[Casema] Router/: Veel Server Timeouts!

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Shit, heb ik net een heel stuk getikt, ging het weer door mijn fout weg.

Dan maar opnieuw; Ik heb Casema Premium, en altijd al naar volle tevredenheid een router daarbij gebruikt (D-Link 614+ (wireless, maar dat is het probleem niet)). Sinds een week of 6 heb ik steeds vaker dat zomaar de connectie met Casema weg valt. Ik krijg dan in de logbestanden van de router deze melding )datum is variabel natuurlijk):

Feb/09/2004 16:45:09 Server timeout! Disconnect PPPoE line

Dan duurt het meestal 20 a 30 minuten voordat ik weer kan connecten. Dit is natuurlijk erg erg erg irritant! Dit kan oplopen tot wel 6, 7 keer per dag. Kost veel tijd en frustrerend.

Tussentijds als hij connectie probeert te maken krijg ik ook af en toe deze melding wel eens:

Feb/09/2004 16:46:53 PPPoE: Receive PADT TAG Disconnect PPPoE line

Geheimtaal voor mij, ook op de D-Link site. Anayways, voordat ik casema ga bellen, heeft iemand anders ook wel eens gelijke problemen als iK?

Verder firmware die ik gebruik laatste versie, draaide altijd goed. Pas sinds 5, 6 weken draait het niet lekker meer.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik ga er van uit dat je dit al gedaan hebt, maar ff ten overvloede:

Heb je het modem al gereset?
Dat kan bij COM21 veel uitmaken.

Het lijkt mij trouwens ook dat je hiervoor naar casema kan bellen, met de vraag 'help, mijn verbinding valt soms weg'.

Een mogelijke reden die ik zie is dit:
Er draait com21 (docsis), eurodocsis en demos + digitale televisie, televisie, en radio over dezelfde lijn.
Dit kan elkaar wel eens storen. (Want ze zijn eurodocsis als het goed is aan het invoeren)

• meelmark
ANdrode schreef op 09 februari 2004 @ 18:52:
Een mogelijke reden die ik zie is dit:
Er draait com21 (docsis), eurodocsis en demos + digitale televisie, televisie, en radio over dezelfde lijn.
Dit kan elkaar wel eens storen. (Want ze zijn eurodocsis als het goed is aan het invoeren)
ja ik heb die dikke Com21 (met uitbreidingsslot). Ik heb al tig maal gereset :).

Maar ik dacht dat Casema afzag van het LP2T en overgaat naar dynamic ?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
uitbreidingsslot :?

Ik heb van dit soort dingen ook last gehad met casema, vandaar doei doei casema en welkom demon...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• meelmark
pierre-oord schreef op 09 februari 2004 @ 19:45:
uitbreidingsslot :?

Ik heb van dit soort dingen ook last gehad met casema, vandaar doei doei casema en welkom demon...
ja uitbreidingsslot; het dikke model van COM21 heeft een stukje ruimte waar je een vage kaart in kan duwen ofzo.. verder erg offtopic :P

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb nu precies hetzelfde sinds 2 weken (Zoetermeer) op een Unex router. Ook premium hier btw.

Misschien is dit wel een beetje lichtelijk offtopic, maar sinds hun onderhoud niet meer posten op de nieuwsgroepen van Casema, is bij mij het vertrouwen 100% weg. Ook hebben ze nog steeds de "baggerpingtijden na 5e hop" problemen.

edit:
offtopic : Vanaf 1 april wordt ik op ADSL overgezet, dus ik blijf via Wanadoo online.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtStrider op 10-02-2004 01:08 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• meelmark
SgtStrider schreef op 10 februari 2004 @ 01:08:
Ik heb nu precies hetzelfde sinds 2 weken (Zoetermeer) op een Unex router. Ook premium hier btw.
okay. het ligt dus niet aan mij waarschijnlijk! bij jou ook nu en dan ineens verbinding weg?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
"Server Timeout" zou kunnen duiden op LCP pakketten die niet ontvangen worden.

Ik heb geen ervaring met jou type router maar ik had (toen wij hier nog Casema hadden) de LCP timeout hoog ingesteld en de interval op 120 sec ingesteld. Dus elke 120 seconden een LCP packet (Link Control Protocol) en dan 5 keer mogen falen. Dit hielp wel iets meer, nadeel is dat je router er langer over doet om erachter te komen dat de verbinding d00d is (server disconnects daargelaten).

Het feit dat je 20-25 minuten lang niet kunt connecten: dit is nou een policy van Casema. ALS jij niet goed disconnect (dus niet netjes) DAN 20~25 minuten niet inbellen.

En dat de verbinding ineens weg is... dat is nou de kracht van Casema.

Als je kunt overstappen naar ADSL zou ik dat doen. :)

Ik gebruik Debian als router.

[ Voor 13% gewijzigd door Arnout op 10-02-2004 20:59 ]

• meelmark
MetHod schreef op 10 februari 2004 @ 20:57:
"Server Timeout" zou kunnen duiden op LCP pakketten die niet ontvangen worden.

Ik heb geen ervaring met jou type router maar ik had (toen wij hier nog Casema hadden) de LCP timeout hoog ingesteld en de interval op 120 sec ingesteld. Dus

Ik gebruik Debian als router.
nuttige info, ga ik eens kijken denk ik - had er niet veel aan, die functie niet aanwezig in mijn router. toch bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door meelmark op 11-02-2004 20:18 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
Wat ook zo brak aan Casema was: ik dump elke nacht mijn MySQL databases (24MB) op een andere linux server. Die server logt hier in en trekt MySQL leeg.
Elke nacht had ik hierdoor een disconnect, omdat er teveel geupload werd? :?

Ik heb nu ADSL en nog geen disconnect gehad (ik bel weer zelf in met pptp).

Verwijderd

Hmmm, lekker vaag allemaal.

Een klant van mij die heeft ook casema en als haar verbinding wordt verbroken dmv van een reboot ofzo dan kan ze ook een half uur lang geen verbinding maken. Hoe vaker ik dan probeer in te loggen des te langer het duurt. Caema snapt dr niets van.

Dus alle tips zijn welkom.

btw dit is dus ook com21.

Jasper...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:22:
Hmmm, lekker vaag allemaal.

Een klant van mij die heeft ook casema en als haar verbinding wordt verbroken dmv van een reboot ofzo dan kan ze ook een half uur lang geen verbinding maken. Hoe vaker ik dan probeer in te loggen des te langer het duurt. Caema snapt dr niets van.

Dus alle tips zijn welkom.

btw dit is dus ook com21.

Jasper...
Je zou hooguit heel lief kunnen verzoeken of Casema zo lief is om dat oude COM21 modem om te ruilen voor een nieuwer motorola eurodocsis modem.

Aangezien de nieuwe aansluitingen sinds eind januari/februari gewoon via DHCP hun ip krijgen (en dus niet meer via dat gare L2TP protocol ingelogd hoeft te worden) heb je ook geen problemen meer met wachttijd na onverwachtte disconnect. (L2TP inlogmethode had ook geen wachttijd, maar nu heb je met DHCP ook geen problemen meer met een eventuele router).

Naar wat ik begrepen heb, doen ze niet zo moeilijk met vervangen van een modem als je zegt dat dat modem voor nogal wat problemen zorgt. Bellen na een fiks onweertje wil ook nog wel eens helpen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 20:47 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

|:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 20:46 . Reden: quote-knopje is NIET edit-knopje :( ]

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Mijn Wanadoo Premium over een com21 wil helemaal niet meer inloggen sinds een week of twee... heb al verschillende resets uitgeprobeerd.

Maar erg druk maak ik me er niet meer over omdat ik al Demon 8M-1M ADSL heb. Zit alleen nog een paar maanden aan Casema vast wat betreft abonnement...

Toch raar dat hij het niet meer doet.

ja, graag!

• meelmark
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Je zou hooguit heel lief kunnen verzoeken of Casema zo lief is om dat oude COM21 modem om te ruilen voor een nieuwer motorola eurodocsis modem.

Naar wat ik begrepen heb, doen ze niet zo moeilijk met vervangen van een modem als je zegt dat dat modem voor nogal wat problemen zorgt. Bellen na een fiks onweertje wil ook nog wel eens helpen ;)
ik kan het wel eens testen eigenlijk. mijn zus heeft euro modem; kan ik die gewoon even eraf halen en op mijn kabelaansluiting (ander huis) zetten? of moet Casema nog iets instellen? (volgens mij loggen zij nog steeds met wachtwoordaanmelding aan hoor)

Verwijderd

meelmark schreef op 11 februari 2004 @ 21:51:
[...]

ik kan het wel eens testen eigenlijk. mijn zus heeft euro modem; kan ik die gewoon even eraf halen en op mijn kabelaansluiting (ander huis) zetten? of moet Casema nog iets instellen? (volgens mij loggen zij nog steeds met wachtwoordaanmelding aan hoor)
Ik vermoed dat dat niet gaat werken. Of je moet zo dicht bij je zus wonen dat jullie beiden op hetzelfde Head-end zitten. En zou 't modem wel geaccepteerd worden, dan weet ik ook niet of je wel met jouw inloggegevens kan inloggen.

(Ik heb zelf ook twee abbo's waarvan 1 met Moto Surfboard, en 1 met Com21 modem, maar ben totop heden te lui geweest om eens te testen of 't uitwisselbaar is. :P )

Bestaande abbo's met Eurodocsis modems worden in een tijdsbestek van 2 maanden van L2TP naar DHCP overgezet. En daarna worden de beide methodes nog een tijdje naast elkaar gebruikt.

Linkje van de dames bij Casema

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
meelmark schreef op 11 februari 2004 @ 21:51:
[...]

MeelMark, je kunt dit wel doen maar ik verzeker je: dit gaat NIET werken...
alle kabelmodems zijn namelijk 'geprovisioned' (vastgelegd) op adres

jouw Modem heeft een zogenaamd HFC MAC ID net zoals die van je zus... deze zitten beiden gekoppeld aan jouw en zullen dus ook niet werken op een ander adres.

Wat wel kan als jullie allebei nog op L2TP zitten... is dat jij gebruik kan maken van de gebruikersnaam/wachtwoord van je zus om verbinding te maken...

of je dan ook gebruik kan maken van de bij jouw zus' abonnement behorende snelheid weet ik niet aangezien ik het niet getest heb...

Dat voordeel gaat met DHCP helaas ook vervallen.. anders zou het wel mooi zijn...
abbo van 20 Euro per maand en inloggen met de gebruikersnaam/pw van een Power user en zo profiteren van die snelheid..

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb een Linksys router met de laatste firmware. Sinds de snelheidsverhogingen valt mijn verbinding steeds vaker weg. Als ik dan via mijn router opnieuw wil inloggen krijg ik de melding "PPPoE LCP negotiation fail". Het wordt steeds erger. Deze keer duurde het 1 dag voordat ik weer een verbinding kon maken.

[ Voor 3% gewijzigd door _Calvin_ op 16-07-2004 21:07 ]

Verwijderd

Ik ga het vast maar zeggen: Casema Wanadoo ondersteunt geen routers, noch problemen met de verbinding die voortvloeien uit het gebruik van zo'n apparaat.

Pas als je het modem rechtstreeks aansluit op de pc en je hebt t nog steeds kun je een valide klacht neerleggen.

Ergo, test het eerst voordat je 10 minuten van je tijd verspilt met een voorlopig antwoord wat ik je hier net geef :)

• meelmark
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 22:39:
Ik ga het vast maar zeggen: Casema Wanadoo ondersteunt geen routers, noch problemen met de verbinding die voortvloeien uit het gebruik van zo'n apparaat.

Pas als je het modem rechtstreeks aansluit op de pc en je hebt t nog steeds kun je een valide klacht neerleggen.

Ergo, test het eerst voordat je 10 minuten van je tijd verspilt met een voorlopig antwoord wat ik je hier net geef :)
haihai. ik had dus ook hetzelfde probleem destijds zonder router :). Ik casema gebeld, bleek er te veel ruis op de kabel aanwezig te zijn. Monteurtje langsgekomen, nieuwer model aansluitding erop gezet (onze was te oud, had te veel weerstand, en we hadden nog een televisie niet op een normale manier naar boven getrokken (A)), en sindsdien werkt het als een trein.

Pagina: 1