Toon posts:

[lan] onboard ethernet controler doa?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet helemaal of dit de goede plek is om mijn vraag te stellen, maar daar het een netwerk probleem betreft probeer ik het maar even.

het volgende is gebeurd, afgelopen weekend heb ik een nieuwe pc aangeschaft. Alles geinstaleerd (werkt prima). Alleen wil mn onboard ethernet controller (mcp ethernet controller, mobo; a7n8x-vm400) niet bepaald vooruit. Ik draai win xp-pro, meegeleverde drivers zijn goed geinstalleerd (ookal meerdere malen opnieuw gedaan met de hoop op verbetering, maar helaas :( ).

Ik krijg over van de dhcp server een ip en subnet toegewezen (10.0.0.150, 255.255.255.0). Ook staat mn computer in de dns hostname tabel op de server, maar daar houdt het op. Pingen naar een willekeurige computer in het netwerk geeft time-outs en ook de dhcp server is niet te bereiken. (localhost pingen werkt echter weer wél).

Het is geen kabel probleem, met mn laptop aan de zelfde kabel draait alles perfect. En de meegeleverde drivers zijn volgens de nvidia site de nieuwste die er zijn. Zou het kunnen dat mn onboard controller gewoon dood is? of zie ik iets over het hoofd?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je krijgt een ip van de dhcp server maar je kan hem niet pingen dat is wel vaag. plak hier eens ipconfig /all
Dit doe je dus in een dosboxje

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
windows IP-configuratie

host-naam                                                       mini
           primair dns-achtervoegsel                               
           knooppunttype                                                onbekend
           IP-routering ingeschakeld                                nee
           Wins-proxy ingeschakeld                                 nee

Ethernet-adapter Lan verbinding

Verbindingsspec. DNS-achtervoegs                        lan
           fysiek adres                                                     01-23 ......
           DHCP ingeschakeld                                          ja
           autom. confg ingeschakeld                              ja
           ip                                                                     10.0.0.150
           subnetm                                                          255.255.255.0
           standaard gateway
           dhcp server                                                      10.0.0.138
           dns server                                                        10.0.0.138
           lease verkregen                                               9-2-2004 ;15:59:43
           lease verlopen                                                  9-2- 2004 ; 17:59:43

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je klabel is dus goed alleen verkeer eroverheen wil dus niet. Heb je een firewall draaien ofzo

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op 09 februari 2004 @ 21:22:
je klabel is dus goed alleen verkeer eroverheen wil dus niet. Heb je een firewall draaien ofzo
hmm, nee, geen firewall helemaal niets... :/