Toon posts:

returnwaarde ftp opvangen in bash script

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een backup script die via ftp een file op een backup-server gooit.
Het script werkt, maar ik wil nog weten of alles wel gelukt is.

Ik wil 2 dingen laten teste en een return waarde opvangen zodat ik hiermee iets kan doen:
Laten testen of het "tarren" lukt
Laten testen of de ftptransfer gelukt is.
Ik moet dus de returnwaarde van tar en ftp opvangen, maar hoe?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Errorcode van een programma kun je opvragen met behulp van de environment variable $?. Deze krijgt eigenlijk altijd de waarde 0 als er geen problemen waren. Als er wel problemen waren zal de variabele een andere waarde krijgen en die waarde is programma afhankelijk.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Voor tar gebruik je $?, voor ftp kun je denk ik beter de output loggen en die meesturen, of door de output greppen op 'Failed' ofzo.`

Verwijderd

Topicstarter
RickJansen schreef op 09 februari 2004 @ 17:14:
Voor tar gebruik je $?, voor ftp kun je denk ik beter de output loggen en die meesturen, of door de output greppen op 'Failed' ofzo.`
En hoe doe ik dat?
Of bedoel je de logfile meesturen/Dat lijkt mij niet echt handig namelijk......

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
$? bevat de returnwaarde, en met && en || kun je ook nog dingen doen die bij mijn weten allemaal gedocumenteerd zijn in de manpage van bash, en het lijkt me dat je die gewoon door kunt nemen om dit op te lossen, omdat we hier verwachten dat je dat zelf doet, en niet wij, doe ik deze dicht, succes! :)

Dit topic is gesloten.