Mijn voeding maakt een erg hoog piepend geluid terwijl de computer uit staat. Als ik de switch aan de achterzijde van de voeding uitdoe dan stopt het. Het stoort wel als je slaapt maar ik heb geen zin om telkens aan de achterkant van de comp die switch om te zetten. Kan het een aardelus oid zijn?
Een gesprongen condensator???
Het is waarschijnlijk een condensatortje, mosfet of spoel die dit geluid veroorzaakt.
Heb je nog garantie op de voeding ? Dan voeding omruilen.
Geen garantie... voeding openmaken en bron lokaliseren... (pas op: hoge spanningen)
Hoogfrequent hoor je trouwens niet... Dat zit ver boven de 20Khz ! (Hoogfrequent zijn radio frquenties etc)
Je hebt hier dus te maken met een laagfrequent oscillatie. Tis een hoge toon, dus geschat tussen de 10Khz en 20Khz.
Het heeft verder niets te maken met een aardlus.
Succes
Heb je nog garantie op de voeding ? Dan voeding omruilen.
Geen garantie... voeding openmaken en bron lokaliseren... (pas op: hoge spanningen)
Hoogfrequent hoor je trouwens niet... Dat zit ver boven de 20Khz ! (Hoogfrequent zijn radio frquenties etc)
Je hebt hier dus te maken met een laagfrequent oscillatie. Tis een hoge toon, dus geschat tussen de 10Khz en 20Khz.
Het heeft verder niets te maken met een aardlus.
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 09-02-2004 15:52 ]
Het is een Paradigit computer van 1.5 jaar oud dus ik heb nog garantie.
Kan het kwaad als er een condensator gesprongen is?
Als je nog garantie hebt zou ik hem direct omruilen
Nee dit is normaal (het geluid bedoel ik dan), ik ken het probleem, waarschijnlijk heb je zo'n FSP 300 watt voeding, de voedingen die ze in het begin van dit type hadden geleverd klinken meestal zo, ik heb hier nog eentje staan die hetzelfde euvel heeft.Anoniem: 105432 schreef op 09 februari 2004 @ 15:57:
Het is een Paradigit computer van 1.5 jaar oud dus ik heb nog garantie.
Voor de rest is dit een goede voeding.
Het is inderdaad een hoog frequent geluid, als je de stroom eraf haalt hoor je het geluid langzaam lager worden en uit gaan.
Misschien een tip, ik heb al jaren een stekkerdoos met schakelaar waar alle pc apparatuur op zit, die zet ik gewoon uit als ik de pc niet gebruik, scheelt toch dat beetje stroom en de kans op blikseminslag.
[ Voor 31% gewijzigd door Kleintje81 op 17-02-2004 03:05 ]
Anoniem: 94631
Ik heb dit in de adapter van mijn telefoon, maar dat doet hij al zolang ik het ding heb. Als ik die adapter uit het stopcontact haal, gaat de toon omhoog (qua pitch), en na vijf seconden is het afgelopen. Rare shit. Werkt echter nog steeds.
Pagina: 1