ie niet werkt. Maar dat is enkel bij wat oudere notebooks (die ik gezien heb).

[ Voor 29% gewijzigd door -=bas=- op 09-02-2004 22:03 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen PCMCIA drivers vinden op de toshiba homepage, weet je waar ik die kan vinden?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het kan ook nog zo zijn dat je alleen 16 bits PCMCIA kan gebruiken en geen 32 bits ik zou eens in de specs duiken als ik jouw was.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde kaart voor mijn Toshiba 2100, maar die lijkt goed te werken. Wat voor PCMCIA-adapter zit er in die van jou? Hier een ToPIC100 CardBus Controller. Die lijkt dus wel 32bits te ondersteunen.

Je zei dat de laptop de kaart wel ziet als je die erin stopt? Een muis heb ik er nog niet op geprobeerd, alleen een externe USB 2.0 HDD. Misschien is het probleem dat de kaart niet goed kan switchen tussen 1.1 en 2.0.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij herkend hem wel maar niet als zijnde usb 2.0 uitbreiding. ik heb er een 1.1 optisch muis op geprobeerd en een 128mb 2.0 memorystick. beiden werken niet.
Op de website van toshiba staat een beschrijving van een probleem met SP1 van XP:
http://nl.computers.toshi...ice=NL&FID=TISB00000020a9

Ik heb dit geprobeerd op te lossen maar dan werkt het nog niet.

Verwijderd

Hmmm, ik heb dat eens even doorgelezen, maar ik heb hier helemaal geen last van gehad. Ik had SP1 al geïnstalleerd voordat ik ooit een USB2.0 adapter in de laptop had gestoken. Toen ik deze PCMCIA-adapter kocht prikte ik deze erin en alles werkte meteen.
Het lijkt mij alsof Toshiba hier het probleem beschrijft als SP1 installeerd wordt op een computer die al USB2.0 had, hetgeen dus niet het geval is bij mij én bij jou.
Bij ons, als ik mij niet vergis, kwam de kaart ná de installatie SP1.

Hetzelfde staat ook in MS Knowledgebase:
http://support.microsoft....n-us;329632&Product=winxp

Hier staat misschien nog wat nuttigs:
http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/bus/USB/default.mspx

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zal eens een keer kijken welke drivers ik nou precies heb. Ik vind het wel een beetje raar allemaal. kan het niet dat het kaartje gewoon stuk is?
Pagina: 1