Toon posts:

Wat is de max. vcore van een Celeron 1Ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n celeron 1Ghz overklockt naar 1,2 Ghz, hij kon max. tot 1,25 Ghz (hoger dan dat sprong scherm op zwart na reboot. Ik heb hem nu op 1,2 Ghz staan omdat windows anders af en toe problemen gaat geven. Ik heb gehoord dat je als je je vcore omhoog zet, je je proc. verder kan overclocken.

Hij staat nu op 1,75 volt.

Hoe hoog kan ik de vcore bij een Intel Celeron Coppermine 1 Ghz zetten?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

tsja, overclocken is proberen het uiterste uit je hardware te halen.

Probeer het zelf dus eens uit, als je het maar met kleine stapjes tegelijk doet! (0,025 v per keer!) Bij elk moederbord/cpu combinatie is de overclockbaarheid verschillend :)

EDIT: Misschien dat dit topic beter in DOC past :) modjuhh ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2004 15:38 ]

www.google.nl

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Is dat een Coppermine (128 KB L2 cache) of Tualatin (256 KB L2 cache) Celeron?
Goed lezen is ook een kunst. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door EXX op 09-02-2004 15:45 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 09 februari 2004 @ 15:40:
Coppermine

De voltage staat nu op 1,75 volt, de volgende stap is 1,80. Beetje grote stap misschien

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
EXX schreef op 09 februari 2004 @ 15:40:
Coppermine :P.

Volgens de specs sheat kan het ding tot max 2.1V. Wat hoger zal waarschijnlijk ook wel kunnen als je moederbord het ondersteunt.

tvw

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 17:42
Is het een PPGA of FC-PGA CPU?

Het standaard voltage voor een celeron is 1.75 Volt.

Via www.overclockers.com kun je wat resultaten zien van andere intel 1 GHz CPU's. Ik zie er onder andere CPU's tussen staan met een vCore van 2.1 Volt, dat lijkt me op zich ook wat overdreven.

Ik zou zelf tot een max van 1.85 ~ 1.9 Volt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 09 februari 2004 @ 15:43:
Is het een PPGA of FC-PGA CPU?

Het standaard voltage voor een celeron is 1.75 Volt.

Via www.overclockers.com kun je wat resultaten zien van andere intel 1 GHz CPU's. Ik zie er onder andere CPU's tussen staan met een vCore van 2.1 Volt, dat lijkt me op zich ook wat overdreven.

Ik zou zelf tot een max van 1.85 ~ 1.9 Volt gaan.
Een FC-PGA, wat zegt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat je verder kan overklocken als de vcore hoger is?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:42:
[...]

Coppermine

De voltage staat nu op 1,75 volt, de volgende stap is 1,80. Beetje grote stap misschien
1.8 is nog niet zo een grote overvoltage (IIRC is 1.7V de "normale" Vcore). Hele volkstammen draaien/draaiden Coppermine CPU's op 1.8V op hun oude BX planken odat de VRM niet lager kan/kon dan 1.8V. Gewoon een goed koelertje erop.

Overigens denk ik dat je met 1.2 GHz toch al ver aan het plafond zit van de Coppermine core. Intel zelf is nooit verder gegaan dan 1.13 GHz, en dat ging in eerste instantie niet bepaald probleemloos.

edit:
Ja, bij een hogere Vcore kan je over het algemeen beter overklokken. Maar: de CPU wordt ook warmer, dus goed koelen, anders wordt je CPU gefrituurd :9

[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 09-02-2004 15:50 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
[b]EXX schreef op 09 februari 2004 @ 15:47
Overigens denk ik dat je met 1.2 GHz toch al ver aan het plafond zit van de Coppermine core. Intel zelf is nooit verder gekomen dan 1.13 GHz, en dat ging in eerste instantie niet bepaald probleemloos.
Haha, de snelse Celeron van dit type op de markt is idd. 1,1 Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens zo dat als de clocksnelheid te hoog is en m'n beeld op zwart springt een teken dat m'n AGP het niet meer aankan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Het ziet ernaar uit dat je misschien iets te snel langs de registratievoorwaarden heengeklikt bent. Als je op GoT met een vraag zit is het eerste wat je moet doen de juiste subforum vinden. Je hebt het over een CPU, maar wat wil je ermee doen? Juist, OCen, dus hoort dit in DOC (Diehard OCing) thuis. Ten tweede wordt een beetje zelfwerkzaamheid op prijs gesteld. GoT heeft niet voor niets een uitstekende search functie. Daarmee kun je andere topics vinden van mensen die de Celly 1.0 hebben proberen te OCen en kun je ook achterhalen wat PPGA of FC-PGA is (Domino haalt het zelf door elkaar, het gaat om FC-PGA vs FC-PGA2 hier)

Succes :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.