Win2k IE connect niet tot refresh

Pagina: 1
Acties:

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-08 16:56
Het doorzoeken van alle faq's en knowledge base heeft me niet geholpen. Vandaar dat ik het hier probeer. 8)7
Ik heb een kabelaansluiting bij Multikabel met Motorola modem.
Ik heb een Win2k pc geïnstalleerd en aan dat modem gehangen.
Alles werkt eindelijk goed, op één ding na.
Als ik de pc opstart heb ik geen internetverbinding. Echter, als ik de interne pagina van het modem benader (http://192.168.100.1) krijg ik die ook eerst niet (time out).
Maar klik ik dan op de refresh button van Iexplorer, dan komt ie wel en kan ik vanaf dat moment gewoon internetten.

Origineel is het geheel door de Multikabel technicus geïnstalleerd aan een NT4 servertje, en daar had ik dat probleem niet. Maar ik wil win2k gaan gebruiken. Vandaar. Het is overigens ook een andere pc met andere netwerk kaarten.

Iemand suggesties om die Win2k bak netjes te laten werken ? :?

One cookie a day keeps the doctor away !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Die FAQ stond dan in Software Algemeen, waar ik je topic ook heen verplaats omdat vragen over (ook) browsers daar thuis horen ;)

Ik begrijp dat het een schone installatie is (dus met weinig kans op spyware etc)? Schakel in ieder geval even uit dat er standaard wordt gezocht naar een proxy server. En kijk eens (om een indicatie te hebben waar het probleem ligt) wat er gebeurd als je een willekeurig HTML bestand op je eigen bestandssysteem als startpagina neemt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ppaulv
yep, schone installatie, wel video driver ge-update, Sp4 gedraaid, windows update bezocht en alle critische updates gedaan, ZoneAlarm geïnstalleerd (niets over dit probleem in de log te zien trouwens).
Lokaal geplaatste HTML pagina (deze namelijk) gaat prima, ook als opstartpagina, ook na verse herstart. Geen internet verbinding, wèl ip, gateway en DNS via DHCP van modem ontvangen.
DNS of gateway pingen gaat overigens wèl, iedere andere site/adres weer niet.

:+

Zit aan de interne kant ook aan NT4 servertje die weer aan ADSL hangt (heb op het moment beide, ben aan het overstappen).
Als ik Ieplorer via de proxy op die NT4 bak laat surfen gaat alles prima.

8)7

Ik neem een pint want ik weet het niet meer.

• ppaulv
Sorry, wat ik hiervoor schreef is niet helemaal correct.
Ik kan de DHCP server pingen (ik vermoed dat die in het modem zit), ik kan de DNS niet pingen.
Mijn nic wordt 'herkend' als NE 2000 compatibel, zou 't 'm daar in kunnen zitten ? Dat ik dat ding er eens uit moet halen en moet proberen beter passende drivers te vinden ? Je zou toch zeggen dat ie 't doet, of dat ie 't niet doet, maar niet iets er tussenin. Toch ?