Demon introduceert Spam-filterdienst

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 13:07

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
&^*(&$%@&*(!

JAaaaaaaren heb ik er op zitten wachten. Deze week ben ik dagen bezig geweest mijn eigen FreeBSD-mailserver op te zetten met SpamAssassin. Net nu het goed werkt, krijg ik dit mailtje van Demon:
Demon heeft hierbij het genoegen om een nieuwe gratis service te introduceren voor alle klanten die gebruikmaken van onze mailservers: U kunt voortaan een spamfilter activeren om ongevraagde commerciële e-mail (spam) te filteren.

De Demon Spam-filterdienst spoort spam berichten op en plaatst die op aparte mailmachines. Deze berichten worden door ons zeven dagen bewaard. Gedurende deze zeven dagen kunt u de spamberichten nog bekijken, daarna worden ze verwijderd.

De Demon Spam-filterdienst is gebaseerd op de technologie van Brightmail, marktleider in anti-spam oplossingen.

Deze bewezen technologie garandeert 90% vermindering van het aantal ontvangen spam-berichten, terwijl de kans dat een gewenst e-mailbericht ten onrechte wordt aangemerkt als spam, één op een miljoen is.

U kunt deze dienst zelf voor uw account(s) activeren via Demon Self
Service: <http://www.demon.nl/selfservice/>
Wat een timing! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 09-02-2004 17:06 ]

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
-- dub --

[ Voor 100% gewijzigd door PJKs op 09-02-2004 17:04 ]

ja, graag!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ach je moet maar zo denken, je eigen spamfilter kan nooit kwaad, die kun je namelijk zelf aanpassen op je eigen wensen :).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vroegâh zei Demon nog dat ze je privacy absoluut gewaarborgde door zelfs je email niet te scannen op viri etc. Blijkbaar zijn ze nu dus van die mening afgestapt :)

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Osiris schreef op 09 februari 2004 @ 17:06:
Vroegâh zei Demon nog dat ze je privacy absoluut gewaarborgde door zelfs je email niet te scannen op viri etc. Blijkbaar zijn ze nu dus van die mening afgestapt :)
Dat was altijd de reden die ik bij navraag terugkreeg. Daarmee zouden ze immers hun eigen principe doorbreken. Nu is de hoeveelheid SPAM waarschijnlijk zo groot gegroeid dat ze toch hebben besloten een spamfilter aan te bieden.

Je moet er overigens wel zelf voor kiezen. Standaard werkt het niet. Dus wie op zijn privacy is gesteld, heeft niets te klagen.
Voor meer informatie over de Demon Spam-filterdienst leest u de lijst met Vaak Gestelde Vragen: <http://www.demon.nl/producten/diensten/spamfilter.html>

Let op: standaard staat de filterdienst op uw account UIT. Zolang u op de Demon Service pagina deze dienst niet heeft aangevraagd, zal uw mail op geen enkele manier worden gefilterd.

[ Voor 23% gewijzigd door PJKs op 09-02-2004 17:09 ]

ja, graag!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
ik heb meteen een probleem met deze dienst: ik heb daar een Demon DSL Business abo, draai zelf SMTP. Demon hierover:
Als u e-mail rechtstreeks op uw eigen mailserver ontvangt of via Demon 'relay' servers, kan het toch mogelijk zijn om de spam-filterdienst te gebruiken door gebruik te maken van mail forwarding, mail rewrites of backup-mx services via de Demon mailservers. Dit wordt echter niet ondersteund en u kunt Demon Support niet benaderen voor advies over het opzetten daarvan.
.
Mijn MX-record ziet er zo uit:
;; ANSWER SECTION:
domeinnaam.nl. 3600 IN MX 10 punt.mail.nl.demon.net.
domeinnaam.nl. 3600 IN MX 40 relay-2.mail.nl.demon.net.
en via de servicepagina van Demon kun je instellen naar welk ipadres de mailkick moet worden uitgevoerd. Als ik op dit moment dat spamfilter aanzet, gaat ALLE binnenkomende mail naar dat spam-account :o

Iemand een idee met wat Demon met die backup-mx services bedoelt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Osiris schreef op 09 februari 2004 @ 17:06:
Wat is dat voor vreemde redenering?

Scannen op virussen gaat toch volledig automatisch? Ik zie niet in hoe je privacy in het geding kan komen door een mailscanner, de inhoud van het mailtje wordt door geen enkele persoon ingezien, danwel gelekt naar derden, toch? Het strippen van het geinfecteerde attachment, daar komt ook geen mens bij kijken, gaat allemaal automatisch. Ditto het eventuele toevoegen van "Het attachment bevatte virus xxx en is daardoor automatisch verwijderd, neem contact op met de verzender" oid.

Sorry, is wel een béétje off-topic

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1