Toon posts:

fans doen nogal raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat de bladen van je fan en stuk over de as kunnen schuiven ? en weet iemand hoe het komt dat na 5 dagen mijn fans een heel merkwaardig geluid maken , ongeveer
zoem zoem zoem ZOEM zoem zoem zoem ZOEM . dus soms maken ze een echt luid bijna schurend geluid , vuile zit er niet in en heb het aleen bij m'n Target fans . Als ik ze los hang doen ze dit niet . Kan ik het verhelpen door rubberen spacers tussen de kast en de fans te zetten ?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Dan zijn je kogellagers versleten. Kan je beter nieuwe fans kopen voordat ze dadelijk helemaal stil staan. en zo'n geluid is niet echt lekker nee. (ervaring)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
1)Het is sleeve bearing
2)Die dingen zijn 5 dagen oud en zouden 20.000 uren mee moeten kunnen .

Wel mijn besluit staa vast , ze gaan mij bij Pc Warehouse ofwel me geld terug geven , ofwel 2 Just Cooler fans geven die ik eigenlijk gevraagd had !

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bij een sleeve is het niet zo vreemd dat hij in de lengte over de as kan worden geschoven. Daar is niets mis mee. De magnetische velden zorgen er dan voor dat hij keurig een plek opzoekt waar hij draait. Heb je er meer dan 1 fan in zitten? Dan kan het z z z Z z z z Z z z wel eens interferentie tussen de twee fans zijn. De een draait dan bv met 4500 toeren en de ander met 4501. Dan lopen ze iedere seconde even gelijk. En dan lopen ze weer langzaam uit elkaar. En dat hoor je dan niet als ze los zitten want dan hebben ze niets meer met elkaar te maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Interferentie zou kunnen... Alleen lijkt me niet dat fans dit tijden lang vol houden. Kijk maar eens in je MBM, als er iets daar niet constant is is het wel het toerental van je fans. Mijn Min/Max (over 68500 read-outs) is 4753/4821. Verschil van 68 RPM dus... Niet veel, maar verschil is er... Dan lijkt me niet dat de fans op een constant ritme interfereren... Het zou kunnen, maar dan zal het wel iets van z z z z Z z z Z z z z z z Z z z z z z Z ofzo moeten zijn...
Ik denk zelf dat je ding naar de klote is en zou net zo vrolijk als die verkoper was dat ie die dingen eindelijk verkocht had, ze ook weer terug brengen en nieuwe vragen...
Ik heb het ook een keer gehad, is niet kewl... :(
Maar gelukkig heb ik nu een FOP32 8-)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

Kan ook zijn dat je fans te direct op je kast zitten, zodat het resonantie geeft.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De interferentie is nog niet zo heel raar hoor. Ze gaan door de luchtdruk verschillen elkaar beinvloeden. Zodra er een harder wil lopen dan de ander zal die daar direkt het gevolg van merken. Mogelijk 'proberen' ze elkaar konstant te houden. Zo van als de een harder gaat lopen met uitblazen daalt de druk in de kast. Op dat moment heeft de 'inblazer' minder weerstand en gaat hij harder lopen. Maar dat verandert de weerstand van de eerste en daarmee het opgenomen vermogen. Dus wil hij langzamer gaan. In principe willen ze nl op constante snelheid lopen. Dan kan de luchtinhoud van de kast als een soort veer gaan werken waardoor de een altijd achter de ander aanloopt. Dat lijkt me vooral logisch omdat het verschijnsel niet optreed als ze los liggen en elkaar niet 'zien'

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1