Toon posts:

Game TFT vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van mijn CRT scherm af. Ik zoek dus een TFT scherm. Hij moet 17" zijn en ik wil er goed mee kunnen gamen; lage MS dus. Ik speel spellen als Battlefield 1942 (met DC mod), CoD, NFSU etc etc. Spellen waar dus behoorlijk wat actie in zit.

Ik heb zelf deze 2 schermen uitgekozen. Ik weet niet wat nog meer goede alternatieven zijn, maar kan iemand mij nog meer adviseren en laten weten welke van de volgende 2 schermen het beste is en welke ik dan moet kiezen.

http://www.neovo.nl/products/F-417.htm <= € 444,-

http://www.benq.nl/Products/LCD/ind...ications&pgid=2 <= € 458,-

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het enige zinnige advies dat ik je kan geven is: probeer ze uit. Ga naar een winkel waar ze deze schermen hebben en bekijk ze zelf. We kunnen hier heel interessant specs en ervaringen gaan zitten oplepelen, maar jíj moet dadelijk tevreden gaan zijn met je schermpje, dus ben jíj ook de enige die het echt goed kan beoordelen :)

edit:
Je BenQ linkje werkt niet, welk type van BenQ heb je precies in gedachten?

[ Voor 13% gewijzigd door koraks op 09-02-2004 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat de winkel waar ik het wil kopen geen showroom heeft. is online bestellen afhaalbalie. mycom heeft die schermen niet eens...

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 09 februari 2004 @ 16:53:
Het enige zinnige advies dat ik je kan geven is: probeer ze uit. Ga naar een winkel waar ze deze schermen hebben en bekijk ze zelf. We kunnen hier heel interessant specs en ervaringen gaan zitten oplepelen, maar jíj moet dadelijk tevreden gaan zijn met je schermpje, dus ben jíj ook de enige die het echt goed kan beoordelen :)

edit:
Je BenQ linkje werkt niet, welk type van BenQ heb je precies in gedachten?
hyperlinken ging beetje fout, laatste stukje code moet je erbij aan plakken

edit

http://www.benq.nl/Products/LCD/ind...ications&pgid=2 <= dat moet er dus bij aan :@ rot ding wil niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 16:59 ]

Verwijderd

zit hier achter een Iiyama prolite E431S , werkt geweldig (ook in FPS).
Kijk anders ook even in het grote tft topic :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01

Acheron

updatepack.nl

Ik heb een 17 inch TFT-scherm met een total up/down refresh van 20 ms. Hierbij zie je geen ghost-artifacts. Bij hogere refreshrates kan je wel last hebben van ghostartifacts

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Waarom ga je niet voor een hercules prophetview? Vind ik persoonlijk een stuk beter en scherper dan die neovo en die benq en die was toch pas als beste game TFT getest?

nieuws: Tom's Hardware bekijkt 17" LCD-monitoren

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 09-02-2004 17:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
De reactietijd (ms dus) is helemaal niet zo belangrijk bij het spelen van spellen als dat jij denkt. Er zijn meer dan genoeg TFT monitoren met 'maar' 25 ms waarop nog perfect te spelen valt. Samsung heeft bijvoorbeeld een hele reeks TFT monitoren waar gewoon goed op te spelen valt en die zijn niet eens zoveel duurder als de twee monitoren die jij laat zien.
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:58:
[...]

hyperlinken ging beetje fout, laatste stukje code moet je erbij aan plakken

edit

http://www.benq.nl/Products/LCD/ind...ications&pgid=2 <= dat moet er dus bij aan :@ rot ding wil niet
[norml][url] [/][/] om de URL heen zetten, dan is ie wel gewoon aanklikbaar :)

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 09-02-2004 17:08 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hercules ProphetView 920 Pro 17 inch, Zwart
Formaat:: 17 inch
Inkijkhoek: 170/150
Contrast verhouding: 430:1
Helderheid: 250 cd/m2
Response tijd: 20 ms
Max Resolutie: 1280 x 1024
DVI: -
Afmeting (BxHxD): -
Uitvoering: Zwart
€ 396,64

Ik moet zeggen, zeker na het lezen van de Tweakers review ben ik op slag verliefd geworden op dit ding! Whoowiej, wat een ding! En precies goed op de punten waar ik hem voor wil gebruiken... :9~

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:11:
Hercules ProphetView 920 Pro 17 inch, Zwart
Formaat:: 17 inch
Inkijkhoek: 170/150
Contrast verhouding: 430:1
Helderheid: 250 cd/m2
Response tijd: 20 ms
Max Resolutie: 1280 x 1024
DVI: -
Afmeting (BxHxD): -
Uitvoering: Zwart
€ 396,64

Ik moet zeggen, zeker na het lezen van de Tweakers review ben ik op slag verliefd geworden op dit ding! Whoowiej, wat een ding! En precies goed op de punten waar ik hem voor wil gebruiken... :9~
Dit scherm wordt idd vaak als het game tftscherm betiteld. En is erg mooi, maar ik raad je echt aan om eerst een paar schermen in het echt te bekijken.

offtopic: wow €396,64 welke shop is dat?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Spits18 schreef op 09 februari 2004 @ 17:17:
[...]

offtopic: wow €396,64 welke shop is dat?
Dat zal wel zonder BTW zijn, want in de Pricewatch is ie minimaal €420 :)

The devil is in the details.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
December schreef op 09 februari 2004 @ 17:08:
De reactietijd (ms dus) is helemaal niet zo belangrijk bij het spelen van spellen als dat jij denkt. Er zijn meer dan genoeg TFT monitoren met 'maar' 25 ms waarop nog perfect te spelen valt. Samsung heeft bijvoorbeeld een hele reeks TFT monitoren waar gewoon goed op te spelen valt en die zijn niet eens zoveel duurder als de twee monitoren die jij laat zien.
[...]
[norml][url] [/][/] om de URL heen zetten, dan is ie wel gewoon aanklikbaar :)
Ik sluit me totaal aan bij December. 'ik wil er goed mee kunnen game; lage MS dus' is een erg gevaarlijke uitspraak ;). De response time is bij vele merken ook nog erg verschillend: 25 MS bij merk X is geen 25MS bij merk Y. Uiteraard in theorie wel, maar de praktijk geeft vaak een ander beeld weer :).

Verwijderd

die hercules tft is idd erg mooi, nu weet ik wat ik voor verjaardag ga kopen })

Verwijderd

Topicstarter
maar de IIyama E430S schijnt dan toch weer beter te zijn als de Prophetview 920Pro

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:58:
maar de IIyama E430S schijnt dan toch weer beter te zijn als de Prophetview 920Pro
en neem dan de E431S, dan heb je namelijk ook nog dvi-d :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:43
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:58:
maar die heeft weer een hele gare RMA afhandeling, hadden ze wel een goede service bij IIyama dan had ik nog getwijfeld tussen de e431s en de hercules 920prodvi die ik nu heb.

Mocht je wat hebben krijg je van hercules tenminste een degelijk exemplaar terug met goede service.

en of die beter is betwijfel ik sterk. aan elkaar gewaagd zowiezo, puntje bij paaltje ik ben supertevreden met mijn hercules en kan m zeer zeker aanraden, cs/battlefield/nfsu/sw:kotor/pop/maxpayne2 is allemaal supergoed te spelen hierop

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 09-02-2004 18:04 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• koraks
  • Niet online
maar die heeft weer een hele gare RMA afhandeling,
Natuurlijk zul je over een product dat veel verkocht wordt slechte dingen lezen. De mensen waarbij het wél goed ging, daar hoor je meestal niks van (die klagen niet :P ). Om te zeggen dat Iiyama per definitie een gare RMA afhandeling heeft lijkt me niet helemaal terecht. En reken maar dat men bij de RMA van Hercules ook wel eens een steekje laat vallen.

• Turismo
  • Laatst online: 12-08 21:43
koraks schreef op 09 februari 2004 @ 18:15:
[...]

Natuurlijk zul je over een product dat veel verkocht wordt slechte dingen lezen. De mensen waarbij het wél goed ging, daar hoor je meestal niks van (die klagen niet :P ). Om te zeggen dat Iiyama per definitie een gare RMA afhandeling heeft lijkt me niet helemaal terecht. En reken maar dat men bij de RMA van Hercules ook wel eens een steekje laat vallen.
klopt, maar je hebt het wel over een produkt van 500 euro, dus die keuze was makkelijker gemaakt, percentueel gezien las ik veel slechte dingen over IIyama (al 4 jaar lang) en weinig slechts over hercules (natuurlijk ook veel minder van verkocht)

ach ja ik speel het dan op safe, want dan zal je net zien dat het foutgegaan was als ik een IIyama had gekocht.

Oh en dat van die goede berichten zijn er ook wel
[rml][ Ervaringen]Iiyama helpdesk/garantieafhandeling[/rml]

maar leuk hoor zo'n bedrijf wat je koste wat het kost tegenwerkt en niet meedenkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 09-02-2004 18:25 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• koraks
  • Niet online
maar leuk hoor zo'n bedrijf wat je koste wat het kost tegenwerkt en niet meedenkt.
Met je vorige post was je op het randje, maar nu ga je er net overheen denk ik. Trollen&flamen is niet waar GoT over gaat, volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, het wordt er niet makkelijker op. ik heb iig nu 2 duidelijke keuze, waarvoor dank.
nu wordt het denk ik het tegen elkaar afwegen van prijs/design/levertijd

Verwijderd

Topicstarter
ohja, kan iemand mij vertellen hoe het zit met dode pixels op deze twee monitoren? hebben ze een 0 dode pixel garantie?

Verwijderd

Even zoeken op de Benq website en je hebt het zo gevonden bij de support afdeling... Hierbij de link voor de Benq...

Benq Foutcategorieën voor pixels

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:00:
zit hier achter een Iiyama prolite E431S , werkt geweldig (ook in FPS).
Kijk anders ook even in het grote tft topic :)
Yep ik ook, topscherm, zeker een van de beste aankopen van mij de afgelopen maanden. Ik heb hem inmiddels alweer wat maandjes en ben er nog altijd dolblij mee. Speel er allemaal games op blablabla topscherm!

Dode pixels? Gewoon in de winkel uitpakken en testen klaar...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 21:32 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:14:
ohja, kan iemand mij vertellen hoe het zit met dode pixels op deze twee monitoren? hebben ze een 0 dode pixel garantie?
En wat heb jij zelf gevonden over dit onderwerp? Wat meldt de site van de fabrikant, wat geeft de zoekengine van react terug op jouw zoekresultaten en waarom gaf google.nl geen resultaten terug :) ?

• Pollewob
  • Niet online
OK, nu wordt het tijd om zelf op zoek te gaan, we geven niet alles aan op een presenteerblaadje. Pixelgaranties zijn op de sites van de fabrikanten wel terug te vinden, en vergelijkekn kan je ook aan de hand van wat reviews of (beter nog) de schermen in het echt bekijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.