Na wat problemen met de pc van mn broer zijn we nu wat dingen aan het proberen om erachter te komen waar het probleem zit. In principe is alles al uitgesloten behalve cpu en mobo.
Om te kijken of het aan het mobo ligt hebben we alle benodigde hardware (cpu, hdd) overgezet van een GigaByte GA-7VAX naar een MSI K7T Turbo2 (hebben we een keertje gekregen), maar nu zitten we met het volgende probleem. Hij komt niet door de POST heen
omdat er PC100 mem inzit staat de fsb ook op 100MHz.
We hebben clear cmos gedaan.
Toen we op wilden starten kregen we de volgende melding: Resuming from DISK, please wait. Wat houdt deze melding in? ik zit zelf te denken dat het bios gaar is...
op de D-Bracket branden de volgende lampjes:
1-Groen
2-Groen
3-Rood
4-Groen
Volgens het boekje zit ie dan bij: Assign rescources to ISA
Ik heb alles uit de FAQ al geprobeerd behalve Die-Hard resetten, die ga ik zometeen ff proberen.
Iemand verder nog oplossingen/ideeen?
edit: Na de Die-Hard reset geeft de D-Bracket 4 rode leds aan wat dus zou betekenen dan de cpu kassiewijlen is
Om te kijken of het aan het mobo ligt hebben we alle benodigde hardware (cpu, hdd) overgezet van een GigaByte GA-7VAX naar een MSI K7T Turbo2 (hebben we een keertje gekregen), maar nu zitten we met het volgende probleem. Hij komt niet door de POST heen
omdat er PC100 mem inzit staat de fsb ook op 100MHz.
We hebben clear cmos gedaan.
Toen we op wilden starten kregen we de volgende melding: Resuming from DISK, please wait. Wat houdt deze melding in? ik zit zelf te denken dat het bios gaar is...
op de D-Bracket branden de volgende lampjes:
1-Groen
2-Groen
3-Rood
4-Groen
Volgens het boekje zit ie dan bij: Assign rescources to ISA
Ik heb alles uit de FAQ al geprobeerd behalve Die-Hard resetten, die ga ik zometeen ff proberen.
Iemand verder nog oplossingen/ideeen?
edit: Na de Die-Hard reset geeft de D-Bracket 4 rode leds aan wat dus zou betekenen dan de cpu kassiewijlen is
[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 09-02-2004 15:38 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*